Jak vlastně PPC reklama funguje a k čemu slouží?
Princip PPC reklamy spočívá v tom, že inzerent neplatí za zobrazení daného inzerátu, ale až za samotné prokliknutí reklamy. Jinými slovy, inzerent platí pouze za návštěvníky svých stránek, které reklama zaujala natolik, že se chtěli dozvědět něco víc a proklikli se přes reklamu na web.
Obecně se PPC inzerce hodí pro každého, kdo má web/e-shop a chce na něj přivést návštěvníky, případně zákazníky. PPC reklama vám tedy umožní být vidět v okamžiku, kdy potenciální zákazník hledá služby či výrobky, které nabízíte, nebo informace z vašeho oboru podnikání. PPC kampaně slouží pro dosahování různých cílů.
Cíle kampaní
Cíle pro váš business si vždy určujete sami v závislosti na činnosti podnikání. Cílem může být zvýšení tržeb, zvýšení návštěvnosti, počet zobrazení inzerátů při budování brandu (značky), cena za konverzi, dosažení požadovaného PNO (podílu nákladů na obrat) a další. Při vedení PPC kampaní je velmi důležité sledovat jejich rentabilitu. Nechcete přeci zaplatit více než kolik vám reklamy přinášejí. PPC kampaň Vám umožňuje nejen hlídat vynaložené finance, ale také vyhodnocovat úspěšnost.