Články

Napsat článek, který zaujme, není nic lehkého. A napsat produktový článek, který bude mít atraktivní tvář, originálním způsobem seznámí s produktem a nevolá na první dobrou „kup si mě”, je skoro copywriterským zázrakem, který by si zcela jistě zasloužil literárně-marketingovou cenu.

Článek je marketingovým nástrojem, který na čtenáře prostě musí zapůsobit. V současnosti je velmi významnou součástí marketingové komunikace, která je podstatná pro navázání vztahu nejen s potenciálními zákazníky, ale i pro prezentaci před celým online světem.

Buďte jiní. Buďte těmi, kteří se mohou pyšnit vyhledávaným obsahem. Tak se můžete nejen odlišovat od konkurence, ale dokonce ji o pár míst přeběhnout. Umíte se v reálném světě objevit na těch nejlepších místech? Skvěle, to se vám totiž hodí i v online prostředí. Budou vás tak milovat nejenom uživatelé webu, ale získáte si i sympatie vyhledávačů, kterým se stránky relevantního a aktuálního webu prostě líbí. 

A nemusíte psát jenom o svých produktech. Máte široké spektrum možností, jak zatraktivnit obsah článků. Můžete zmínit novinky ve své firmě. Pořádáte zajímavé akce? Tak o nich dejte vědět celému světu, a to prostřednictvím článku. Sdílet můžete i svoje zkušenosti nebo zajímavé profesní zážitky.

A hlavně, myslete v první řadě na čtenáře a jejich potřeby. Pište o tom, co zákazníky zajímá. Tak navážete důvěrný vztah, který je pro komunikaci velmi důležitým prostředkem. I tady platí přímá úměra. Důvěra ve vaši značku se bude zvyšovat a řady zákazníků rozšiřovat.

Co vám jedinečný obsah přinese?

Možná se to na první pohled nezdá, ale perfektně zvládnutý článek může přinést opravdu celou řadu pozitivních výsledků. Nejen, že váš web se stane čím dál tím víc vyhledávanější. A pokud se zvýší návštěvnost, jste pouhým krůčkem od toho, že se vám postupně zvýší tržby.

Nákup produktu nemusí být jediným cílem článků. Skvělé už je přeci jenom to, že se čtenář bude kochat odběrem designového newsletteru, klikne na konverzní tlačítko a lajkne facebookové stránky. Nebo vás bude sledovat na Instagramu a bude sdílet obsah vašeho článku nejen v online prostředí, ale v reálném životě. A to i před těmi, kteří by si článek ani nikdy nepřečetli.

Zaujměte a získejte pozornost uživatelů. Jenom tak dosáhnete v online prostředí skvělé pozice. Zároveň ukážete, že vám jde primárně o potřeby zákazníka. A to je přesně to, co zákazníci v hloubi duše vyžadují a potřebují. Pozornost a péči. Základna vašich zákazníků se bude rozšiřovat a díky budovaným silným vztahům získá stabilnější postavení. A nezapomeňte, že čtenář se chce také pobavit, nebojte se tak využít vtipu a nadsázky.

Napište hvězdný článek a vylepte si hvězdy! Kdy můžete říct, že máte hotovo?

Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte skvělý článek, musíte splnit tyto základní podmínky:

  1. Zvolte téma, které prodává
  2. Vyšperkujete článek k dokonalosti
  3. Víte, pro koho píšete
  4. Čtenáři chtějí mít jasno!
  5. Přeneste do článku atmosféru a emoce
  6. Atraktivní tvář prostě prodává
  7. Kolik lidí ví, že máte sepsaný článek?

1 Zvolte téma, které prodává

Myslete na potřeby svého zákazníka. Vyberte si originální téma a toho se držte. Pro jedno téma je ideální jeden článek. Pokud vám v hlavě rezonují další, pak si je nechte jako eso v rukávu do dalšího článku, anebo využívejte odkazů.

2 Vyšperkujete článek k dokonalosti

Nadpisy, které zaujmou na první pohled. Ty by měly být jasné, srozumitelné a obsahovat maximálně devět slov. Zkuste tam vložit i číslice. A taky pár klíčových slov.

3 Víte, pro koho píšete

Máte jasno v tom, pro koho píšete? Prvním krokem je přesně si definovat cílovou skupinu, pro kterou bude článek určený. Tu podrobte pečlivému zkoumání, seznamte se s jejich hodnotami a potřebami. Jako jejich zástupce vytvořte konkrétní persony, na které budete během psaní myslet. Textu pak dodejte „šťávu“ tím, že zmíníte výhody svých produktů. Jenom tak se nadšení čtenáři promění jako mávnutím kouzelného proutku ve vaše zákazníky.

4 Čtenáři chtějí mít jasno!

Svět se obrátil hlavou vzhůru? Při psaní článku rozhodně, protože nejlepší struktura je jít od toho nejzajímavějšího a nejkonkrétnějšího, až po méně zajímavé a více obecné. Přivábit zákazníky musí originální perex. Samotný text rozdělte do odstavců, kterým dáte jméno ve formě atraktivního mezititulku. Dopřejte čtenáři při čtení trochu vzrušení. Přerušte text například odrážkami nebo citacemi. Styl musí být jasný a srozumitelný, žádné kudrlinky. Pište krátké, jasné a výstižné věty. I jednoslovné. Tečka.

5 Přeneste do článku emoce

Důležité je, aby článkem prostupovala jedinečná atmosféra. Popište svůj výrobek tak, aby měli čtenáři pocit, že ho mají téměř ve své ruce a sami využívají jeho benefitů. Buďte konkrétní. Lidé nechtějí číst o obecných tématech pro široké spektrum lidí. Ne, čtenáři prostě chtějí číst o sobě a o svých potřebách. A přesně v tento čas zdůrazněte, že právě proto jste zde vy. A vyzdvihněte, co nabízíte a navrhujete.

6 Atraktivní tvář prostě prodává

V současné době nemají uživatelé pozornosti na rozdávání, proto pečlivě vybírají, komu ji vlastně věnují. Využijte tak zajímavé a originální grafiky, infografiky, obrázků a nejlépe vlastních kvalitních fotografií či vtipných videí. To jsou ty záchytné body, které na vaší stránce čtenáře udrží, a jen tak nepustí.

7 Kolik lidí ví, že máte sepsaný článek?

Ať se celý svět dozví, že jste napsali článek. Nasdílejte ho na sociálních sítích, podpořte ho newsletterem, vyzkoušejte PPC kampaně. Nezapomeňte na Google Analytics – poskytne vám zpětnou vazbu. Rozluštěte, kolik lidí článek vidělo, zdroje návštěvnosti a třeba i průměrnou dobu čtení. A to využijte při tvorbě dalšího článku.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti