Zákazník je někdo, koho byste měli důvěrně znát. Neměl by pro vás být pouhým číslem v tabulkách a plánech, ale někdo, komu byste měli takříkajíc snést modré z nebe.
Jaké by to „modré“ ale mělo být? To právě zjistíte, když si pomocí průzkumu vytvoříte obraz svého běžného zákazníka, takzvanou personu. Poznáte tak, kdo to vlastně je, jaké jsou jeho potřeby, zda má z nákupu nějaké obavy a nabídnete mu obsah, který ho baví.
Firmy a jejich zákazníci jsou různí a pohybují se po rozdílných prodejních kanálech. A také na ně platí různé taktiky. Když budete vědět, zda vaši zákazníci spíše holdují sociálním sítím a žijí městským životem s přáteli, nebo naopak raději večer sledují zprávy, registrují spíše reklamu v televizi a na internet ani nepomyslí, můžete tomu přizpůsobit svou marketingovou strategii a chytit zákazníky přesně na to, co jim imponuje a vyhovuje.