Co to je grafická komunikační linka

Jak jsou vyladěné vaše grafické
komunikační linky?

Oživte značku a zviditelněte ji ve světě marketingu a reklamy. A to originální a zároveň konzistentní komunikací, která bude mít navíc skvělý design, který dokonale podtrhne její jedinečnost. Díky tomu se bude světem byznysu propisovat váš jedinečný příběh, který si najde své čtenáře neboli zákazníky. A ve chvíli, kdy bude vynikat nejenom svým obsahem a sdělením, ale i svým originálním designem, pak se stanete vládci komunikace a vaše značka se stane ještě více atraktivní a žádanou.

Grafická linka komunikace je součástí manuálu jednotného vizuálního stylu a její jádro samozřejmě vychází z definovaných a používaných komunikačních linek. Grafická komunikační linka tak s sebou přináší vizuální zhmotnění všeho, co chceme prostřednictvím komunikace předávat a šířit. Propisuje se v ní filozofie firmy a současně vytváří svébytnou image firmy. A nepochybně pomáhá získat značce jedinečné místo na trhu.

Pro jasnou a zároveň originální komunikaci je nutností mít jasně definovaný „komunikační trojúhelník“ s jednou vládnoucí komunikační linkou, které ale zdařile sekundují zbylé dvě. Vaše komunikace tak bude mít stabilní základ a jen tak něco ji nevyvede z rovnováhy. Zároveň bude smysluplná, srozumitelná a přitom nezapomenutelná. Lehce se propíše do srdcí potenciálních zákazníků a současně bude prohlubovat navázané vztahy se zákazníky stávajícími.

 

Co vám grafická komunikační linka přinese?

  1. Jednotná, originální grafická linka podpoří vaši komunikaci a celkově jedinečný vizuální styl. Ukazuje vaši stabilitu, pomůže vám navázat dlouhodobé vztahy a vzbuzovat důvěryhodnost.

  2. Během komunikace budete vědět, jak zaujmout a dokonale komunikovat se svými zákazníky.

  3. Budete mít vytvořena pravidla pro jednotnou prezentaci jak v online prostředí, tak offline prostředí. A současně i v rámci komunikace směrem ven se svými zákazníky, ale samozřejmě i uvnitř firmy mezi svými zaměstnanci.

  4. Komunikaci s jasně definovanými symboly, barvami, typem písma, logem a dalšími prvky, díky kterým bude vaše komunikační linka nejen atraktivní, ale především konzistentní a současně stále zajímavá a originální.

  5. Stanovit pravidla pro hru s grafickou komunikační linkou je poměrně náročným úkolem, neboť je součástí celkové corporate identity“, ale věřte, že sestavení manuálu jednotného vizuálního stylu prospěje veškeré komunikaci a vaší prezentaci.

  6. Komunikační linka napomáhá vzájemnému porozumění se zákazníky a zároveň pomáhá budovat značku jako takovou.

Postup, se kterým vytvoříte grafickou komunikační linku

  • Prvním krokem k vytvoření grafické komunikační linky je zamyšlení se nad současnou komunikací. Jaká aktuálně je? Neméně důležité je specifikovat, jaká by vlastně měla vůbec být. Rozhodně jasná, přehledná a musí srozumitelně promlouvat k vašim zákazníkům.  
  • Při tvorbě je třeba stanovit, ke kterým definovaným personám budete promlouvat. Vše je třeba tvořit v rámci firemního brandu. S definováním linky vám pomůže archetyp, SWOT analýza, ale i zmapování vaší konkurence.  
  • Během vytváření linky vám pomůže brandový brainstorming se zkušenými brandovými specialisty. Jenom tak bude vizuál vaší komunikace působit přesně tak, jak si přejete.
  • Pak už stačí sestavit konkrétní pravidla grafické komunikace, která budou součástí vizuálního stylu vaší značky. Tím máme na mysli sestavení kompletního manuálu vizuálního stylu.
  • Manuál vizuálního stylu musí být především praktický. Měl by být inspirací pro tvorbu komunikace jak v online prostředí, tak offline prostředí. A porozumět by mu měli všichni zaměstnanci napříč celou vaší společností.
  • Pomyslnou třešničkou na dortu bude prezentace manuálu vizuálního stylu před celou vaší firmou. A nezapomeňte nad komunikační linkou držet ochrannou ruku, aby byla používaná a dodržována kdykoli, kdy se dostane ve světě marketingu ke slovu.  
  • Komunikujte stylově a pomocí všech kanálů. Designová grafická komunikační linka bude slušet sdělením jak v tiskových materiálech, letáčcích, plakátech, tak komunikaci na webu, v newsletterech a sociálních sítích. A i firemní výzdobě.
  • Pamatujte, že do tvorby vizuální identity se vždy více nebo méně propisuje přítomnost, aktuální trendy a technologie. Proto je důležité se o její styl neustále starat a nenechat vaši grafickou komunikační linku zestárnout a občas jí dopřát jemný redesign.
  • Vaše grafická komunikační linka se neobejde bez definovaných základních barev, které by měly být nejlépe maximálně tři. Tuto stupnici je samozřejmě vhodné obohatit ještě o doplňkové barvy. Chybět nesmí logo, logotyp a všechny typografické prvky, a to do poslední tečky.  
  • Nezapomeňte, že manuál musí být variabilní. Jenom tak bude efektivním pomocníkem pro tvorbu komunikace nejen zaměstnancům, ale i marketingovým pracovníkům, copywriterům, grafikům či externím pracovníkům marketingových firem, kteří tvoří obsahy v různých programech a na různých zařízeních.
  • Díky manuálu tak bude vaše komunikace stále jednotná a originální, ať už ji bude tvořit kdokoli. Pak rozhodně máte nárok na hvězdu! A navíc budete mít náskok před konkurencí.

S jakou grafickou komunikační linkou dosáhnete na hvězdu?

  1. S takovou, která bude součástí vybudovaného brandu a samozřejmě manuálu vizuálního stylu. To znamená, že na základě předchozího postupu dostane vaše řeč a komunikace jasnou vizuální podobu. Konečně budete ladit komunikaci do určených barevných odstínů. Současně budete vědět, jakým fontem psát a jakou zvolit velikost písma. Ale to není vše!
  2. Vytěžte ze svého komunikačního trojúhelníku co nejvíce. Vaše komunikace bude mít jasné linky a ve světě reklamy zazáří. Díky stylově vyladěnému designu se stane jedinečnou a nepřehlédnutelnou. Ale na hvězdu to bude až ve chvíli, kdy bude skutečně komunikovat a promlouvat k vašim zákazníkům. Její originální vzhled bude fungovat jenom v kombinaci s kvalitním a konzistentním obsahem, který vaše zákazníky chytne za srdce.

Grafická komunikační linka, která rozzáří i provoní vaše dny

Příkladem velmi povedené grafické komunikační linky se může pyšnit společnost SONNENTOR. Již samotný název, znamenající v českém jazyce „Sluneční brána“ odkazuje k tradici a symbolům na venkovských nezávislých statcích. Ale také k důležitým životním hodnotám a emocím, jako je radost, a síla. A to všechno vyzařuje i z optimisticky vyladěného loga usměvavého slunce s 24 paprsky.

Online prostředím, ale především reálnými bioprodukty bylinek, čajů a koření se propisuje tato jedinečná komunikační linka. Barevné škále dominuje šťastná a optimistická žlutá barva, odkazující k naději a sluneční síle. Web i krabičky nádherně zdobí jednotlivé ilustrace. Díky tomu se prezentace produktů i na webu stává téměř uměleckým zážitkem, během kterého vás zaplaví jedinečný a uklidňující blahodárný pocit.

Originálním popiskům, mezi jejichž řádky na vás zapůsobí různé emoce, vládne jasně definovaný font a všechny typografické prvky. S těmito produkty bude váš život prosvícen a naplněný radostí. Úsměv na tváři vám totiž vykouzlí nejen samotné krabičky a produkty, ale i sluneční zákaznická krabička či žlutá krabice, ve které vám přijdou vybrané produkty z e-shopu. A díky tomu radost může stále růst a šířit se celým světem přesně tak, jak si v Sonnetoru přejí.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti