Co je to Leitmotiv brandu

S leitmotivem poprvé přišel skladatel Richard Wagner. Během jeho éry se začal leitmotiv hojně používat při divadelních představeních. Šlo o opakující se melodii, která se rozezněla společně s příchodem konkrétní postavy, uváděla její charakter a duševní pochody. 

   Leitmotiv se později přesunul do filmografie. Ve filmu Čelisti byla použita nezapomenutelná melodie zasévající nejistotu a symbolizující příchod gigantického lidožravého žraloka. 

   V současnosti se leitmotiv používá v brandu. Jeho uvádějící charakter mu zůstává. Po jeho zaznamenání lidé rozpoznávají konkrétní značku, aniž by viděli její logo. Leitmotiv vychází z brand manuálu a může být znázorněn čímkoliv: myšlenkou, barvou, tvarem, znělkou, prostředím, postavou, vizuálním prvkem nebo formou přístupu. Nejdůležitější je jeho promyšlenost a neměnnost. Zákaznická znalost leitmotivu přichází časem. 

Jak si jej vytvořit?

1 Brainstorming

Doprostřed papíru napište název své firmy. Zkuste vymyslet co nejvíce slov, které ji charakterizují a ty průběžně zapisujte okolo názvu společnosti.

2 Moment

Najděte opakující se momenty, kdy je zákazník v kontaktu s vaší značkou. Pamatujte, že má jít o ty nejčastější situace.

3 Určete si symbol

Stanovte si, co by měl zákazník v daném momentu zaznamenat. Mělo by jít o něco, co vhodně a tvůrčím způsobem uvede vaši značku. Například barva, myšlenka, melodie, specifický přístup či určité uspořádání prostoru.

4 Leitmotiv

Pokud máte srozumitelný smysluplný leitmotiv, hurá s ním ven! Nyní si můžete nalepit samolepku na marketingovou mapu a být zase o kousek blíže celostnímu marketingu.

Příklady

Čokoládu Milka v obchodě jistě nepřehlédnete. Její fialová barva je pro ni velice typická. Tedy aniž byste museli vidět samotné logo, víte, o jaký produkt se jedná. Podobné je to například i u značky Coca-Cola, která je známá svým specifickým tvarem lahve a ostře červenou barvou. Naopak pokud uvidíte zeleného mimozemšťana, jistě se vám hned vybaví prodejce elektroniky Alza.

Značka oblečení Patagonie má archetyp objevitele. Napříč všemi reklamními kanály komunikuje následující hodnoty: šetrný přístup k přírodě, třídění plastů, boj proti konzumnímu životu. Společně s tím vším ukazuje negativní dopad lidského chování na planetu zemi. Jejím leitmotivem je boj za ekologii.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti