S čím vším vám brand manuál pomůže

Jenom jasně definovaná, skutečná, živá, stabilní a smysluplná značka umí v současném konkurenčním světě reklamy zazářit, zaujmout a jen tak nevyhasnout. A tu dokonale definuje brand manuál. Vaše jedinečná a originální kniha, která definuje vás samotné a dává jasné a konkrétní linie vaší identitě. Dílo, které je nadupané teorií o vaší značce, hodnotách, identitě a zároveň možnostmi, jak s tímto získaným brandovým bohatstvím pracovat pomocí marketingových strategií. 

Taková značka je výsledkem dlouhodobého vědomého a promyšleného budování. Vychází z předem definovaných, naplánovaných a systematicky řízených aktivit. Cílem je jediné – vynést vaši značku do marketingového nebe, kde ji nikdo a nic nezastíní, protože se pro mnohé stane „lovebrandem“.

Tvorba brand manuálu je kreativní proces, během kterého rozhodně vystoupíte za hranice svého myšlení a vnímání. Abyste se ve světě archetypů, příběhů značek, komunikačních a grafických linek, person a marketingových strategií neztratili, je třeba dát všemu smysluplný řád. A to dokáže jedině brand manuál, který doporučujeme mít vždy po ruce. A to v online verzi i tištěné, kde je vše černé na bílém. A ve formě, které budou rozumět všichni zaměstnanci. Značku totiž utváří celá společnost. Od vás až po konstruktéra, ekonoma, dělníka či recepční.

S čím vším vám brand manuál pomůže?

  • S jasnou a srozumitelnou definicí vaší značky. Určíte, co všechno chcete prostřednictvím značky sdělovat, jak, komu, kdy, za jakých podmínek a jakým způsobem. 
  • Stanovením jádra značky. Poznáte jeho jedinečnou sílu, která se stane součástí nejen samotných produktů, ale všech služeb v rámci firmy i marketingu.
  • S objevením unikátních prodejních argumentů, které budou podstatným pilířem pro vaše působení. 
  • Brand manuál bude podpůrným prostředkem na vaší dlouhodobé cestě budování konzistentní, leč neustále se vyvíjející značky, která bude schopna flexibilně a se stylem reagovat na jakékoliv podněty. 
  • Nalezením originálního archytepu, díky kterému budete přesně vědět, jak v lidech rozvířit emoce. Vaše značka tak získá archetypální sílu, která dokonale uspokojí ve vaší cílové skupině přesně to, co hledá. 
  • S uspokojením potřeb, snů a tužeb vašich zákazníků. Lidé tak skrze vaše výrobky najdou sami sebe, své místo, význam a příběh. 
  • S definicí komunikační linky a současně vám poskytne praktický návod, jak ji využít v komunikaci se zákazníky, ale i v rámci vnitřní komunikace. 
  • Konečně budete mít jasno v tom, jak přesně zobrazovat a prezentovat logo, definujete své firemní barvy, a tak získáte originální vizuální a obsahový styl, který bude s vaší značkou napevno spjatý, i přestože bude docházet k modifikacím. 
  • Poznáte své cílové skupiny a do detailů se seznámíte se svými personami. Ty vám prozradí své potřeby a podle čeho se rozhodují při nákupu zboží. 
  • Brand manuál vám přinese také jednotný styl komunikace. Současně se dozvíte, jaké obsahy a témata vaše zákazníky zajímají. 
  • Brand manuál bude vaším nepostradatelným originálním plánem, deníkem, průvodcem a rádcem.

Nechte zazářit svůj manuál s nalepenou samolepkou

V tomhle případě chvíli potrvá, než se nalepená samolepka na brandovém nebi objeví a začne konečně svítit. Tvorba manuálu je rozmanitá, tvůrčí a bohatá cesta, která má spousty rozcestí, křižovatek a dalších drobných vedlejších cestiček, kterými je nutné projít. S tím vám skvěle pomůže brandový specialista, který vás dostane svojí energií, kreativitou, inspirativním myšlením a představivostí, která nezná hranic. A chybět nebude samozřejmě ani tým jeho specialistů. A samozřejmě vy. 

Pro vybudování brandové strategie budete potřebovat čas, energii, trpělivost a rozhodně vykročení ze stereotypu. Součástí spolupráce budou inspirativní brandové schůzky. Jejich první kroky povedou vaší společností, aby ji všichni poznali a pochopili její principy. A poznali realitu a to, jak si stojíte teď a tady

A pak společně popustíte uzdu svých představ, snů a vizí. Při kreativních schůzkách definujete značku, její jádro, vaše hodnoty, misi a smysluplnost vašeho podnikání a výrobků. Značku pak ztvárníte graficky, ustálíte logo, vizuální identitu, barvy, slogany a případně originálního „maskota“, archetyp, i komunikaci. 

Výsledek vaší kreativní tvorby a brainstormingů získají reálnou podobu ve formě vytištěného brand manuálu. Ten totiž není nadupaný pouhou teorií, ale naopak realitou o vás, vaší značce a příběhy. A konkrétními tipy a marketingovými strategiemi, se kterými dosáhnete stabilní značky, která bude mít své stálé zákazníky a současně bude k sobě lákat nové a nové tváře. A tohle všechno, co najdete v manuálu převedete společně s brandovými specialisty do reality. Zaškolíte se, dále se naučíte s manuálem pracovat a uvést ho společně se zaměstnanci do praxe. A pak budete pomocí zvolených metrik sledovat, jak se vaší značce daří.

Dokonalý manuál za samolepku?

K nalepení samolepky vám však nepostačí jenom držet vytištěný manuál v ruce. K tomu potřebujete mnohem více. A to ztotožnění celé vaší firmy. Brand manuál je kreativním deníkem vaší společnosti, kde je každý zaměstnanec i jakýkoliv výrobek tvořivým prvkem, ovlivňující značku. Na samolepku je tak ideální čas ve chvíli, kdy se bude obsah manuálu propisovat do fungování společnosti a reálně aplikovaných marketingových strategií. Ve chvíli, kdy začne jeho obsah zkrátka žít. A vy si uvědomíte, že tím vaše cesta a budování vaší značky neskončilo, ale právě naopak začalo. 

Jaké dokumenty byste již při tvorbě brand manuálu měli mít sepsané:

Brandy, které září celosvětově!

Jak jsme již zmínili, brandové manuály jsou pečlivě střeženým tajemstvím značek, které je převedeno do slovního vyjádření s hezkým grafickým designem. A patří pouze do rukou lidí, kteří se podílejí na jeho tvorbě. Po jeho vytvoření už žije prostřednictvím dané firmy, která ho svými marketingovými aktivitami přiživuje a obohacuje. Nejkvalitnější, nejpropracovanější a nejoriginálnější manuály prorůstají celosvětově uznávanými značkami, které mají svébytné místo, hýbou světem, mají věrnou základnu „srdcařů“ a rozehrávají emoce i u těch, kteří nejsou jejich zákazníky. Takové značky, díky kterým si lidé plní své sny, tužby a hrdě vyjadřují sounáležitost

Významná globální poradenská společnost Interbrand má ve svém hledáčku světové značky rozmanitého charakteru. Ty pečlivě zkoumá a analyzuje na základě různých faktorů, kam patří její vlastnosti, konkurenceschopnost či vliv. A vytváří žebříček těch nejzajímavějších. V roce 2020 se v žebříčku Best Global Brands 2020 umístili na prvních místech značky s jedinečnými brandovými strategiemi, jako je Apple, Amazon a Microsoft, kterému patřilo třetí místo. 

Jejich brandovým manuálem si zalistovat nemůžeme, co ale mrknout do brandů, které vznikají v českém prostředí pro malé a střední podniky, které rozhodně nemají menších cílů, než celosvětově známé značky?

Zajímá vás brand více?

  1. Brand je jen logo a web, a to máme.
  2. Brand jsou jen takový řečičky o ničem a skutek utek.
  3. Brand nedělá žádný výkon, takže ho nechceme.
  4. Je to drahý a my nemáme milióny na průzkumy a reklamu v televizi.
  5. Brand nám se zaměstnanci a fluktuací nepomůže, každý chce jen zvýšit peníze.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti