Jak využívat tutoriály

Vyvolává u vás slovo návod či tutoriál pocity, při kterých vám běhá mráz po zádech? Tak tomu je učiněno za dost, protože moderní návody neboli tutoriály, které kralují online prostředí, vás dostanou, a tentokrát na první pohled. Dejte sbohem papírovým postupům, ve kterých se spousta z nás už tolikrát ztratila. 

Tutoriály jsou skvělým marketingovým nástrojem a velmi efektním způsobem reklamy. Využijte atraktivní platformu, se kterou se budete vyvíjet neustále kupředu. Video návody totiž vzbuzují emoce. A to nejenom vizuálním dojmem, ale také svým obsahem. Zkrátka zůstanou déle v paměti. Návštěvník tak bude mít pocit, že s vámi komunikuje “tváří v tvář” a myšlenka na předváděný produkt ho jenom tak neopustí.

Dopřejte zákazníkům atraktivní a vhodné návody, které je natolik zaujmou, že se v nich neztratí, a navíc jim přinesou z práce s konkrétním produktem jenom radost. Skrytou výhodou tutoriálu je, že umí konkrétní činnost s produktem popsat krok za krokem, a to stylovou formou. Využijte nejlépe videa, které si v online prostředí již několik let postupně vydobývá svoje nezastupitelné místo, a to díky své atraktivitě. Držte tak tento marketingový nástroj pevně v rukou, a představte světu, co všechno lze s vašimi produkty nebo službami vytvořit.

Díky tomu můžete zaujmout během několika vteřin. Aktuální video, které reaguje na současnou situaci rozhodně upoutá. Nebojte se koncipovat video vtipně a s nadhledem a nechte jím prostoupit svoji značku a hodnoty.

Jak vytvoříte tutoriál, se kterým dosáhnete na marketingovou hvězdu?

Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte funkční tutoriály, musíte splnit tyto základní podmínky:

  1. Čas na pořádnou revizi
  2. Tým, na kterém to bude stát 
  3. Buďte vidět!
  4. Návod, kterému porozumíte 

Čas na pořádnou revizi

V prvním kroku je důležité si uvědomit, jakou formu tutoriálů zvolíte. Podle toho pečlivě promyslete, jakou budete potřebovat techniku a zaměstnance, kteří vám s tím pomohou. Promyslete, zda disponujete veškerým technickým vybavením, které má navíc kdo ovládat.

A nejen to, nepostradatelnými se stanou lidé, kteří mají pod palcem nejen znalost samotných produktů a různých návodů, ale jsou kreativní a vynikají skvělými nápady.

„Pokud zjistíte, že vytvořit video je nad jakékoliv vaše limity, začněte spolupracovat s agenturou, která bude disponovat perfektním technickým vybavením a jako eso v rukávu vytáhne originální formy videí, které zaujmou.“

Markéta Veselá

Tým, na kterém to bude stát

V případě, že budete videa tvořit sami, využijte tu nejvhodnější techniku a zaměstnance, kteří si nejen rozumí s IT technologií a programy, ale také vynikají originálními nápady. A ty, kteří se nezaleknou kamery, protože vnést lidský prvek do videa se rozhodně vyplatí. A také ty, kteří rozumí světu kódů a dokážou pomocí různých programů vytvořit různé vychytávky, které vaše video posunou o level výš.

I v případě spolupráce s agenturou mějte pracovníka či menší tým, který bude mít vše pod kontrolou. Společně tak budete tvořit videa, které budou vizuálně atraktivní, ale dokážou představit vaše produkty či služby v tom nejlepším světle. 

Buďte vidět!

Je jenom na vás, kam video umístíte. Slušet mu bude rozhodně homepage, kde má vysoký potenciál zaujmout návštěvníky. Své místo ale najdou i na produktových stránkách, kam se bude perfektně hodit. Návštěvníci si tak po zhlédnutí videa mohou rovnou prohlédnout zobrazené produkty a pročíst si další informace.  

Návod, kterému porozumíte

Video musí mít jasnou a stále se opakující strukturu. Na začátku seznamte sledující s daným produktem, a pak se pusťte krok za krokem do vysvětlování. Na zmíněnou informaci pak navazujte další a další. K popisu konkrétních kroků si můžete vybrat různé druhy vysvětlivek, komentářů, obrazů, které vytvoříte pomocí různých programů.

Jak na originální tutoriál?

Štěstí přeje připraveným. Základem úspěšné tvorby je scénář. Pak promyslete, jakému stylu dáte přednost. Fantazii se meze nekladou. Vsadíte na elegantní video zahaleného do luxusu, nebo dáte přednost vtípkům a nadsázce?

Ať už vyberete jedno nebo druhé, je důležité zvolit, zda vybranému formátu bude více slušet live nahrání nebo seskládání samostatných záběrů doplněných voiceoverem. 

Začněte krátkým úvodem, ve kterém představíte produkt a vybrané pomůcky. Pak je čas pustit se do tvorby. Vyplatí se nezrychlovat, ať může sledující tvořit současně s vámi.

Při společném tvoření můžete využít hudebního podkresu a zvýšit pozornost detailními a originálními záběry. A voilà! Skvělý tutoriál i nový výrobek je na světě! 

Co vám tutoriál přinese? 

1 Hvězdnou prezentaci produktu

Váš výrobek v hlavní roli? Ano! Díky tutoriálu seznámíte sledující s produktem a jeho benefity, které uvidí „tváří v tvář“. Chcete, aby produkt vzbudil pozornost? Pak ho rozhodně nešetřete a ukažte světu všechno, co dokáže!

2 Prostor, kde zaujmete

Videem zvýšíte čas, který na vašem webu lidé stráví. A snížíte riziko, že lidé dají vaší stránce sbohem během prvních vteřin. Povedené video návštěvníky zaujme a jen tak nepustí. Lidé tak na stránkách stráví více času a budou vyhledávat další informace o nabídce. A toto vyhledávání může skončit úspěšně. A to vložením produktu do košíku.

3 Lepší pozici ve vyhledávání

Video zvýší atraktivitu vašich stránek a celkovou jejich “hodnotu”. S tím jde ruku v ruce lepší viditelnost ve vyhledávání. Pamatujte, že jenom stránky s unikátním, ale zároveň vhodným a smysluplným obsahem si zaslouží ta nejlepší místa. S atraktivním videem hodnota stoupá a vy tak můžete mířit ve vyhledávání stále výš.  

4 Vzestup konverzí a prodeje

Budete vidět, a to nejenom prostřednictvím videa. Obzvláště, pokud se vám podaří natočit nějaké zajímavé video, které vzbudí ve sledujících chuť se detailněji seznámit nejenom s konkrétním produktem, ale i s těmi dalšími, které máte na e-shopu nebo webových stránkách. Buďte tedy připraveni! Více kliknutí, více online návštěv a konverze porostou.

5 Kontakt se zákazníky

I během krizových podmínek a nečekaných situací můžete prostřednictvím tutoriálu prohlubovat svoje vztahy se zákazníky. Nemohou k vám do kamenného obchodu? Poskytněte jim možnost nakupovat prostřednictvím e-shopu. A nenechte je na holičkách!

Jste oblíbení pro své originální rady? Pak není nic lepšího než natočit tutoriály, kde budou hlavní roli hrát vámi vybrané produkty a návod k jejich využití. Zákazník tak v krizové situaci přijde nejenom na lepší myšlenky, ale zároveň se rád potěší nákupy vašich výrobků.

6 Důvěryhodnost

Průvodcem světem vašeho byznysu by se měl stát někdo sympatický, který nejenom originálně představí produkt, ale zároveň vzbudí u sledujících sympatie a důvěru. Ale i perfektním technickým zpracováním, při kterém budou na obrazovce lítat návody, popisky a animace si zajistíte dostatek pozornosti.

A pokud přidáte drobné vychytávky, bude se váš obraz vybarvovat do barev odborníka, který svému produktu rozumí a zná ho dokonale do toho nejmenšího detailu. A tak vzbudíte důvěru, že opravdu víte, co děláte

7 Sdílení, které vám přinese radost

Také se rádi podělíte se svými přáteli o videa, která vás zaujala? Vidíte, tak přesně takhle se dostanou ty nejúspěšnější postupným sdílením do povědomí lidí, kde si budují ten nejlepší předpoklad pro to, aby se na váš výrobek jen tak nezapomnělo.

Načerpejte inspiraci ve skvělém tutoriálu!

Pro kutily si Hornbach připravil celou sérii návodů, které se hodí při stavbě či rekonstrukci.

Tutoriály nemusí být pouze v podobě videa, ale můžete je i dobře ztvárnit pomocí obrázků, kde ukážete krok za krokem. Notino přes makeup tutoriál odkazuje na konkrétní produkty.

Lidl na svých webových stránkách nabízí recepty, které si připravíte ze surovin, které seženete v Lidlu.

Pro sportovní nadšence vzniká spoustu videí, jak cvičit v pohodlí domova. Společnost Lady lab do svých návodů zahrnula i produkty, které se dají koupit na jejich e-shopu.

A jaké jsou výsledky?

Uveřejnit video je sice pomyslnou třešničkou na dortu, ale to nejdůležitější je stále před vámi. A to pečlivé sledování úspěšnosti a sledovanosti videa. A s tím související mapování návštěvnosti webu, pohybu konverzí a případným zvýšením prodeje produktů.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti