Komunikační linka

KDO, CO, PRO KOHO? Která je ta vaše?

Zviditelněte svoji značku, nechte ji naplno žít a jednotně komunikovat směrem k zákazníkům. Jasně vyjádřená podstata značky je důležitá pro komunikační linku, protože právě z ní vychází. Než ale začnete psát váš osobitý příběh ve světě značek, je třeba si určit jednotnou komunikační linku, která bude cítit napříč celkovou komunikací v obsahu, a to v online i v offline prostředí. Její tvorba je provázána se vznikem brandové strategie, prolíná se všemi jejími částmi, od samotného definování značky přes archetyp až po zmíněnou komunikaci, obsah a konkrétní texty.

Vytvořená pravidla vám pomohou vytvořit konzistentní linku, díky které budete vždy poznatelní. Získáte tak jednotný styl a budete tak vědět, jak promlouvat. Díky tomu sdělíte světu to nejpodstatnější a nejdůležitější, co osloví vaše zákazníky. A navíc se všem, kteří se na textech budou podílet, bude psát všechno snadněji. Všichni totiž budou vědět co psát, a hlavně jakým způsobem.

Jaké komunikační linky vládnou světu?

Nebojte se, není jich mnoho, pouze tři. Skrze linku WHO sdělujete, kdo jste, na co všechno se zaměřujete, čemu věříte a jaké jsou vaše zásady. V případě linky WHAT se soustředíte na produkty. Odpovídáte na to, co chcete prostřednictvím svých výrobků sdělit světu. Poslední linka FOR se pak zaměřuje na to, pro koho produkty vyrábíte a jaké prožitky přináší vašim zákazníkům.

Vybraná komunikační linka vychází z brand buildingu. Díky ní bude vaše značka konzistentní a srozumitelná napříč celou komunikací. Vhodně zvolená komunikační linka vám pomůže vytvořit originální obsah, který se vepíše do srdcí zákazníků. Tonalita ovlivňuje komunikaci značky, psaný obsah, a především atmosféru celkového sdělení. Vychází a zároveň zviditelňuje vaši značku. Pokud se vám ji navíc podaří převléct do originálního tónu, pak máte vyhráno, neboť budete mít náskok před konkurencí.

Kdy můžete tvrdit, že znáte konkurenci

  1. Obsah, vyjadřující jádro vaší značky
  2. Konzistentní tón značky
  3. Návod pro všechny

Kdy si nalepit samolepku?

  1. Pamatujte, že její vytváření bude velmi kreativním procesem. Jak jsme již zmínili výše, bude souviset s vaší značkou a archetypem a budováním brandu.
  2. Během brainstormingu se budete společně se zkušenými brandaři zamýšlet nad tím, jak by značka měla působit a co by měla sdělovat. Budete vytvářet různé asociace související s vaší značkou a pomocí přídavných jmen budete charakterizovat styl komunikace.
  3. S linkou se vám budou skvěle tvořit kartičky s příklady vhodné a nevhodné komunikace. Udělejte si tak zásobnici reálných příspěvků na Facebook nebo krátkých textů na web, zkrátka všech obsahů, které sepisujete. Vytvořený obsah pak sestavte reálně, a to ve správném i nesprávném znění. A nezapomeňte tato znění podpořit vhodnými argumenty.
  4. Vytvořte si unikátní kompostyl, ať se neztratíte v tom, zda zákazníkům tykáte nebo vykáte, či je oslovujete příjmením nebo osobním jménem.
  5. Pak už stačí s komunikační linkou seznámit celou vaši společnost, držet nad ní ochrannou ruku. A povedete jí jedním směrem, a to k vašim zákazníkům.
  6. Určitě nezapomínejte dát šanci vytvořené komunikační lince propsat se také na sociálních sítích. Tam totiž může opravdu zazářit. V těchto bohatých komunikačních kanálech si bude užívat pozornosti ve formě reakcí, odpovědí, zpětných vazeb, vysvětlení i souhlasů vyjadřovaných s názory vašich zákazníků. A to se jen tak nezapomíná!

PŘÍKLAD ORIGINÁLNÍ KOMUNIKAČNÍ LINKY

Na slovíčko s Číčou v kleci
 

Nebudete totiž litovat. Tato komunikace je pro všechny zúčastněné opravdovým zážitkem. Perfektně vystajlovaná komunikační linka se trefí do nálady všem mileniálům a obstojí i před generací Y. 

Komunikace Číčy v kleci je jasná, originální, pravdivá a zároveň je psána srdcem. A je uvěřitelná, protože je reálná. Texty jsou zkrátka upřímné, což vás prostě, jakoby a strašně dostane. 

Připravte se tak na přátelskou tykačku, humor, satiru a pár anglických slovíček, které jsou ve webovém komunikačním světě více než osvěžující!

A to nejenom pro všechny jejich milovníky, ale i pro ty, co na web narazí. Jen tak, omylem.
 

Zdroj: https://www.cicavkleci.cz/

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti