Jaké jsou persony zákazníků

Persony jsou hybatelé obsahového marketingu. A co jsou vlastně zač? V marketingovém kontextu se jedná o vytvoření detailního popisu konkrétní osoby, která „zhmotňuje“ vaše cílové skupiny. Jsou ztělesněním určitého typu chování skupin, které si chtějí pořídit produkt či využít služby, kterou nabízíte nejenom vy, ale také vaše konkurence.

Cílové skupiny toho neprozradí mnoho, spíše jen základní demografické údaje. Ale zato persona, ta už vám přece jenom něco poodhalí. Jsou to vskutku zajímavé osobnosti. Na jedné straně jsou sice fiktivní, ale na té druhé jsou komplementací veškerých dat, která jste získali při průzkumu trhu.

Svěří vám svoje potřeby a touhy, díky kterým zákazníky lépe pochopíte. Budete vědět, z jakého důvodu se zákazník rozhodl pro váš produkt, a díky tomu budete moct přesně zacílit marketing. Ze zákazníka sejmete obavy a vyřešíte jeho problém. A to navíc originálně a s lehkostí. Co víc si může zákazník přát?

Co persona přináší?

Na persony není nikdy pozdě. Právě rozjíždíte nový byznys? Skvěle, pak vám pomohou vytvořit originální produkt, který si lehce najde své zákazníky, protože bude něčím „jiným“. A jeho přítomnosti neuniknou žádní potenciální uživatelé. Persony vám výborně pomohou i v několikaletém rozjetém byznysu. I ten prochází určitým vývojem, a aby mířil stále výš a výš, je nutné ho občas „oživit“. A to persony rozhodně umí! A nezaleknou se ani v případě, že se rozhodnete změnit obchodní strategii.

Sólo pro persony, které vám přinesou:

1 Ideální obsah

Budete přesně vědět jakými texty a designem na své zákazníky zapůsobíte. Vzniknou tak nejen originální webové stránky, které budou mít atraktivní míry ušité přímo pro potřeby zákazníků. Ale i marketingové strategie, které zákazníky osloví.

2 Zvýšení důvěryhodnosti

Dobře zvládnutá komunikace je v současnosti při výběru produktů velmi důležitým artefaktem. Díky personám se stanete mistrem komunikace. Vhodný tón a originální styl komunikace podpoří vědomí, že zákazníkovi bez výjimky rozumíte a promlouváte přímo k němu.

3 Přesné zacílení a zvýšení prodeje

S vytvořenou personou přesně víte, na koho svým obsahem a marketingovými strategiemi působíte. Tak mnohem lépe odhadnete potřeby těch lidí, kterým chcete své zboží nabízet. Sdělení bude osobnější a důvěryhodnější. Protože bude těmi, kteří chápou zákazníkovy problémy a bude vědět, jak jim správně a efektivně pomoci. A s tím jde ruku v ruce zvýšení prodeje.

4 Přesná místa, kam s reklamou

Protože budete vědět, která jsou ta nejoblíbenější. Zkrátka, kde vaši zákazníci tráví svůj volný čas. A nejen to, budete vědět, jak daná místa využívají a co je vlastně zajímá. Schází se na Facebooku, Instagramu či někde jinde? Šup sem s reklamou!

5 Seznámení s linkbuildingem

Persony vás dokonale provedou světem navazování nových partnerství a dalších vztahů. V komunikaci se nebojí neustále kupředu, co takhle zkusit i spolupráci s influencery? Nebo jiné originální marketingové strategie?

Zaslouží si vaše persony hvězdy?

Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte správné persony musíte splnit tyto základní podmínky:

  1. Stanovte počet person
  2. Mluvte se zákazníky
  3. Dbejte na detaily
  4. Představte persony

Stanovte jejich počet

I zde platí, že všeho moc škodí, řiďte se tím, kolik problémů a řešení váš produkt nabízí, zpravidla jsou vhodné tak tři persony. Vždy ale záleží na konkrétní strategii.

Dalším stupněm je výzkum. Mluvte se svými zákazníky. S vybranými se můžete domluvit na individuální hloubkových rozhovorech. Další informace můžete získat také pomocí dotazníků, Google Analytics či ze statistik z prodeje.

Pokud se vy sami na rozhovory necítíte, oslovte agenturu. Pouze dobře vedené rozhovory vám prozradí o zákaznících to, jaké mají priority, touhy, potřeby, zájmy, pracovní strategie, cíle, životní styl ale i problémy, se kterými se musí potýkat.

I detaily rozhodují

Nejen demografické údaje, jako je věk, rodinný stav a bydliště. Ale i další informace pomohou vytvořit typické vzorce chování, například finanční zajištění, způsob trávení volného času či koníčky.

Spatřila vaše persona světlo světa? Výborně, pak ji nezapomeňte představit i svým zaměstnancům. A také ji přizvat pokaždé, když budete tvořit marketingové aktivity a kampaně. Věřte, že společně přijdete na ty nejlepší možné marketingové strategie.

A poslední detail, nenechte je usnout na vavřínech. Persony se vyvíjí stejně jako váš byznys. Proto se nebojte průběžných průzkumů a hotové profily vylepšit nebo vytvořit zcela nové

Máte e-shop se zdravými svačinkami?
Tak takhle může vypadat vaše persona.

Co Alžbětu trápí?

Alžběta pracuje jako speciální pedagožka. Každý den se vrací domů kolem páté hodiny, kde si chce dopřát především relaxaci a zdravé jídlo. Ráda se také vzdělává, takže často po práci dochází ještě na různé kurzy. O víkendech si vyrazí buď sama nebo s přáteli na výlet, nebo zasportovat. Ráda si dopřeje kvalitní představení v divadle nebo návštěvu výstavy. A neodolá kvalitnímu a zdravému jídlu.

Žije sice ve velkoměstě, ale její introvertní duše dává přednost přírodě, kam vedou stopy jejích výletů. Miluje četbu knih, relaxaci a jógu. A také zdravé jídlo, které si ráda připravuje z kvalitních surovin. Nemá ráda velké supermarkety, raději podpoří lokální zemědělce. Ne vždy si ale vyšetří čas na to, aby si zvládla jídlo a svačiny připravit. A pak se trápí, protože na webu nenachází přesně ty svačiny, které by chtěla. A také to, že nemůže svoje nadšení pro zdravá jídla s někým sdílet.

Splňte Alžbětě sen!

Pomocí aplikace můžete nabízet svačinky, které si sestaví každý podle své chuti. Alžběta tak bude vědět, z jakých surovin se její svačiny budou přesně skládat. A dokonce bude znát jejich původ, neboť pocházejí zpravidla od místních farmářů. A do hodiny ji bude mít na stole. A nejen to, při společných snídaních, které budete pro zákazníky pořádat, ochutná a vyzkouší nové suroviny, které si pak s radostí objedná. Také se seznámí s dalšími lidmi, kteří vyznávají podobný životní styl. Věřte či ne, už teď pečlivě přemýšlí, jakou svačinkou všechny účastníky na další snídani potěší.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti