Strategie interní komunikace

Využijte možnosti digitální doby a komunikujte směrem do firmy vše, co je třeba - vizi a misi společnosti, provozní informace, rozdělení úkolů, ekonomické info, personální novinky, vzdělávací aktivity, ale i volnočasová témata, informace k teambuildingům a sdílení úspěchů. To, že jsou lidé o všem a včas informovaní, bude mít dopad na atmosféru ve firmě i její ekonomické výsledky.

Co to je interní komunikace?

Interní komunikace tvoří součást strategie společnosti a řeší, aby komunikace uvnitř ní probíhala správným způsobem. Je to maximum uspokojování potřeb pracovníků. Marketing není jen o komunikaci navenek, ale i dovnitř firmy. Protože lidé jsou to nejcennější, co ve své firmě máte.

K čemu je?

Interní komunikace je pohonem celé firmy. Správná interní komunikace zvyšuje motivaci a napomáhá k tomu, aby všichni věděli, co mají dělat a proč. Také pomáhá ke společnému sdílení vizí, cílů a hodnot celé firmy. Prostřednictvím interní komunikace se zlepšují vztahy se zaměstnanci, kteří lépe díky ní lépe porozumí tomu, co se ve firmě děje, kam směřuje, jakou roli v ní hrají. Podporuje byznys, rozvíjí spolupráci mezi týmy, přímo ovlivňuje angažovanost zaměstnanců, pomáhá dosahovat společných cílů a přispívá k pohodě zaměstnanců na pracovišti.

Co vše souvisí s interní komunikací


  • Angažovanost zaměstnanců 
  • Management změny 
  • Projektový management 
  • Krizová komunikace 
  • Brand (firemní hodnoty, brand design) 
  • PR, marketing 
komunikace

Kdy můžu říct, že to mám splněné?

  1. Máme stanovené kanály, kterými jako firma komunikujeme
  2. Máme určeno, na jakou komunikaci který kanál používáme
  3. Máme v adaptačním procesu seznámení s tím, jak ve firmě interní komunikace funguje
  4. Máme zaběhlé pravidelnou komunikaci směrem do firmy 
  5. Všichni zaměstnanci vědí misi a vizi firmy do budoucna
  6. Zaměstnanci vědí s kým firma spolupracuje a jaké má klienty
  7. Máme určené procesy pro komunikaci mezi pracovišti tak aby byla efektivní
  8. Máme interní akce pro zaměstnance

Důsledky nefungující interní komunikace

Nefungující interní komunikace může zapříčinit konflikty ve firmě. Projevuje se jako demotivace, nerozhodnost, pasivita, frustrace, ztráta důvěry ve firmu, ztráta loajality, snadná ovlivnitelnost fámami, snížená výkonnost pracovníků. To pak může přerůst ve vysokou míru výkyvů, nemocnosti a nezájem pracovníků, ve špatnou koordinaci procesů, v nezájem o dodržování vytyčených termínů, ve stanovení špatné strategie na základě nefungující zpětné vazby, ve špatné řízení, v konkurenční neschopnost celé firmy.

Vnímání jakékoliv nespravedlnosti je jedním z demotivačních prvků. Může to být nadržování někoho jiného nebo poskytování určitých výhod oproti ostatním pracovníkům.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti