Jak využít ochutnávky

Právě si vychutnáváte dosud nepoznanou chuť nového produktu? Užijte si tuto chvíli naplno. Otevřete oči a nechte doznít výjimečnou chuť dobroty. Už teď víte, že jste prožili jeden z výjimečných zážitků, který si budete ještě dlouho pamatovat, a navíc si produkt s radostí koupíte? Tak přesně takovou příchuť by měly nést vaše uspořádané eventy, neboli ochutnávky, které jsou dokonalým marketingovým nástrojem.

Máte skvělou příležitost zaujmout široké spektrum potenciálních zákazníků. Vždy záleží na produktu. Pokud vyrábíte kvalitní pivo, uspořádejte ochutnávku a prohlídku vašeho pivovaru. Pokud prodáváte exkluzivní čaj, pak vyplňte odpoledne ve stylu čajového dýchánku, při kterém zákazníci načerpají i novou energii. A dostanou chuť pořídit si další čaje. Znamenité odrůdy vína si nejlépe vychutnáte ve vinném sklepě. Pokud vyrábíte chutnou čokoládu, pak uspořádejte workshop. A vůně čokolády vás bude provázet i doma.  

Co vám ochutnávky přinesou? Aneb prožijte event, který bude mít dokonalou chuť!

Vhodně zvolené ochutnávky mohou přinést více, než je na první pohled patrné. Představte produkt s příběhem, který bude nabitý emocemi a lidé si jej zapamatují.

Během ochutnávky jdete s kůží na trh. Ukažte produkt, se kterým se mohou zákazníci seznámit do poslední detailu. Ideální příležitost, jak zaujmout nejen chutí produktu, ale také prezentací. Ta by měla být jedinečná. A malé balení originálně zabaleného produktu jako dárek? Výborný nápad! Zákazník si tak přinese produkt domů anebo ho může dát ochutnat někomu, komu zachutná stejně jako vám!

Ochutnávka slouží zpravidla jako skvělý prostředek pro uvedení nového produktu, to ale neznamená, že byste měli opomíjet i své další výrobky. I těm dejte prostor. Mějte jejich zásobu přímo na stánku. V obchodě se nebojte doprovodit zákazníka přímo k regálu, kde se nachází vaše zboží.

Díky ochutnávce můžete získat nejen nové zákazníky, ale také upevnit své vztahy se stálými klienty. Buďte připraveni na všechno. Se svými zákazníky komunikujte a odpovídejte na jejich dotazy. Svěřte se s různými zajímavostmi, ale i překážkami, které jste museli při svém podnikání překonávat.

Ochutnávky tak mohou vést ke zvýšení prodeje produktu a povědomí o značce. Buďte otevření a vytvořte kolem sebe kroužek zákazníků, se kterými budete společně diskutovat a sdílet své zkušenosti.

Zorganizujte ochutnávku “par excellence” a radujte se z nové hvězdy!

Proto, abyste si mohli nalepit další hvězdu, musíte mít splněny tyto základní podmínky:

1 Příprava se vyplatí!

Pokud vyrábíte více produktů tak prozkoumejte, jak jsou na tom jednotlivé výrobky s úspěšností prodeje. Zmapujte si také danou lokalitu, ať víte, co v dané oblasti mají lidé rádi a co nakupují. Proto byste měli mít přehled o konkurenci. To se vám vyplatí především v případě, že bude váš stánek součástí obchodního domu, kde se bude snažit zaujmout různé typy nakupujících.

Jiné je to v případě, kdy organizujete ochutnávku produktu pro vybranou klientelu, kterou znáte a bude tak přesně vědět, jak ji zaujmout. Přípravnou fázi rozdělte na několik kroků a určete, kdo bude mít co na starost. Zjistěte všechny detaily, především ty technické. A počítejte se supervizemi, kontrolami, odměnami zaměstnancům, poplatky za pronájmy, investicemi do kostýmů a malých dárečků.

2 Originální místo, které má styl

Na místě rozhodně záleží. Luxusní a hezké místo podpoří chuť k jídlu. Myslíte, že obchody či obchodní centra nejsou ideální místem pro ochutnávky? Omyl! Právě v prostředí, kde najdete široký výběr produktů můžete zazářit. A k tomu vám pomůže hezky nastylizovaný stánek. Ten hraje důležitou roli.

Zákazníky musí zaujmout na první pohled, a především skvěle prezentovat produkt, kterému zákazník neodolá. A nebojte se být originální. Nezapomeňte však, že musí být na první pohled patrné, o jaký produkt se jedná. Doplňte tak stánek logy a slogany. A nebojte se společnosti maskota, který může originálním způsobem lákat na ochutnávku.

3 Čas prostě vládne

V tomhle případě se vyplatí hrát na strunu sezónnosti. A to nejenom co se týče samotného produktu, ale i událostí, které jsou vázány na roční období. A nejen to. Skvělou příležitostí jsou různé velké akce, festivaly, koncerty, uvedení nového produktu či významné svátky nebo důležité události.

4 Dejte svému produktu “tvář”

A v tomto případě se vyplatí spolupráce například se známými osobnostmi. Nebo již dlouho toužíte navázat spolupráci s influencerem? Pak jsou ochutnávky ideální příležitostí. Nejen, že se může stát známá tvář součástí vašeho stánku, ale rozhodně můžete navázat i další spolupráci. A to se rozhodně vyplatí!

5 Žijte i online prostředím!

Ano, ochutnávky jsou vázány na konkrétní místo a čas, čímž je zajištěn exkluzivní prožitek. Kdo ale říká, že to nejde přenést i do světa online? Věřte, že to jde a navíc stylově. Zvláště pokud zážitek intenzivně svážete se samotným produktem. Sociální interakce je velmi důležitým prostředkem pro identifikaci se značkou. Informační technologie vám také pomohou s přípravou celého eventu. Budujte tak pevný a vzájemný vztah se svými zákazníky. Společně tak můžete sdílet fotky a organizovat soutěže nebo online nákupy vstupenek na pořádané akce.

6 Zážitek, který přinese i něco do rukou

Cílem ochutnávky není jenom to, abyste zákazníka potěšili jedinečnou chutí, i když to samozřejmě hraje velmi důležitou roli. Pokud bude pořádat jedinečný event, pak si zákazník odnese nejenom skvělé zážitky, ale také nové vědomosti a dovednosti. A pokud budete pořádat ochutnávku v obchodním domě, pak se vyplatí nachystat pro návštěvníky malé produkty v originálním dárkovém balení, které budou dokonale svázány s jedinečným zážitkem.

7 Bez scénáristy to nepůjde

Zvolte si jednu osobu, která bude znát celý plán akce od začátku do konce. Vše do sebe musí dokonale zapadat. A zapojte do toho všechny, kteří jsou fundovaní, mají detailní znalosti o produktu a skvěle komunikují.  

8 Vyhodnocení

Výsledky. To je to, co vás zajímá. Zmapujte, zda vše proběhlo podle vašich představ, zda byla splněna očekávání a vyvolali jste přesně ty emoce, které jste chtěli. A nezapomeňte, že akcí nic nekončí! Naopak, sdílejte dále zážitky na Instagramu či Facebooku!

PŘÍKLAD OCHUTNÁVKY - PIKANTERIE

Chcete mít firemní akci nebo večírek v originálním duchu?  Pokud si chcete dopřát skutečný zážitek, tak zkuste Pikanterii, která to se svým originálním chilli servisem vidí to na něco ostřejšího. Tak bude vaše akce unikátní, zábavná, originální a opravdovým zážitkem.

Pikanterie zkrátka umí udělat večírky, kde to opravdu žije, a to pálivým chilli. Inspirativní byla třeba akce v duchu seriálu Hra o trůny, která proběhla v roce 2016, kde spolupracovali s další eventovou agenturou. Návštěvníci tak mohli ochutnat pálivé džemy či nakládané speciality. Chuťové pohárky mohli roztančit také exkluzivními pálivými čerstvými chilli papričky, jež nejsou jen tak běžně k dostání. Součástí byla také atraktivní soutěž v pojídání chilli, a to opravdu stálo za to!

Více najdete na: https://www.chillipikanterie.cz/ochutnavka-chilli-na-firemni-akce-chilli-degustace

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti