Veletrhy

Veletrh je událost, na které se setkávají firmy povětšinou ze stejného segmentu podnikání. Zde prezentují veřejnosti své „horké novinky“ a služby. Ale nejen to.  Dále se seznamují s novými obchodními partnery a s těmi stávajícími prohlubují již navázané vztahy. A především se snaží zvýšit povědomí o své značce.

Veletrhy jsou velmi efektivní nástroj marketingové komunikace. Firmy se snaží prostřednictvím originální a kvalitní prezentace získat důvěru potenciálních zákazníků. Ta zde hraje velmi důležitou roli. Na jeviště veletrhu mají firmy příležitost vystoupit jednou za rok, proto jsou velmi důležité soustavné přípravy. Ty rozhodně není radno podcenit. Zaujmout a získat nového zákazníka není nic jednoduchého. Ale neotřelou a osobitou komunikací ho můžete zaujmout. A za rok vás tak může na veletrhu navštívit jako spokojený zákazník.

Veletrhy lze rozdělit na

  • Obecné – zaměřují se na širokou veřejnost a představují rozsáhlý a diverzifikovaný počet výrobků a služeb.
  • Specializované – orientují se na konkrétní segment.  

Co veletrh může přinést firmě?

Veletrhy a výstavy mohou být platformami, které pomohou vaší firmě k dosažení stanovených cílů. Bez ohledu na odvětví a průmysl, ve kterém podnikáte, vám veletrh může poskytnout skvělé příležitosti, na které není během standardní obchodní komunikace žádný prostor.

Právě jeden z hlavních důvodů, proč je návštěva veletrhu důležitým krokem do obchodního světa, je možnost komunikovat tváří v tvář. A navazovat nové kontakty s potenciálními klienty, partnery, sponzory a zaměstnanci.

Trendy a vývoj se před ničím nezastaví. Využijte svoji přítomnost na veletrhu na maximum. Vaše účast může být pro vaši budoucnost a rozvoj zásadním krokem. Veletrh je také ideálním místem, kde se seznámíte nejenom s aktuálními trendy, ale můžete vypátrat také ty nejdůležitější informace ohledně konkurence, nových příležitostí a cílových skupin.

Součástí většiny veletrhů jsou i doprovodné programy, zahrnující zajímavé podpůrné akce, které mají za úkol zákazníka mile překvapit a potěšit. Zkrátka, přinést mu takový pozitivní zážitek, na který jen tak nezapomene. Tvořivé workshopy, konference, přednášky, konkrétní ochutnávky produktů jsou nástrojem, které přidávají veletrhu pomyslnou třešničku na dortu. A nejenom pro samotné návštěvníky, ale i pro vás. Vyzkoušíte si své profesionální dovednosti a můžete rozvinout další know-how pro váš byznys.

Nebojte se na veletrhu ukázat jako spolehlivý, seriózní a důležitý hráč na poli svého podnikání. Zde je k tomu ideální příležitost, vytvořená velmi širokým spektrem návštěvníků. To je však zpravidla cílem všech společností, které se výstav účastní. Buďte jiní a nebojte se toho! K hledání příležitostí, rozšíření své obchodní sítě a budování image firmy využijte kreativní způsoby. Jenom tak si vás návštěvníci zapamatují.

Kdy si můžeme nalepit samolepku?

Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte funkční firemní misi, musíte splnit dvě základní podmínky:

  1. Máte plán účasti na veletrzích na příštích 6 měsíců až rok.
  2. Na účast na veletrzích máte vyčleněný a rozvržený rozpočet.
  3. Existuje zodpovědná osoba, která má účast na veletrhu na starosti.
  4. Jasně jste si definovali cíle, kterých chcete účastí na veletrhu dosáhnout, a víte, jak je vyhodnotit.

Kdy jsou přínosné?

Plánování veletrhu je určitou zatěžkávací zkouškou pro celou firmu. Jedná se o proces, který je náročný nejenom po finanční stránce, ale také po časové. Plánování účasti může být i velmi dlouhodobou záležitostí. A vyžaduje plné zapojení zaměstnanců.

Pokud chce vystavovatel porovnat účast veletrhu s dalšími marketingovými komunikačními nástroji, lze využít poměrový ukazatel koeficient účinnosti prodeje.

Před prezentací na veletrhu je důležité definovat cíle, které by měla vaše účast splnit.

  • Prodej produktů – právě na veletrhu můžete získat vysoký počet objednávek. Máte rádi guerillový marketing? Skvělá příležitost ho využít!
  • Uvedení nového produktu – získáte tak okamžitou zpětnou vazbu v širším měřítku, což může firmě pomoci k následnému vylepšení.
  • Budování brandu – posilujte povědomí o značce a firmě, což přispěje k rychlejšímu vytvoření kontaktů se zákazníky.
  • Prezentujte výrobky a služby v praxi – dejte zákazníkům produkt do ruky. Potenciální zákazník si tak výrobek vyzkouší a dostane ihned komplexní informace.
  • Navažte nové vztahy – věnujte všem zákazníkům kvalitní péči. To je to, co vás může od ostatních odlišovat. Vhodná a přátelská komunikace je skvělým klíčem, jak oslovit nové klienty.

Plánování veletrhů zahrnuje následující činnosti

1 Analýza projektu výstavy

Výběr vhodné komunikační strategie a média. Nalezení vhodného veletrhu lze provést dle několika kritérií. Například jaký má veletrh dosah (kvalitativní či kvantitativní), náklady a odhadovaná návratnost, účast, program veletrhu (zda konceptem zapadá do firmy), zájem médií o veletrh, doba konání apod.

2 Soupis

Jaké máte finanční, hmotné a lidské zdroje k využití pro účast na veletrhu. Jmenujte osobu, která bude za realizaci zodpovídat.

3 Příprava

Převádění komunikační strategie do reálné podoby na výstavě. Sestavení rozpočtu veletrhu (lidské zdroje, účast, pořízení marketingových materiálů – bannery, stánek, reklama, zaškolení zainteresovaných osob, doprava, ubytování, stravování apod.)

4 Tvorba koncepce a realizace

Návrh a vytvoření stánku, organizace na veletrhu. Poté zajištění veškerých materiálů na veletrh, sestavení stánku, zajištění tisku, prezentace.

5 Vyhodnocení

Analyzování výnosů (nové kontrakty, kvalitní kontakty) a nákladů, silných a slabých stránek. Pokud chce vystavovatel porovnat účast veletrhu s dalšími marketingovými komunikačními nástroji, lze využít poměrový ukazatel koeficient účinnosti prodeje.

KÚP= administrativní náklady na objednávku získanou na veletrhu / administrativní náklady na objednávku při použití jiných prodejních kanálů či médií. Podmínkou měření efektivnosti jsou kvantitativně definované konkrétní cíle.

Příklady největších oborových veletrhů v ČR

Název veletrhu Oblast Místo konání
AMPER Elektrotechnika, energetika Výstaviště Brno
FOR ARCH Stavebnictví PVA EXPO Praha
Mezinárodní strojírenský veletrh Průmysl Výstaviště Brno
Reklama Polygraf Marketing, reklama PVA EXPO Praha
Techagro Zemědělství Výstaviště Brno
Motosalon Motocykly Výstaviště Brno
Travelfest Cestovní ruch Výstaviště ČB
MINT market Oděvy, kosmetika, šperky Po celé ČR
Design shaker Interiér PVA EXPO Praha
FOR GARDEN Zahradní architektura PVA EXPO Praha
Running EXPO Sport PVA EXPO Praha

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti