Co je to NPS

Co je NPS (Net Promoter Score)

NPS neboli Net Promoter Score je metoda, při které měříte ochotu svých klientů doporučit váš produkt někomu dalšímu. Je založena na otázce „Jak moc byste byl ochotný/á nás doporučit dále, na stupnici 1-10?“  V rámci otázky respondentovi vysvětlete stupnici, aby jeho hodnocení bylo co nejrelevantnější. Protože není sedmička jako sedmička.

Hodnocení NPS:

1-6

NPS neboli Net Promoter Score je metoda, při které měříte ochotu svých klientů doporučit váš produkt někomu dalšímu. Je založena na otázce „Jak moc byste byl ochotný/á nás doporučit dále na stupnici 1-10?“  V rámci otázky respondentovi vysvětlete stupnici, aby jeho hodnocení bylo, co nejrelevantnější. Protože není sedmička jako sedmička.

7-8

Dostali jste hodnocení 7 nebo 8? Takové řadíme mezi neutrální. Jsou spokojení, ale kdyby dostali příležitost, mohli by snadno přejít na nabídku konkurence. Pravděpodobně nebudou šířit žádné negativní recenze, ale nejsou dostatečně nadšení z vašich produktů nebo služeb, aby je skutečně propagovali a dále doporučovali.

9-10

Toto hodnocení chceme slyšet nejčastěji. Jde totiž o promotéry. Ti milují vaši spolupráci, která je dlouhodobá. Objeví-li se u respondenta potřeba po vaší službě či produktu, jste jeho první volbou. Rádi vás doporučí dalším potenciálním kupujícím a pějí na vás samou chválu.

NPS = % promotérů - % kritiků

Celkové NPS vypočteme odečtením procenta zákazníků, kteří jsou kritiky, od procenta promotérů. Výsledné skóre se pohybuje mezi -100 až +100 a nazýváme jej skóre čistého promotéra. 

Jak hodnocení získat?

Nejjednodušší a nejrychlejší je telefonní hovor, který je zároveň rozhodně osobitější než e-mail. Před zavoláním si zjistěte telefonní číslo na kompetentní osobu. 
Pokud voláte do firmy, ověřte si, s kým v rámci vaší spolupráce komunikujete nejvíce.

Přesto, že byste rádi získali relevantní a upřímnou zpětnou vazbu, chcete, aby byla zároveň co nejpozitivnější. To můžete podpořit například správným časem vašeho volání. V pracovní dny směřujte hovory do 15.-16. hodiny a vynechte čas oběda, kdy si rozhodně nikdo nepřeje být rušen. Myslete však na to, že doba oběda se může pohybovat různě, takže vás může vyřadit i na dvě hodiny – zhruba od 11 do 13 h.

Kdy splňujete NPS na samolepku?

  1. Vašemu volání NPS se věnuje konkrétní osoba.
  2. Každému klientovi voláte pravidelně 1× za rok
  3. Se zpětnou vazbou od klienta průběžně pracujete.
  4. Hodnocení NPS předáváte na konkrétní osoby, které se přímo na dané spolupráci.
  5. Celkové NPS komunikujete mezi všechny zaměstnance.

TIP:

Využijte telefonát a zeptejte se na další zpětnou vazbu, která vás může posunout dál nebo alespoň potěšit. Splňuje váš produkt klientovo očekávání? Je váš zákaznický servis dostatečný? Jak se klientovi s produktem pracuje s odstupem času? Jaká je komunikace klienta s obchodníkem? Klienta se snažte dobře navnímat a pochopit. Pokud zvládnete být správně empatičtí, najít problém a odstranit ho, může to váš vztah posunout o krok dál.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti