Case study

Jak jsme zvýšili prodej o 25 % i mimo sezónu? I takhle může znít titulek případové studie. Jejím jádrem je váš produkt nebo představení poskytovaných služeb. Zde můžete hrdě prezentovat, čemu se věnujete, jak pracujete, čím se lišíte od konkurence a jak pomáháte svým klientům. A díky ní tak vaše skvělé výsledky spatří světlo světa a zaujmou. Případové studie sedí nejvíce segmentu B2B, neboť umožňují popsat spolupráci s klientem do detailu.

Co případové studie s sebou přináší?

Zvýšení kredibility

Case study jsou skvělým nástrojem, který u klientů vzbudí důvěru. Ukažte, že umíte pracovat s klientovými potřebami a problémy. Studie detailně prezentuje vaši činnost. Je tak poznat, že se nejedná o žádné plané řeči, ale reálný byznys, který je navíc efektivní a prostě funguje. A tím je tak dokonale uspokojena klientova touha po podpoře a pocitu sounáležitosti. To je ta přidaná hodnota, díky které vás bude chtít klient oslovit.

Stylovou prezentaci

Je skvělou šancí, jak se předvést celému světu. A zaujmout. Pak už stačí jenom navázat spolupráci. Příležitostí není nikdy dost, proto se nebojte ukázat zrealizované spolupráce, na které jste hrdí. Studie navíc představí vaše schopnosti, znalosti a řešení, která v praxi opravdu fungují a mají výsledky. Klienti tak ve vás uvidí potenciálního partnera, se kterým by rádi spolupracovali. A v neposlední řadě máte šanci předvést produkt v tom nejlepším světle a ukázat jeho smysluplnost

Nové klienty

Přesvědčte potenciální zákazníky, že máte potřebné znalosti a dovednosti, díky kterým vyřešíte jejich problémy. Případová studie je prostě oblíbeným marketingovým nástrojem a má velký potenciál přilákat přesně ty klienty, se kterými je pro vás radost spolupracovat

Vyšperkujte studii a dosáhněte na hvězdy

Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte správnou case study, musíte splnit tyto základní podmínky:

  1. Jasná struktura vyhrává
  2. Struktura, co má atraktivní tvář
  3. Popisujte ideální klienty
  4. Klik! A spolupráce je navázána

Jasná struktura vyhrává

Chcete zaujmout? Pak začněte originálním názvem. Držte se struktury, která se stane pilířem všech vašich studií. Začátek, tedy to nejdůležitější místo, slouží pro představení klienta a situace, ve které se nacházel. Pak je prostor popsat průběh komunikace a navržená řešení, jejich uplatnění do praxe. A co na závěr? To je naopak ten pravý čas pro vás, kde se nebojte pochlubit dosaženými výsledky.  

  • Úvod patří klientovi. Klienta vyzpovídejte a zjistěte, jak přesně vypadala situace, než jste s klientem začali spolupracovat. A ptejte se na všechno. Například proč se pro vás rozhodl, jak jste společně dosáhli skvělých výsledků, co vaše řešení přineslo a čeho si na vás klient cení.
  • Jaké byly vaše cíle?  Nebojte se ukázat, co všechno vedlo k tomu, že jste vypátrali příčinu původních nesnází. Nezapomeňte popsat, jak jste stanovili cíle.
  • Průběh řešení. Čtenář by se měl především dozvědět, co a jak umíte vyřešit. Popište postup spolupráce, jak jste se na počátku chopili problému, který daná firma měla, a jak jste s ním dále pracovali.
  • Závěr patří výsledkům. Obsah aktualizujte, zvláště pokud stále dosahujete s klientem stále skvělých úspěchů. To rozhodně stojí za to, abyste se s nimi pochlubili světu.

Struktura, co má atraktivní tvář

Jasná a srozumitelná forma, která je uzpůsobena vašim potenciálním zákazníkům, je základem. Teď ještě špetku atraktivity. Té dosáhnete zajímavým obsahem, ale především tónem komunikace, který čtenářům dokonale sedne.

Čísla, obrázky, grafy, ikony, ukazatele, loga, odkazy či vhodné citace zaujmou na omezeném prostoru více než dlouhé texty. Využijte je, studie tak bude působit jedinečným a moderním dojmem.

Ukažte, jak vaše produkty mohou zákazníkům změnit život. A nemusíte se držte jenom textu. Vytvořit můžete i videa či vytvořit různé prezentace.

Popisujte ideální klienty

Takové, se kterými se vám skvěle spolupracuje. A navíc rozumíte jejich byznysu. Díky tomu se vám budou ozývat perfektní klienti. A nebojte se příběhů. Potenciální klienti se do textu lépe vžijí.

Budou vědět, že někdo byl v podobné situaci a našel řešení. Příběh pro ně bude mít naději, že najít někoho, kdo jim porozumí a dokáže ochotně pomoci, se může stát realitou.

Klik! A spolupráce je navázána 

Závěrem nezapomeňte na výzvu k akci. Nově navázaná spolupráce by měla být pointou vašeho příběhu. Ten tedy danou studií nekončí, ale naopak se již nemůže dočkat svého pokračovaní.

Teď jenom záleží, kdo ze čtenářů klikne na tlačítko „spolupracovat“. My doufáme, že to bude téměř každý čtenář, který si vaši studii přečte. A co myslíte vy?

PŘÍKLADY CASE STUDY

1 Případová studie Jakuba Křenka

Za zmínku rozhodně stojí případová studie Jakuba Křenka z agentury Socialsharks, která popisuje jeden z nejvíce náročných úkolů, převedení finanční služby do online prostředí ve formě výjimečného online produktu - hypotéku s pohyblivou úrokovou sazbou. 

Na tuto studii se můžete podívat zde:
https://blog.socialsharks.cz/marketing-festival-case-study-prodej-hypotek-na-facebooku/

2 Případová studie roku 2019

Taktéž nejde nezmínit vítěze soutěže s názvem Případová studie roku, kterou pravidelně pořádá magazín CIO Business World. Ocenění dostávají různé typy případových studií.

V roce 2019 se stala v kategorii nejlepší případové studie tato: Chytré brýle AIRE LENS ve společnosti AZ Klima (Konica Minolta Business Solutions Czech). 

https://data.businessworld.cz/file/casestudy/2019/Pripadova_studie_2019-Konica_Minolta.pdf

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti