Přejít na obsahovou část stránky

Rádio kariéra

Rádio je médium, které nemusí být využíváno pouze pro rádio reklamu, ale poslouží i jako pomocník při náboru lidí. Může se zdát, že se jedná o zastaralý způsob náboru zaměstnanců, protože většina pracovních inzerátů je na internetových pracovních portálech.

Nezapomínejte ale na to, že ne všichni potenciální zaměstnanci jsou aktivními uživateli internetu a tím pádem nehledají práci primárně přes internet. Rádio je navíc médium, který s internetem nesoupeří, ale vzájemně se doplňují. Uživatelé rádia jsou navíc takzvanými pasivními posluchači, kteří poslouchají při jízdě v autě, při nakupování nebo při práci, takže stačí stisknutí jednoho tlačítka, aby se vaše náborová kampaň dostala do uší několika tisíc posluchačů.

Kdy můžete říct, že jste vytvořili úspěšnou náborovou kampaň?

Proto, abyste mohli  tvrdit, že máte úspěšně vytvořenou náborovou kampaň, musíte splnit tyto základní podmínky:

  1. Máte jasně vydefinovaného potenciálního uchazeče
  2. Vybrali jste vhodnou rádiovou stanici
  3. Vytvořili jste chytlavý a neobyčejný obsah náborového spotu
  4. Na základě reklamy vám dorazily životopisy s relevantními kandidáty

Pokud výše uvedené nesplňujete, přečtěte si, jak toho dosáhnout!

1 Cílení

Stejně jako v rádio reklamě se i v náborových kampaních vyplatí přesné cílení. Pokud nabízíte práci pro konkrétní město, například Pardubice, nemá cenu posílat rádio spot do Ostravy. 

Kromě lokálního cílení myslete i na cílení zaměřené na skupiny nebo osoby. Předejte informace jazykem vaší cílové skupiny. Ať už hledáte „ajťáka“, účetní, překladatele anebo dělníka, mluvte jazykem, který zná a používá.

„Využívejte i takzvaná instore rádia, která najdete v obchodních domech, administrativních budovách nebo v podobě vysokoškolských rádií.“

Bielková Eliška

2 Vyberte správnou stanici

Správná stanice jde ruku v ruce s dobrým scénářem. Stejně jako výběr lokace, je důležitý i výběr rádiové stanice. Správně nastavená marketingová kampaň může firmě významně pomoci v konkurenčním boji o získávání zaměstnanců. V současné situaci, kdy je více pracovních míst, než zaměstnanců, je potřeba mít náborové kampaně mnohem propracovanější a originálnější.

Rádio vnímáte i se zavřenýma očima, proto je třeba posluchače zaujmout obsahem reklamního spotu a zvolit také správnou délku. K vylepšení spotu si můžete vyhrát se zvukem, použít vtipné hlášky, zrýmované věty, originální hudbu nebo přímo hlasy svých zaměstnanců či ředitele.

3 Nehledáte jenom zaměstnance

Ale budujete i firemní brand. Dobře zacílená náborová kampaň může firmě pomoci nejen získat nové zaměstnance, ale i zvýšit povědomí o firmě.

Myslete tedy na to, že v náborové kampani nejde jenom o zaměstnance, ale také o to, vzbudit v nich touhu ve vaší firmě pracovat.

4 Kam vést potenciální uchazeče?

Stejně jako u reklamy v rádiu myslete na srozumitelné předání kontaktních informací. Při poslechu rádia je potřeba, aby si dotyčný buď zapamatoval telefonní číslo nebo kontaktní adresu, anebo datum dané akce. Tedy například veletrhu práce nebo dne otevřených dveří. Pokud máte webové stránky, můžete posluchače odkázat právě na ně. Inspirovat se můžete našimi kariérními stránkami.

4+1 tip na úspěšnou náborovou rádio kampaň

1) Upozorněte na přednosti vaší firmy

Přidej se k nám!“ nebo “Hledáme parťáka do svého týmu“ je neoriginální, a lehce splynete s konkurencí.

Předejte uchazeči důvody, proč by u vás měl pracovat tak, aby si na konci rádio spotu řekl „Jo! Tam chci pracovat!

2) Využijte specialisty

Pokud váháte, zda zvládnete vytvořit úspěšnou náborovou kampaň, nebojte se přenechat práci specialistům.

Dokážou vám zanalyzovat a vybrat druh rádia i lokaci, pomohou sepsat scénář nebo vymyslet originální způsob předání.

3) Vyzdvihněte benefity

S přednostmi vaší firmy jdou ruku v ruce i benefity. Benefity ve stylu firemní mobil nebo 2 dny dovolené nechte hluboko v šuplíku. Toto jsou už benefity, které jsou součástí většiny firem.

Oproti tomu třeba firemní školka, nebo měsíční snídaně od šéfa dokážou zaujmout, odlišit od konkurence a vedou k snazšímu zapamatování firmy.

4) Myslete na délku

Reklamní spot by neměl být delší než jedna minuta.

Potom už většina lidí ztrácí pozornost, a je třeba využít reklamu co nejefektivněji.

5) Zapojte zaměstnance

Zapojte do spotu své zaměstnance.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti