Jak vytvářet obsah na LinkedIn

LinkedIn je profesionální sociální síť, která se řadí do rodiny Microsoftu. Jedná se o jednu z nejrychleji se rozvíjejících sociálních sítí v ČR, kde ji aktivně využívá přes milion lidí. Ti se sem nechodí bavit, ale vzdělávat a komunikovat se svými potenciálními zaměstnavateli nebo obchodními partnery. LinkedIn patří i mezi nejvyhledávanější webové stránky na světě, díky čemuž se zobrazuje na předních příčkách Googlu. Tohoto potenciálu byste měli využít nejen pro svůj osobní profil, ale i pro ten firemní.

LinkedIn slouží také jako pracovní nástroj, který využívají především personalisté. Tato síť neskrývá pouze příležitosti pro hledání nových zaměstnanců, ale může být také skvělým kanálem pro oslovování nových obchodních partnerů nebo klientů. Dále můžete LinkedIn využít pro propagaci svých produktů a služeb a v neposední řadě představuje vaši online vizitku a prostředek pro budování osobního brandu.

K čemu LinkedIn slouží?

Pro firmy

LinkedIn je vaše online profesní vizitka, která vám dává skvělou šanci zvyšovat povědomí o své značce. 

Na LinkedInu můžete ulovit i nové zaměstnance. Na této sociální síti platí, že lidi se rádi dívají na lidi. Aktivita vašich zaměstnanců je proto nejlepším způsobem propagace firmy. Sdílejte příběhy, jaká byla jejich cesta od pohovoru až na židle jednotlivých pozic. Skrze ně dostane do povědomí identitu firmy.

LinkedIn se může stát vaším novým prodejním nástrojem. Umožní potenciálním zákazníkům, aby poznali, v čem jste expert, co umíte a co od vás mohou na profesní rovině očekávat. Usnadní vám rozšiřování sítě kontaktů (potenciálních zákazníků) a stane se nástrojem k doporučování.

Dobře vytvořený profil za vás udělá spoustu práce ještě před obchodní schůzkou. V některých případech výborně nahradí vaši osobní webovou prezentaci (díky optimalizaci pro webové vyhledávače). Klient, který se o vás bude chtít dozvědět víc a začne vás vyhledávat třeba na Googlu, klikne spíše na váš LinkedIn profil než na neověřené a soukromé informace, které může najít na vašem facebookovém profilu. 

Pro jednotlivce

LinkedIn je takovým online životopisem. Pokud hledáte novou práci, je to určitě síť, na kterou byste se měli zaměřit. Firmy tu shání nové zaměstnance a recruiteři oslovují možné uchazeče.

Budování adresáře kvalitních kontaktů. Spolupracovali jste s úspěšným člověkem a nechcete o tento kontakt přijít? LinkedIn není Facebook, navažte spojení a zůstaňte v kontaktu. 

Vzdělávejte se a inspirujte. Sledováním zajímavých lidí, společností a jiných stránek se můžete i vědomostně obohatit. Nabízí se vám inspirace v podobě workshopů, videí a vědeckých článků. 

Za co si můžete dát jako firma samolepku?

Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte správný obsah na LinkedInu, musíte splnit tyto základní podmínky:

  1. Máte vytvořený firemní profil
  2. Tvoříte pravidelný obsah
  3. Reagujete na příspěvky
  4. Máte vypsané aktuální volné pozice
  5. Publikujete promyšlený obsah

1 Máte vytvořený firemní profil

Osobní účty mají spojení, firemní účty mají sledovatele. Budujete si zde nejen svou značku, ale i fanouškovskou základnu. Firemní účet sjednocuje profily zaměstnanců. Pokud jsou vaši zaměstnanci na LinkedIn, měla by tam být také vaše společnost. 

2 Tvoříte pravidelný obsah

Tvoříte pravidelný obsah na firemní LinkedIn stránce. Pravidelně zveřejňujete novinky v produktech a procesech své firmy, píšete články, přidáváte videa.

3 Reagujete na příspěvky

Píšete komentáře pod příspěvky, odpovídáte na dotazy, nebo alespoň dáte příspěvku emotikonu.

4 Máte vypsané aktuální volné pozice

Dáváte možnost potenciálním zaměstnancům zaslat svůj životopis. Máte vypsanou nabídku volných pracovních míst.

5 Publikujete promyšlený a užitečný obsah

Sdílíte své zkušenosti, zápisky z konferencí, seminářů či odborné literatury a tvořením užitečného obsahu si budujete osobní PR a transparentnost, kterou můžete využít v obchodě.

Jak na firemní profil?

Základní vyplněný profil vám zabere pár minut. Vyplňování je velmi intuitivní a zvládne ho i sítěmi dosud nepolíbený uživatel. Místo profilové fotky nahrajte logo své firmy. Čím více údajů máte vyplněných, tím víc se zvyšuje dohledatelnost vašeho profilu. Firemní profil si můžete vyšperkovat k dokonalosti, ale úplně na začátek vám bude stačit, pokud se zaměříte na titulek: jméno společnosti, odkaz na webovou stránku, shrnutí toho, čím se vaše firma zabývá.

"Nezapomeňte vyzdvihnout svůj firemní slogan, motto či pravidlo, jakým se ve firmě řídíte. Texty můžete postupně doplňovat ukázkami svých produktů, výrobků nebo teambuildingových aktivit (video, prezentace, obrázky) a odkazy na firemní web či stránky svých projektů. Čím více interaktivní profil budete mít, tím přitažlivější bude."

Michaela Jirková

Rozšiřujte své publikum

Jakmile totiž vaše stránky získají 150 sledujících, příležitost k růstu bude exponenciální. K získání publika vám pomůže:

  • Tlačítko „Sledovat“. Toto tlačítko přidejte na svůj web a získejte na své stránce LinkedIn relevantní sledovatele. Návod, jak na to zde.
  • Hashtagy. Přiřaďte ke své stránce až tři hashtagy, abyste mohli komunikovat k širšímu publiku. Hashtagy lze sledovat a zároveň představují klíčové slovo, které propojuje příspěvky se stejným tématem. 
  • Funkce Oznámení zaměstnanců. Upozorněte zaměstnance na nejdůležitější příspěvky na stránce, abyste zvýšili dosah a interakci sledujících.
  • Pozvěte uživatele ke sledování. 
  • Sledujte Analytiku své stránky. Tak zjistíte, jaký obsah má u vašeho publika největší úspěch a co je zajímá. 
Analytika stránky

Příklady a tipy, co sdílet na LinkedInu

1 Komunikujte se svými potenciálními zaměstnanci

Komunikujte se svými potenciálními zaměstnanci, jako by už u vás pracovali a inspirujte ostatní firmy. Nebojte se ukázat své firemní prostory a nechat nakouknout uživatele LinkedInu pod pokličku. Ukažte jim zákulisí výroby, například prostřednictvím videa.

V Tesle se hodně zaměřují na obsah ze zákulisí. Odhalují, jak vyrábí auta. Ukazují zaměstnance při práci, upozorňují na místa, kde pracují. A obecně ukazují pohled na Teslu zevnitř

Tesla

2 Propagujte firemní kulturu.

Máte společné firemní snídaně nebo chodíte každý čtvrtek společně na jógu? Věnujete se charitě? Ukažte to na svém profilu.

Uber používá příspěvky, aby ukázal, že usiluje o rozmanitost. Proto propaguje své zaměstnance a začleňování pracovníků různých vrstev a národností do kolektivu.

Uber

3 Vzdělávejte své klienty

Přišli jste na nějaké vylepšení svých produktů? Napište o tom na LinkedIn, vytvořte tutoriály nebo obrázkové plánky. Můžete tak ušetřit zákazníkům čas se čtením dalších emailů. 

Trello – vizuální nástroj pro spolupráci, který využívá tabule, seznamy a karty k uspořádání pracovního postupu v týmu libovolné velikosti. LinkedIn používá k tomu, aby vzdělával své publikum o produktivitě a nových způsobech použití jejich nástroje.

Trello

4 Zaměstnanci jako ambasadoři vaší firmy

Pokud mají vaši zaměstnanci profily na LinkedIn a komunikují tam se svými spojeními, představují pro vás v podstatě ambasadory vašeho employer brandu. Personální marketing zdarma. Je skvělé, pokud své zaměstnance na LinkedIn proškolíte, oni pak reprezentují firmu za vás. Krásným příkladem může být například Petra Nulíčková z Alzy, Anna Šenk z GrowJobInstitute nebo Romana Martincová z Redbullu.

5 Nebojte se pochlubit

Získala vaše firma ocenění, o kterém by měli ostatní vědět? Máte významného klienta? Pochlubte se konkrétními příběhy a referencemi.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti