Co je to Facebook ads?

Řekněme, že vlastníte firmu, která nabízí luxusní zahradní nábytek a doplňky. Jakým způsobem o sobě dáte svým zákazníkům vědět? Zkusíte leták, časopis, přehlídkovou akci? Co takhle svůj sortiment přímo ukázat mladým novomanželům, kteří plánují společné bydlení v rodinném domku? Ona miluje bylinky, těší se na zvelebování zahrádky. On rád griluje, zahradní party se u nich bude konat každých pár týdnů. A nejsou sami, podobných párů jsou stovky. To vypadá na docela zajímavou cílovou skupinu, že?

Tímto příkladem jsme se vám pokusili přiblížit způsob, jakým facebooková reklama vlastně funguje. Co vše Facebook o svých uživatelích ví a jak snadno toho můžete využít. Mnoho lidí totiž neví, co si má pod pojmem Facebook Ads představit. Nebo jsou vůči sociálním sítím už apriori skeptičtí.

Jedná se přitom o jeden z nejúčinnějších způsobů propagace. Svůj účet na Facebooku dnes vlastní více než polovina české populace. Díky milionům informací, které Facebook o uživatelích denně sbírá, se ten zahradní stolek s pohodlnými křesly opravdu zobrazí výše popsanému páru (který se na nich hned s voňavým pstruhem na bylinkách před sebou uvidí).

Kdy můžete tvrdit, že máte splněno?

1Orientujete se v prostředí Business Manageru

V ideálním případě dokážete vytvořit vlastní okruh uživatelů i nasadit Facebook pixel. Povědomí o tom, že tyto funkce existují (a hodláte je blíže prozkoumat), se ale také počítá.

2Úspěšně jste spustili facebookovou kampaň

Včetně přesného cílení, umístění, povedené grafiky i promyšlené doby trvání a rozpočtu.

3Rozumíte metrikám, které vám Business Manager nabízí

Dokážete vyhodnotit, zda byla spuštěná kampaň úspěšná, či nikoli. Jste schopni určit, kolika lidem se reklama zobrazila, a koho z nich jste byli opravdu schopni (například) odvést na vaše webové stránky.

Bez Business Manageru se neobejdete

Facebook Ads jsou součástí reklamního setu a reklamní kampaně. K jejich organizaci a správě slouží Facebook Business Manager. Tento nástroj vám umožní reklamu zacílit, určit její rozpočet, dobu trvání, umístění i nastavení mnoha různých parametrů, které vám pomohou s jejím vyhodnocením.

Vše můžete využít i v rámci remarketingu. Facebookovou reklamu lze zacílit i na návštěvníky vašich stránek. Ukázat jim dokonce můžete přesně ty produkty, které si prohlíželi. Nebo produkty, které by je s největší pravděpodobností mohly zajímat.

A cena?

Reklama na Facebooku vás bude stát jen tolik, kolik budete sami chtít. Rozpočet můžete průběžně upravovat. Tyto i všechny další změny se navíc projeví ihned. Sledujte metriky, zkoušejte cílení na různé skupiny uživatelů, střídejte formáty. Vždy se ale řiďte samotným účelem reklamy.

Chcete na stránku přivést fanoušky? Zvýšit povědomí o značce? Toužíte po dvojnásobném počtu konverzí? Spusťte vícero kampaní. Sledujte, na co lidé reagují. Facebooková reklama nabízí obrovské množství možností. Testujte, učte se a vše nakonec využijte ve svůj prospěch.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti