Co to je e-shop?

E-shopy nám už v 90. letech otevřely novou možnost nakupování. Dnes na internetu seženeme prakticky vše, na co si vzpomeneme. Zboží, služby, zážitky. E-shop je skvělým způsobem, jak své podnikání přenést do online. Nejen, že oslovíte úplně nové publikum, ale navíc budete působit po celé zemi i v zahraničí.

Tvorba e-shopu má svá pravidla, která doporučujeme dodržovat, pokud chcete, aby byl váš internetový obchod úspěšný.

3 pravidla pro úspěšný e-shop:

Tvorba e-shopu má svá pravidla, která doporučujeme dodržovat, pokud chcete, aby byl váš internetový obchod úspěšný.

1) Podoba produktů – kvalitně a originálně nafocené zboží s popisem
2) Zásady UX – lidem se u vás musí dobře nakupovat. Udělejte uživatelské prostředí přívětivé.
3) Služby – zjednodušte dopravu nebo vrácení zboží, dopřejte možnost vyzkoušení nebo zajistěte jiné služby, které lidem zpříjemní nákup.

 Pokud budou tyto 3 věci ve společné harmonii, budou váš e-shop lidé vyhledávat a rádi se na něj vracet.

Proč mít e-shop?

1 Nákupy 24/7

Výhodou e-shopu je, že zákazníci mohou nakupovat kdykoliv chtějí, aniž by museli kamkoliv chodit.

Nejste tak limitovaní otevíracími hodinami a dáváte svým zákazníkům možnost nakupovat, když mají zrovna čas a náladu.

2 Budování kontaktů

Na e-shopu je všechno měřitelné! Díky digitalizaci můžete lépe sledovat nákupní chování svých zákazníků a získat tak informace, které vám pomohou oslovit vaši cílovou skupinu.

Uvidíte, co lidé kupují, ve kterém kroku nákup opustili, na které stránky se dívali i o jaké produkty se zajímali. To můžete využít k remarketingu nebo je vyzvat k opětovnému nákupu. Prezentaci navíc můžete individuálně přizpůsobit zákazníkům.

3 Vztahy s okolím světem

Samozřejmou součástí e-shopu jsou kontakty. Díky nim vás mohou oslovit potenciální obchodní partneři, investoři nebo média. A propojení komunikace s okolním světem bude jednoduší.

4 Snížení nákladů

Zavedením e-shopu firma ušetří náklady. A to za nájemné obchodním domům, za mzdy pro prodavače a ostatní pracovníky i za provoz. 

Jak na to?

Nabízí se dvě cesty, kterými se můžete vydat:

  1. Šablonové řešení
  2. E-shop s možností individuálních úprav 

Šablonové řešení 

Jedná se rozhodně o levnější a rychlejší způsob.

Ztrácíte tím však svou jedinečnost. Vyberete si z možných šablon tu, která vám nejvíce vyhovuje a naplníte ji svým obsahem a fotkami.

V rámci tohoto řešení ale budete limitovaní hranicemi, na které budete narážet, pokud budete chtít svůj byznys rozšířit.

Omezení může nastat při rozšiřování produktů a služeb nebo při komunikaci se zákazníkem.

„Volba krabicového řešení je optimální, pokud plánujete menší e-shop.“

Martin Semerád

S možností individuálních úprav 

Pokud hledáte individuální přístup a chcete e-shop, který vám umožní plnit cíle, hodnoty a v neposlední řadě bude podporovat image vaší značky, zvolte řešení, které vám dá kvalitní základ. A zároveň vám vše dovolí upravovat dle vašich potřeb. 

Pokud například prodáváte atypický produkt, který vyžaduje speciální způsob prezentace nebo máte složitou strukturu kategorií produktů, je individuální e-shop tím nejlepším řešením.

Volba individuálního e-shopu se sice bez investic neobejde a budete muset počítat s vyšší finanční náročností. Bude pro vás však skvělou základnou a pomůže vám zjednodušit dostupnost vašich produktů i budování značky. Při tvorbě e-shopu nezapomínejte, že ho tvoříte pro lidi. Zákazník by se měl při příchodu na vaši stránku snadno zorientovat. Vzhled by tedy měl být jednoduchý a intuitivní. 

Pokud nemáte dostatečné zkušenosti, chybí vám lidský faktor a technicky tuto oblast také neovládáte, využijte možnost outsourcingu

Za co si můžete nalepit samolepku? 

1 Využíváte aktivní podporu služeb

K prodejně patří prodejce, který radí s výběrem a pomáhá zákazníkům, když potřebují. V online světě ho můžete zastoupit chatovacím oknem. Prostřednictvím tohoto nástroje přivítáte návštěvníky a můžete jim během nákupu nabídnout pomocnou ruku. Podporu můžete nabídnout i tak, že umožníte snadné vrácení zboží.

2 Snadná orientace

Méně je někdy více. Dopřejte vašim stránkám vzdušnost a nezaplňujte ho přílišným množstvím informací. Někdy pomůže text nahradit obrázkem. Barvy, které jste využili, musí být v harmonii a tvořit jednotný celek. Produkty jsou rozřazené do kategorií, každá kategorie má mít logické uspořádání. Vyhledávání produktů je podpořené možností filtrování, díky které zákazník snáz najde to, co hledá.

3 Analyzujete chování zákazníků

Díky analytickým nástrojům, které nasadíte na svůj e-shop, můžete analyzovat nákupní chování svých zákazníků. Sledujte také, zda jsou s vašimi službami spokojení, a to například na Heureka.cz. Při získání ocenění Heuréka ověřeno zákazníky nezapomeňte tuto ikonu vyvěsit na svůj e-shop.

4 E-shop = obraz podnikání

Máte e-shop, který je obrazem vašeho podnikání. Při vytváření e-shopu se řiďte hodnotami firmy. Zakomponujte firemní barvy, font i obsah typický pro vaši značku. Návštěvníkům musí být jasné, na jaké stránky přišli.

5 Váš e-shop je responzivní

Na mobilu, počítači, tabletu, zkrátka na všech zařízeních, váš e-shop vypadá skvěle. 

6 Dodržujete normy a nařízení

Máte přehledně zpracované GDPR a obchodní podmínky.

Tipy

Čím obohatit produktové stránky, aby se zákazníkům líbily a pomáhaly vám v prodeji?

  • Produktové stránky ozvláštní video. Můžete natočit tutoriál nebo promo.
  • Zapojte recenze uživatelů, které zvýší důvěryhodnost e-shopu.
  • To, že váš e-shop funguje dobře, poznáte na min. 2% konverzním poměru a kvalitním hodnocení na zbozi.cz nebo tím, že získáte hodnocení Heuréka ověřeno zákazníky.

Některé e-shopy, které se líbí nám: woox.cz, eppi.czAlkohol.cz

TOP 10 v Česku za 2019:

  • Alza.cz – 15 milionů návštěv.
  • Mall.cz – 6,2 milionu návštěv.
  • CZC.cz – 5,8 milionu návštěv.
  • Aukro.cz – 5,3 milionu návštěv.
  • Lidl-shop.cz – 3,5 milionu návštěv.
  • Datart.cz – 2,6 milionu návštěv.
  • Bonprix.cz – 2,4 milionu návštěv.
  • PostovneZdarma.cz – 2 miliony návštěv.

Jak začít s e-shop, aby se jeho investice vyplatila? 

Natočili jsme video, kde prozradíme, na co nezapomenout při tvorbě e-shopu, jak si vybírat  dodavatelé, služby i platformy a projdeme jednotlivé kroky při vytváření e-shopu. 

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti