Přejít na obsahovou část stránky

Proč využívat billboardy pro nábor zaměstnanců

Billboard je venkovní reklamní plocha, kam inzerenti umisťují svoji reklamu. A věděli jste, že nemusí být využíván pouze pro reklamu? Billboard může být také atraktivním kanálem pro nábor budoucích zaměstnanců. Zpravidla se tyčí u silnic, poblíž obchodních center, na nádražích, na budovách a v místech, kde se pohybuje velké množství lidí.

Jeho benefit je v tom, že denně dokáže během pěti sekund předat poselství tisícům lidí. Jeho cíl je jasný, zaujmout a přimět kolemjdoucího, aby se obsažené informace propsaly do jeho povědomí. A v tomto případě navštívit vaše kariérní stránky nebo zaslat e-mail s životopisem.

Proč vůbec uvažovat o billboardech jako o prostoru k náboru lidí?

Firmy jsou často vůči billboardům předpojaté. Mají pocit, že jsou neefektivní, jejich výsledky se nedají doměřit, a že jejich cílení není tak přesné, jako například u PPC reklamy. Je škoda, že ze stran firem vznikají takové předsudky, neboť vhodně vytvořené billboardy jsou opravdu efektní. Nejen, že vám přivedou do firmy skvělé zaměstnance, ale posílí váš brand, čímž si zaslouží plnohodnotné místo vedle dalších náborových marketingových kanálů.

Pojďme si ukázat, že tyto dva předsudky jsou zbytečné.

Billboardy dokážete zacílit stejně jako online reklamu.

Hledáte zaměstnance mezi studenty nebo čerstvými absolventy? Není nic jednoduššího, než umístit billboard před univerzitu nebo rovnou před konkrétní fakultu. Máte naopak pracovní pozici se sportovním zaměřením? Pak jsou vhodným místem billboardy tyčící se před sportovními kluby nebo fitness centry.

Umí být zacílený i měřitelný

Měření úspěšnosti je jedním z nejdůležitějších faktorů každé dobré kampaně. Billboardy vám nepřinesou stejná čísla jako online kampaně, ale i tak se dají najít způsoby, díky kterým zjistíte efektivnost a úspěšnost kampaně. V našem případě je nejvhodnějším měřítkem úspěšnosti zaslaný životopis a nábor zaměstnance.

Můžete si nalepit samolepku, když máte

  1. Vydefinovanou pracovní pozici
  2. Představu o člověku, který by byl na pozici vhodný
  3. Sepsané přednosti své firmy a benefity pracovní pozice
  1. Vybranou lokaci
  2. Připravený grafický návrh a reklamní slogan
  3. Stanoveno, kam posílat životopisy nebo kam kandidáty směřovat

Ideální kandidát

Pro dané volné pracovní místo je dobré si sepsat ideálního kandidáta. Ulehčí vám to nejenom výběr lokace pro billboard, ale zároveň i tvorbu jeho designu. A zvolte ten nejvhodnější komunikační tón, kterým zaujmete přesně ty, které hledáte. Ať už to bude ajťák, překladatel, nebo dělník. 

Sepište si výhody a benefity své firmy, aby si uchazeč po zhlédnutí billboardu mohl říct: „Ano, tak tam chci pracovat.“ Myslete na to, že žijeme v období, kdy nabídka práce převyšuje poptávku. Buďte jiní, originální a budete vidět! Máte ve své firmě neobyčejné benefity? Využijte toho a prodejte je! Nikoho nezaujmou otřepané fráze, jako jsou nabídky nadstandardní mzdy nebo dalších pracovních výhod.

„Vyplatí se využít také reálné fotky, originální grafiku a citace vlastních zaměstnanců. Věřte, že tak budete k lidem blíž, než si myslíte. “

Bielková Eliška

Přizvěte odborníky

A jak si poradit s designem billboardu? Pokud si na návrh nevěříte, přizvěte si ke spolupráci odborníky. Tvorba billboardů není sice žádnou vědou, ale pokud chcete být originální, pak se spolupráce s kreativci vyplatí. Ti totiž ví, jak dokonale vytvořit symbiózu vašich požadavků a nápadů s kreativním a neokoukaným obsahem. A v rukávu mají taky pár tipů, jak se vyhnout typickým chybám, které mohou ohrozit úspěšnost vaší kampaně. 

Po veškerých přípravách je čas na to, abyste vybrali druh komunikace. Poskytněte jim všechny informace, ať přesně ví, kam zaslat životopis, jak se dostat na vaše stránky a kde si pročíst další informace o pracovní pozici. Nezapomínejte na to, že má člověk většinou omezený čas na zhlédnutí billboardu. Vždy uvádějte pouze jeden kontaktní údaj. Zda to bude telefonní číslo nebo e-mail je jenom na vás. 

Velmi důležité je také firemní logo, díky kterému se propíšete do povědomí lidí. To by mělo být dostatečně velké, aby bylo dobře vidět, ale zase by nemělo zabírat většinu plochy.

Příklady správně zvolené náborové kampaně

Kampaň Lidlu

Příkladem krásně zvládnutého náboru zaměstnanců je kampaň Lidlu. Ten na billboardy umístil přímo své zaměstnance.

Celá kampaň tak působí mnohem důvěryhodněji.

Není zahlcena zbytečnými informacemi, a zároveň obsahuje firemní logo a barvy, díky čemuž je velmi dobře rozpoznatelný mezi jinými billboardy a velmi snadno zapamatovatelný.

LIDL
VISIER

Kampaň Visier

Dalším příkladem je kampaň značky Visier, která je příkladem toho, jak se dá hezky zacílit na daný segment.

Ve své grafice využili programovací kód, čímž dokonale zacílili na správné publikum.

To je přesně příklad toho, že přestože billboard vidí tisíce lidí, není rozhodně nutné, aby mluvil ke všem. Protože tak získá komunikace mnohem silnější tón. A ty, které osloví, zkrátka dostane!

Checklist úspěšné náborové kampaně:

  • Včasná poptávka plochy
  • Dobrá lokalita
  • Promyšlený termín kampaně
  • Vhodně vybraný formát kampaně
  • Nápad a skvělá grafika
  • Včasné dodání podkladů pro tisk
  • Vyhodnocení

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti