Eventy

Držíte v rukou svůj oblíbený produkt a rázem máte na tváři úsměv a celé tělo zaplaví příjemné pocity spojené s jedinečným zážitkem? Tak pak jste šťastlivcem, který prožil na vlastní kůži povedený event.“

Jak vlastně popsat něco nepopsatelného...

Event je neustále se utvářejícím se a vyvíjejícím se marketingovým komunikačním nástrojem. A tak má v marketingovém světě specifické místo, které nelze vyjádřit jednoduchou definicí. To vychází z jedinečnosti samotného eventu, jenž je ojedinělým a neopakovatelným zážitkem, působícím na všechny smysly příjemců. A zároveň je vázaný na přítomný okamžik na konkrétním místě. Event je pomyslným vrcholem na jevišti marketingového světa, za kterým se skrývá dlouhodobý proces, probíhající v rámci globální firemní komunikace. Ale právě za oponou zůstává to důležité. Podpora celkové image firmy, jejich produktů a prohloubení vztahu s obchodními partnery a klienty.

Eventem se tak může stát široké spektrum zážitků. Dle obsahu mohou být zaměřeny více na informace a produkty nebo naopak na zábavu a uvolnění. Podle orientace na cílové skupiny se může jednat o zákazníky, partnery, dodavatele nebo zaměstnance. Neméně důležitým faktorem je koncept akce, která může být vázaná na výročí, významné dny, konkrétní produkt, místo nebo jedinečnost firmy jejího know-how. Zábavě se tak můžete oddávat venku na fotbalových stadionech, opuštěných atraktivních místech, a dalších veřejných prostorech či naopak ve významných budovách, divadlech, hradech či sálech.

Kdy můžeme tvrdit, že máme event

Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte funkční event, musíte splnit tyto základní podmínky:

  1. Vytvořte harmonogram
  2. Dejte o eventu vědět světu
  3. Monitorujte event
  4. Nezapomínejte na zpětnou vazbu

Vytvořte harmonogram

Event je pomyslnou třešničkou na dortu, za kterou stojí dlouhodobé přípravy, aby vše sedělo do posledního detailu. Proto je vždy důležité jmenovat někoho, kdo se bude o pořádání eventu starat, ať už jako samotný organizátor, nebo prostředník, který bude komunikovat s agenturou. Dále je třeba stanovit plán eventů, a to nejlépe na půl roku dopředu.

Prvním krokem je vytvořit zmíněný plán. Musíte disponovat harmonogramem, který budete při vytváření marketingových eventů dodržovat. Již na začátku je potřeba mít všechno promyšleno. V rámci konané akce musíte mít vždy jasně definováno, pro koho se bude event konat, jaký komunikační kanál zvolíte, celkový koncept akce, scénář a program, technické, provozní a organizační zajištění, design a výzdobu a catering.

Medializujte

A to nejdůležitější? Dát vědět tím nejlepším možným způsobem světu, co se bude konat. Akci je tedy nutné podpořit medializací. Vrcholem je pak samotná akce, během které nikdy nezapomeňte na průběžný monitoring.  A po ukončení pak na vyhodnocení a zpětnou vazbu, jež může naznačit směr, kterým se můžete nadále ubírat.

"Během eventu však nejde pouze jenom o to co je vidět. Mnohem důležitější je zaměření na samotné obchodní vztahy."

Akce je skvělým prostředkem k upevnění a prohloubení vztahu s obchodními partnery a taktéž klienty. Tím je již navázaný vztah upevněn a může se tak dále rozvíjet pozitivním a přínosným směrem. A další vztahy na sebe nenechají dlouho čekat, protože cílem prožitku je zaujmout i nové potenciální partnery či klienty. Za oponou události se tak skrývají další důležité pilíře – a to vlastní zaměstnanci. Event totiž pomáhá budovat nebo posilovat také pozitivní vnitřní vztahy uvnitř samotné firmy.

Jedinečným prožitkem dokážete motivovat a ovlivňovat obchodní partnery a zvyšovat jejich loajalitu. A zároveň prezentuje celému světu svoje produkty, služby i vize. Tím je podpořena image vaší firmy a produktů. Stanete se tou „značkou“, která je prostě vidět. A to nejenom v reálném prostředí, ale i na sociálních sítích.

 

A jaké konkrétní akce můžete uspořádat?

  • Hudební koncerty
  • Divadelní a filmové premiéry
  • Plesy a módní přehlídky
  • Dobrodružné výlety a adrenalinové zážitky
  • Výstavy, veletrhy, kongresy
  • Bohaté a luxusní rauty, večeře, ochutnávky vína
  • Závody, soutěže a turnaje v rozmanitých odvětvích
  • Semináře a tiskové konference
  • Svátky, výročí, oslavy a dny otevřených dveří
  • Zahradní party a grilování

Tak můžete balancovat na hranicích rozmanitých akcí od přepychových galavečerů, premiér filmů či divadel, luxusních večeří, rautů přes adrenalinové zážitky, módní přehlídky až po tradiční pečení chleba na vesnické poctivé tancovačce. Hýříte neotřelými nápady a kreativitou? Pak můžete dosáhnout za málo peněz té nejlepší muziky, a to prostřednictvím guerilla marketingu. Taková akce je nečekaná, rychlá, vtipná a nese v sobě určitou míru kontroverznosti, která však přináší maximální efekt. Ať už zvolíte rozmanité instalace kreativních předmětů nebo se spolehnete na vystoupení většího množství lidí ve veřejném prostoru.   

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti