Spolupráce se školami

Chcete mít možnost ovlivnit budoucí generace, hledáte novou příležitost pro budování své značky zaměstnavatele nebo uvažujete, jak včas zaujmout mladé potenciální zaměstnance? Spolupráce s vysokými školami je skvělým způsobem pro tohle všechno. A rozhodně nepatří jen velkým korporátům. Stačí oslovit univerzity i střední školy ve vašem okolí, které vzdělávají studenty v oboru, kterým se vaše firma zabývá. Uvidíte, že školy budou nadšené a vám tak vzniká možnost přinést do teorie důležitou praxi i nahlédnout do vzdělávacího systému.

Spolupráce se školami, ať už vysokými, či jinými, může mít řadu podob. Stáže, oborové přednášky, účast na kariérních veletrzích nebo třeba vedení absolventských prací. Tyto činnosti v rámci nově získaných znalostí obohatí studenty  a také vás, protože dostanete šanci nahlédnout do hlav mlaďáků, sdílet s nimi know-how a nechat se inspirovat jejich přemýšlením i pohledem na věc.

Co vám spolupráce s vysokými školami přinese?

Kromě řady vedlejších benefitů se hlavně zvýší povědomí o vaší značce a z dlouhodobého hlediska vám vaše působení na školách výrazně usnadní náborový proces. Představte si, že každý student, který daný obor vystuduje a bude se rozmýšlet, kam poslat svůj životopis, uvidí vaši firmu jako jeho první volbu. Zároveň vás bude jako firmu znát – jakou máte firemní kulturu, co vyrábíte, jak komunikujete a dokáže zhodnotit, jestli sdílí vaše firemní hodnoty a dobře k vám zapadne. Jako kandidát bude relevantnější a vaše náborové aktivity budou levnější a efektivnější. Toho však nedocílíte, pokud o sobě jako o skvělém zaměstnavateli nebudete dávat vědět už během dob jeho studia.

Jak na to?

Způsobů, jak se studentům vepsat do paměti, je mnoho. A nemusíte se ihned pustit do všech. Máme pro vás soupis tipů, které máme vyzkoušené a které by mohly velice dobře fungovat i vám. Často stačí univerzitu oslovit s tím, co jí můžete nabídnout a ukázat zájem. Kdykoliv bude příležitost, ozve se vám univerzita zpět.

  • Účastněte se akcí pro firmy a zaměstnavatele, které univerzita či konkrétní fakulta pořádá. Může jít např. o kariérní veletrhy nebo přednášky z praxe během akcí.
  • Nabídněte univerzitě přednášky z vašeho oboru do vyučovacích hodin.
  • Zajistěte si kontakty na kariérní centra, PR oddělení nebo osoby, které spravují sociální sítě univerzity a vždy, když hledáte posily, dejte jim vědět. Zadarmo je rozdistribují přímo ke studentům.
  • Zamyslete se, zda můžete studentům nabídnout možnost, že u vás ve firmě mohou absolvovat stáž nebo povinnou praxi.
  • Můžete také sponzorovat různé události. Řada univerzit má vítání nováčků, sportovní turnaje nebo další speciální eventy, kde můžete být vidět.
  • Obecně studenty zaměstnávat už během let, kdy ještě školu navštěvují. Pokud jsou spokojení, řeknou o vás svým přátelům. A to je ta nejlepší a nejlevnější reklama.
  • Skvěle funguje propojení absolventů s jejich alma mater. Ať už formou rozhovoru do univerzitních novin, účastí v diskusi, podcastu, nebo přednáškou o jejich cestě k vysněnému zaměstnání.
  • Dejte o sobě vědět, že vítáte studenty, kteří potřebují vedení či konzultanta absolventské práce. Může to být výhodné pro obě strany – vy studentovi zadáte reálný úkol, jehož řešení vás pálí, student dostane téma práce, které má smysl, a navíc může přijít s kreativním řešením, které vás doteď nenapadlo. Když navíc bude na práci spolupracovat někdo z vašich zaměstnanců, dostane skvělou možnost sdílet své zkušenosti a předávat je mladším generacím. I pro něj to bude znamenat profesní a osobní rozvoj.
  • Málokdo ví, že univerzity nabízí možnost spolupracovat třeba i na vlastním předmětu. Vaše firma se tak může stát garantem a učit mohou vaši zaměstnanci. Nebo se lze podílet na tvorbě osnov a vzdělávacích programů.
  • Můžete školám nabízet exkurze, dny otevřených dveří nebo cokoliv, co studentům přiblíží praxi a dá jim možnost poznat vás jako zaměstnavatele. Zapamatují si vás.
  • Podpořte školu a moderní vzdělání darováním financí na nejnovější technologie, materiály a pracovní pomůcky.
  • Umožněte studentům zúčastnit se vámi organizovaných volnočasových aktivit. Může to být sportovní odpoledne, ale i například víkendový kurz.

Ať už pro vás bude spolupráce s vysokými školami součást marketingu, náboru, nebo CSR aktivit, neměla by rozhodně ve vaší strategii chybět. Jedná se o investici, která má řadu benefitů a není náročná na zavedení. Takže ji v žádném případě neodkládejte.

Samolepku si můžete nalepit, když:

  1. Máte ve své firmě pověřenou osobu, která má spolupráci se školami na starost.
  2. Spolupráce se školami je součástí vaší strategie. Ať už z hlediska náboru, marketingu, nebo CSR.
  3. Pravidelně realizujete některé z výše uvedených aktivit (účast na veletrhu, přednášky, stáže, vedení absolventských prací…).
  4. Sdílíte ve firmě výsledky spolupráce a motivujete zaměstnance, aby vám přinášeli další podněty, jak spolupráci rozvíjet a těžit.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti