Popis produktů

E-shop je poměrně mladou platformou, která se neustále vyvíjí. Popis produktů je marketingový text, jehož hlavním cílem je představit konkrétní produkt. A také zdůraznit a vyzdvihnout jeho vlastnosti. Jeho cílem je jednoduše daný produkt „prodat”. Popsat všechny detaily a hlavně benefity. Po jeho dočtení by vám v hlavě měla rezonovat jedna jediná otázka. Jak je možné, že jsem dosud mohl bez toho produktu vlastně žít?

Popis produktu není jenom obyčejný „prodejní” text. Musí mít v sobě něco navíc. Popisek by měl zaujmout a strhnout pozornost návštěvníka webu, aby se z pouhého čtenáře nestal nejenom čtenář nadšený, ale rovnou zákazník. Text musí být zároveň jedinečný. Za to vás ocení nejenom zákazníci, ale také prohlížeče.

Popis produktu by vždy měl obsahovat relevantní informace, týkající se daného produktu popsanou vhodnou a současně originální formou, která zaujme. Využijte také odkazy na alternativní produkty a další příslušenství.

A co vám atraktivní popisek produktu vynese?

Výsledný text je závislý na mnoha faktorech. Záleží především na konkrétním produktu a jeho cílových skupinách. Pokud se vám podaří obohatit e-shop o originální popisky produktů, pak máte v rukou skvělý marketingový prostředek, díky kterému budujete hodnotu své značky.

Zvýšíte tak šance ulovit a chytit uživatele, který si prozatím vybírá mezi nabídkou produktů. Díky relevantnímu a zároveň jedinečnému popisku si získáte nejenom jeho sympatie, ale především důvěru. A výsledkem bude uživatelovo kliknutí na tlačítko “koupit”. Mimo jiné padnete do oka i internetovým vyhledávačům a zbožovým srovnávačům, které mají rádi relevantní obsahy. A vám tak budou patřit ve vyhledávání ta nejlepší místa.

Co je třeba splnit, abyste dosáhli hvězdy za popisek?

Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte správné popisky produktů, musíte splnit tyto základní podmínky:

  1. Mějte to ve vlastních rukou
  2. Prodejte „ten pocit”
  3. Pište pro ideálního zákazníka

  4. Šetřete superlativy

  5. Tak tohle, tohle tedy chci!

  6. Máte rádi příběhy?

  7. Optimalizace je na místě

1 Mějte to ve vlastních rukou

Stanovte někoho, kdo se bude popiskům věnovat. Ať už to bude talentovaný psavec nebo profesionál, musí znát vaše produkty do toho nejmenšího detailu. A umět je představit online světu originálním způsobem.

 

2 Prodejte „ten pocit”

V první řadě uveďte všechny důležité informace. A pak se soustřeďte na navození jedinečné atmosféry. Neprodávejte produkt, ale “zážitek”. Čím daný produkt zákazníkovi pomůže? Soustřeďte se na to, aby popisek vyzdvihl, jak výrobek vyřeší jejich potřeby či dokonce problémy. Jenom tak uživatel po dočtení jedním klikem nakoupí. A rázem tak máte nového zákazníka. 

3 Pište pro ideálního zákazníka

Při psaní musíte za produktem vidět cílovou skupinu, pro kterou je výrobek určený. Nepište pro masu lidí, ale pro konkrétní jedince. Při tvorbě vám nejlépe pomohou vytvořené persony. Díky nim víte, jaké potřeby daným textem musíte naplnit.a

4 Šetřete přespřílišnými superlativy

Vlastníte firmu, pro kterou byste dýchali? Je jisté, že chcete nabízet nejkvalitnější produkty, ale váš entuziasmus by neměl být mezi řádky tolik vidět. Pamatujte, že text na webových stránkách by měl především informovat. Pokud chcete využít superlativů, pak je na místě s nimi příliš neplýtvat. A vždy jej využívejte při popisu výhod. Tak čtenářům poskytnete důkaz, že si produkt chválu opravdu zaslouží. 

5 Tak tohle, tohle tedy chci!

Vizualizujte produkty pomocí bohatého obsahu, jako jsou obrázky a videa. Není však na škodu ponechat trošku představivosti i čtenářům. Přesně to chcete, aby si po přečtení zákazníci představili, jaké by to asi bylo, kdyby drželi váš produkt ve svých rukou.

6 Máte rádi příběhy?

I tohle můžete zakomponovat do popisku. Krátký příběh zatraktivní i ten nejobyčejnější popisek. Překvapte čtenáře informacemi, které nečeká. Můžete jim prozradit, kdo a co vlastně stojí za výrobou produktu, a jaká byla jeho cesta. Od prvotní myšlenky přes vývoj až po konečné zhotovení.

7 Optimalizace je na místě

Ne všechno důležité je vidět na první pohled. Popisky by měly obsahovat i klíčová slova. A skvělou službu vám prokážou meta titulky a popisky, které se zobrazují pod vyhledáváním.

Jak napsat atraktivní popisek produktu?

Napsat atraktivní popisek produktu, který zaujme není opravdu nic jednoduchého. Zvlášť, když má sdělit nejenom všechny důležité informace, ale upoutat i originální formou. A co když navíc musí popisek podléhat přísné legislativě a kontrolám ze strany Státního úřadu pro kontrolu léčiv? Není důvod panikařit, jedná se sice o jeden z nejtěžších “copy” úkolů, ale i takový popisek lze vytvořit, stačí se podívat níže!

Před

PO

Kde brát inspiraci?

Omrkněte jak božsky svoje produkty popisují vždy originální Woox, trochu sprosté Girls Without Clothes, e-shop každodenních hrdinů Econea nebo inspirativní Bonami.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti