Produktem je vše, co lze nabídnout trhu, a co si s nejvyšší pravděpodobností získá pozornost zákazníků. Při vývoji produktu se proto dobře zamyslete nad jeho pozicí na trhu. Stanovte si správnou cílovou skupinu a úroveň kvality. Málokdy si ale můžete dovolit nabízet maximální možnou kvalitu, protože celkový počet zákazníků v prémiovém segmentu je vždy menší než v ostatních segmentech. Úroveň kvality se ale na druhou stranu musí držet standardu a být konzistentní. Nelze prodávat produkt s chybou.
Cílovou skupinu se snažte poznat do detailů. Kromě základních údajů, mezi které patří pohlaví, věk, pozice, vzdělání, příjmová skupina, lokace a případně další behaviorální informace, je důležité znát i potřeby zákazníků, a také účel a způsob, jakým s produktem/službou pracují. Dále je třeba se zaměřit na to, kde se pohybují, jak získávají informace, a koho vnímají jako autoritu. Prostřednictvím těchto a mnoha dalších parametrů můžete svůj produkt úspěšně propagovat.
Stejně dobře poznejte též trh, na který je produkt určen. Jaká je konkurence, jak je trh velký a s jakou marží lze prodávat? Definujte si také, jak se od konkurence odlišíte.