Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Jak využívat archetypy
Každý z nás je osobností s širokým spektrem vlastností. Navíc si neseme originální příběh, kterým vzbuzujeme v druhých zájem. A přesně tak fungují i značky. Klíčovým atributem je jejich charakter. Ten v nás vyvolává emoce, ale i rozmanité pocity, jako je bezpečí, inspirace a další prožitky.
Díky svému charakteru získá značka na jedinečnosti a svébytnosti, díky čemuž se odliší od druhých značek, tedy od konkurence. A to je přesně to, čeho chceme dosáhnout. Jenom originální značka skutečně zazáří a stane se mezi ostatními nepřehlédnutelná.
Jádrem charakteru je archetyp značky. Archetyp vytváří rozpoznatelnost. Díky němu identifikujete chování a komunikaci vaší značky. A jaký je váš archetyp? Můžete být Vládcem, Tvůrcem, Objevitelem, Psancem, Hrdinou, Kouzelníkem, Klaunem či Jedním z nás. Anebo budete ke svým zákazníkům promlouvat jako Neviňátko, Mudrc, Pečovatel nebo Milenec? Objevte vzorec jednání vaší značky! Zkušení brandaři vám rádi pomohou!
Charakter dále tvoří motivace, hodnoty, komunikační tón a persony, ke kterým značka promlouvá. A v širším slova smyslu se do něj propisuje i vaše mise, vize a obecně přístup k lidem, jejich vedení, ale také postoj k řešení různých problémů.
Co vaší firmě archetyp přinese?
- Ve světě byznysu získáte svébytné místo a stanete se nepřehlédnutelnými a hlavně zapamatovatelnými.
- Zákazníky. Díky značce navážete dlouhodobé vztahy se svými klienty, kteří vám budou naplno důvěřovat. A právě důvěra je to, po čem klienti touží.
- Ztotožníte se s archetypem své značky. Budete vědět, kým jste a jak se chovat, vystupovat, prezentovat a komunikovat.
- Díky vyladěnému komunikačnímu tónu zaujmete své potenciální zákazníky. Ano, společná řeč zkrátka spojuje.
Kdy si můžete za charakter své značky nalepit hvězdu?
Ve chvíli, kdy se budete pyšnit originální značkou s vytříbeným charakterem, který bude současně pevný a odolný. Vaše značka musí být zkrátka „charakter”. Je to přesně ten okamžik, kdy značka bude ucelená a všechny její části budou do sebe perfektně zapadat.
Její odraz ve společnosti bude jedinečný, poznatelný, zapamatovatelný a samozřejmě bude vynikat konzistentním obsahem. Dokonale v sobě propojí vizuální styl, komunikační tón, jádro, archetyp, motivace, vize, mise či hodnoty a nebude se bát to hrdě prezentovat před celým světem.
Hvězdu si zasloužíte v okamžiku, kdy vaše značka ožije a bude komunikovat. Zaujme a bude ovlivňovat dění ve světě reklamy a marketingu. A dokáže navazovat vztahy se zákazníky. A pokud už je jednou naváže, pak se bude starat o jejich hloubku, smysluplnost a vzájemnou sounáležitost a porozumění.
Jak vybudovat archetyp u své značky?
- Díky archetypu budete vědět z jakých silných, ale i slabých stránek je vaše značka tvořena. S tím jde ruku v ruce definice vaší motivace, hodnoty, vize i mise. Konečně budete vědět, kam a jak mířit ve světě marketingu, abyste zaujali všechny potenciální klienty a zákazníky.
- Charakter značky by nebyl úplný bez definování person. Důležité je vytvořit fiktivní profily lidí, kteří jsou typičtí pro váš nabízený segment produktů či služeb. Díky tomu perfektně zacílíte své marketingové aktivity i komunikaci.
- Promlouvejte ke světu a zákazníkům svým unikátním hlasem. Vaše zákazníky osloví pečlivě vybraná slova a komunikace. Ty v nich probudí emoce a zájem. Tonalitu značky určíte tak, že vyberete nejlépe kolem pěti přídavných jmen popisujících vaši komunikaci. Pokud si nevíte rady, můžete začít tím, že si charakterizujete to, jaká vaše značka rozhodně není.
Všechno souvisí se vším. Budování charakteru značky je v rámci brand buildingu nesmírně náročnou disciplínou, ale věřte, že je smysluplná. Je to inspirativní a dobrodružná cesta, sice dlouhodobější, ale o to větší úspěch s sebou přinese. A vy se tak budete pyšnit živou a energickou značkou, nadšenými zákazníky ale i spokojenými zaměstnanci.
PŘÍKLAD
Prostaví se do vašeho života stavebnice z LEGA?
Charakter značky je lákadlem pro ty, kteří se pyšní podobnou osobností a vlastnostmi. Čím více mají společných vlastností, tím více zákazníkem zarezonuje a zaujme ho. Díky svému charakteru se zaměří na konkrétní rysy zákazníka, které vyzdvihuje. Výrobek se stane součástí jeho identity, životního stylu a vlastně celého života.
Díky tomu je LEGO součástí tolika domovů. To je příkladem silného charakteru. V jádru designových, barevných a technicky vybroušených drobných kostiček se skrývá archetyp tvůrce. S LEGEM si zákazník postaví designový svět, zhmotní své sny anebo si reálně přenese do svých prostorů rozmanité stavby, městečka i světy oblíbených hrdinů.
Ve společnosti LEGO kostiček se bude perfektně cítit svobodomyslný člověk, který rád tvoří. Takový, který miluje svobodu volby a možnost postavit něco nového, inovativního a originálního. A k tomu je neuvěřitelné množství variabilních sad kostiček ideální. Ať už bude výsledkem postavený rodinný dům, městečko, či rovnou nový svět, zákazník bude naprosto spokojený. Bude tvořit a popustí uzdu své kreativity, díky čemuž uspokojí touhu po stabilitě a struktuře. Díky stavebnici tak zákazník zvýší své dovednosti, vytvoří nové věci, které pro něj budou hodnotu a reálně zhmotní svou vizi.
A přesně takový je charakter značky LEGO. S originálními baleními, tvůrčím webem, kreativními akcemi, barevnými newslettery a specifickým komunikačním tónem zapůsobí na nejmenší stavitele, ale i dospělé tvůrce, kteří jsou plni inspirace a vize. Ti při doteku s kostkami cítí tu nezměrnou energii, kreativitu a možnost postavit a zrealizovat cokoli. A díky tomu se stavebnice LEGO stává plnohodnotnou součástí nejen domovů, ale i životů. S ním je totiž možné i nemožné.