Persony jsou hybatelé obsahového marketingu. A co jsou vlastně zač? V marketingovém kontextu se jedná o vytvoření detailního popisu konkrétní osoby, která „zhmotňuje“ vaše cílové skupiny. Jsou ztělesněním určitého typu chování skupin, které si chtějí pořídit produkt či využít služby, kterou nabízíte nejenom vy, ale také vaše konkurence.
Cílové skupiny toho neprozradí mnoho, spíše jen základní demografické údaje. Ale zato persona, ta už vám přece jenom něco poodhalí. Jsou to vskutku zajímavé osobnosti. Na jedné straně jsou sice fiktivní, ale na té druhé jsou komplementací veškerých dat, která jste získali při průzkumu trhu.
Svěří vám svoje potřeby a touhy, díky kterým zákazníky lépe pochopíte. Budete vědět, z jakého důvodu se zákazník rozhodl pro váš produkt, a díky tomu budete moct přesně zacílit marketing. Ze zákazníka sejmete obavy a vyřešíte jeho problém. A to navíc originálně a s lehkostí. Co víc si může zákazník přát?