Veletrh je událost, na které se setkávají firmy povětšinou ze stejného segmentu podnikání. Zde prezentují veřejnosti své „horké novinky“ a služby. Ale nejen to. Dále se seznamují s novými obchodními partnery a s těmi stávajícími prohlubují již navázané vztahy. A především se snaží zvýšit povědomí o své značce.
Veletrhy jsou velmi efektivní nástroj marketingové komunikace. Firmy se snaží prostřednictvím originální a kvalitní prezentace získat důvěru potenciálních zákazníků. Ta zde hraje velmi důležitou roli. Na jeviště veletrhu mají firmy příležitost vystoupit jednou za rok, proto jsou velmi důležité soustavné přípravy. Ty rozhodně není radno podcenit. Zaujmout a získat nového zákazníka není nic jednoduchého. Ale neotřelou a osobitou komunikací ho můžete zaujmout. A za rok vás tak může na veletrhu navštívit jako spokojený zákazník.
Veletrhy lze rozdělit na
- Obecné – zaměřují se na širokou veřejnost a představují rozsáhlý a diverzifikovaný počet výrobků a služeb.
- Specializované – orientují se na konkrétní segment.