Příběhy

Klik. A životopis byl odeslán. Po přečtení zajímavého příběhu pracovníka vám to prostě nedalo. Měli jste pocit, že díky Alici, která skvěle popsala svoji náplň práce a kariérní cestu firmou, se chcete stát jejím kolegou a nastoupit na vysněnou pozici? Skvěle, pak jste narazili na velmi dobře zvládnutou součást náborového procesu, a to příběh zaměstnanců. Protože jen ten originální prozradí, že máte co do činění s firmou, která ví, co chce, a koho chce. A přesně toho pravého uchazeče zaujme!

Příběhy zaměstnanců jsou velmi efektivní součástí personálního marketingu. Vychází a jsou součástí firemní kultury a employer brandu, neboli “značkou zaměstnavatele”. Ta je skvělým prostředkem, jak zazářit na trhu práce a získat zde svoji významnou roli. Jasně definovaná značka, která je originální, osobitá a promyšlená působí nejen na potenciální zaměstnance. Ale také na ty, kteří jsou již součástí firmy.

Pracovníci jsou nositeli hodnot firemní kultury. Proto jsou ideálními a hlavními postavami kariérních příběhů. Nechte je promluvit a oslovit všechny čtenáře. Pracovníci totiž firemní život dokonale představí a vzbudí v návštěvnících stránek touhu inspirativní prostředí více a detailněji poznat.

Co v sobě ty nejlepší příběhy skrývají?

Hodnoty a schopnosti zaměstnanců

Mezi řádky vycítí uchazeči motivovanost jedince a smysluplnost jeho práce, která je hnacím motorem nejen pro spokojený a naplněný pracovní život, ale také pro ten osobní. Protože motivovaní jedinci jsou zároveň efektivní svojí kreativitou, která posunuje nejen je samotné, ale celou firmu.

“Perfektního zaměstnance”

Konkrétní zaměstnanec nepředstavuje jenom sám sebe, ale zrcadlí přesně ty vlastnosti, které jsou k výkonu daného povolání vhodné. Zde je místo na to, abyste uchazeče seznámili s pracovníky, kteří jdou neustále kupředu a zosobňují důležité firemní hodnoty.

Vaše očekávání

Díky příběhu, jako je ten Alice, budou uchazeči přesně vědět, zda by si s ostatními kolegy rozuměli a rychle zapadli do pracovního týmu. Budou tak tušit, zda se svými vlastnostmi na danou pozici hodí. A jestli zde využijí své silné stránky. A zda naopak ty slabé nebudou až příliš velkou překážkou. Tak se vám ozvou jenom ti nejvhodnější kandidáti, kteří mají talent a současně vážný zájem o nabízenou pozici. Takoví, kteří budou chtít zažít podobný příběh

Vaši značku a hodnoty

Příběhy podpoří vaši definovanou značku a firemní hodnoty. Alice prozradí svým příběhem i to, jaká firma vlastně a zároveň její vize i cíle. Příběh vám poodkryje, co je pro zaměstnance nejen při výkonu práce důležité, a čeho si na ní nejvíce cení. Tak se vyhnete obecným nicneříkajícím frázím a klišé. Zaměstnanci nastíní, jak se zapojují do dění na firmě, jak se rozvíjí, a tak mnohonásobně zvýší vaši důvěryhodnost.

Hvězdy pro originální příběhy, které zaujmou!

Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte správně vytvořené příběhy zaměstnanců, musíte splnit tyto základní podmínky:

1 Employer brand

Pokud chcete oslnit čtenáře kariérním příběhem, musíte mít definovaný již zmíněný employer brand, který příběh skvěle podpoří. A psát pro vytvořenou personu, zastupující ideálního kandidáta. A to nejdůležitější, představte se skutečně takoví, jací jste! Jenom tak k vám budou přicházet lidé, kteří skvěle zapadnou do kolektivu a budou pro firmu přínosem.

2 První dojem

Nezapomeňte, že první dojem rozhoduje. Dejte si tak s příběhem opravdu záležet. Rozhodně si zaslouží nejen fotografie samotného zaměstnance, ale i další zajímavé fotky ze života společnosti. Místo strnulých póz představte zaměstnance s atributy povolání nebo koníčků. Fotografie Alice s činkou, sportovkyně tělem i duší, vás rozhodně zaujme.

3 Jasná struktura

Dejte příběhům jasnou strukturu. Předem si stanovte, zda se bude jednat o souvislý text v první či třetí osobě, anebo rozhovor. Seznamte čtenáře se zaměstnancem hezky od začátku. Vhodné je uvést celé jméno a jeho pozici. Dále sepište úvodní originální perex, který osloví.  

4 Emoce

Příběh musí být nabitý emocemi. Ruku na srdce, ať chceme či ne, při rozhodování hrají velmi důležitou roli. Prokládejte kariérní postup s informacemi, týkající se osobnostního růstu. Prozraďte uchazečům nejen to, v čem vynikáte a co je na firmě skvělé. Ale i to, jak jste překonali případné nástrahy.

5 Zajímavé informace

Přidejte špetku zajímavých informací, citace a originální text s hvězdou je na světě! Protože jenom takové příběhy, které může uchazeč “prožít” ho zaujmou natolik, že se vám ozve. Vidíte? Další životopis! Proto nezapomeňte na odkazy, rychlé kontakty a formuláře, díky kterým vás uchazeč jednoduše a rychle kontaktuje.

 

6 Kariéra krůček po krůčku

A pak procházejte jeho kariérní cestu hezky krůček po krůčku. Můžete zmínit, čemu se věnoval před nástupem do firmy. Prozraďte, jak se o pozici dozvěděl a důvod, proč zaslal životopis. Dále se hodí popsat průběh pohovoru a následný nástup. Dejte prostor i adaptaci, kariérnímu postupu a popisu současné pozice. Závěrem se hodí krátké zhodnocení, další vize. A třeba doporučení, komu by tahle práce mohla také sedět.

7 Různorodost

Podporujte různorodost. Vytvořte příběhy, které se budou propisovat rozdílnými pozicemi. Každá z nich si totiž zaslouží pozornost, protože bez nich by vaše společnost nebyla tím, čím je.

8 Vylaďte příběh

Příběh vylaďte do posledního písmenka tak, aby zapadl do vašeho firemního brandu. Přizpůsobte mu nejenom samotný obsah, ale i design stránky. I komunikační linku, která čtenáři dokonale padne. Tak bude mít pocit, že čte jedinečný text, který je určený přímo pro něj.

Originální příběh zaměstnance, který si musíte přečíst!

Toužíte po inspiraci, jak napsat zajímavý příběh zaměstnance, který zaujme? A nechcete dodržovat strukturu tradičního rozhovoru, který sice může být vtipný, ale zkrátka to bude pořád “jenom” rozhovor?

Nebojte se tak být jiní.  Zvyšte atraktivitu firmy, a především zaujměte ty nejvhodnější kandidáty. To se vám podaří originálně zpracovanými příběhy zaměstnanců. Ty najdete nejčastěji na kariérních webech konkrétních společností a firem. Chcete si přečíst jeden z velmi inspirativních? Pak si přečtěte příběh Ivči, který najdete na webu Kariérního webu roku 2019. To totiž rozhodně stojí za to!  Zjistíte, jaká byla Ivčina cesta eBRÁNOU. Jsme si totiž jisti, že vás inspiruje k tomu, abyste i vy začali psát svůj vlastní příběh.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti