Produkt

Produktem je vše, co lze nabídnout trhu, a co si s nejvyšší pravděpodobností získá pozornost zákazníků. Při vývoji produktu se proto dobře zamyslete nad jeho pozicí na trhu. Stanovte si správnou cílovou skupinu a úroveň kvality. Málokdy si ale můžete dovolit nabízet maximální možnou kvalitu, protože celkový počet zákazníků v prémiovém segmentu je vždy menší než v ostatních segmentech. Úroveň kvality se ale na druhou stranu musí držet standardu a být konzistentní. Nelze prodávat produkt s chybou.

Cílovou skupinu se snažte poznat do detailů. Kromě základních údajů, mezi které patří pohlaví, věk, pozice, vzdělání, příjmová skupina, lokace a případně další behaviorální informace, je důležité znát i potřeby zákazníků, a také účel a způsob, jakým s produktem/službou pracují. Dále je třeba se zaměřit na to, kde se pohybují, jak získávají informace, a koho vnímají jako autoritu. Prostřednictvím těchto a mnoha dalších parametrů můžete svůj produkt úspěšně propagovat.

Stejně dobře poznejte též trh, na který je produkt určen. Jaká je konkurence, jak je trh velký a s jakou marží lze prodávat? Definujte si také, jak se od konkurence odlišíte.

Kdy můžete tvrdit, že máte správně
definovaný produkt?

Samolepku si nalepte pokud:

  1. Máte definovány konkurenční výhody a logo produktu.
  2. Máte správně nastavenou kvalitu produktu a plníte standardy dané trhem.
  3. Víte, jaké cílové skupině a jakému trhu je produkt určen a máte o ní úplné informace.
  4. Sbíráte z trhu zpětnou vazbu a aplikujete ji do produktu.
  5. Informujete své zákazníky o změnách, opravách chyb a včas prostřednictvím rozvoje reagujete na potřeby trhu.

Životní cyklus produktu

1 Zavádění na trh

Při zavádění na trh se každý produkt potýká s větším množstvím chyb, které je nutné dobře komunikovat a rychle opravovat.

2 Období růstu

V období růstu, si produkt získává podíl na trhu. V této fázi je nutné ho co nejvíce marketingově a obchodně podpořit.

3 Období zralosti

V období zralosti má produkt největší zisk. Vám se tak otevírá možnost pro aktualizaci nebo vývoj jeho nové verze, kterou ho nahradíte v období úpadku.

4 Období úpadku

Období úpadku a stažení produktu z trhu. 


Využijte i zpětné vazby. Pomůže vám s přípravou nové verze vašeho produktu. A jen ti nejlepší vědí, co zákazník potřebuje i když on sám o tom ještě neví.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti