Přejít na obsahovou část stránky

Spolupráce se školami

Chcete mít možnost ovlivnit budoucí generace, hledáte novou příležitost pro budování své značky zaměstnavatele nebo uvažujete, jak včas zaujmout mladé potenciální zaměstnance? Spolupráce s vysokými školami je skvělým způsobem pro tohle všechno. A rozhodně nepatří jen velkým korporátům. Stačí oslovit univerzity i střední školy ve vašem okolí, které vzdělávají studenty v oboru, kterým se vaše firma zabývá. Uvidíte, že školy budou nadšené a vám tak vzniká možnost přinést do teorie důležitou praxi i nahlédnout do vzdělávacího systému.

Spolupráce se školami, ať už vysokými, či jinými, může mít řadu podob. Stáže, oborové přednášky, účast na kariérních veletrzích nebo třeba vedení absolventských prací. Tyto činnosti v rámci nově získaných znalostí obohatí studenty  a také vás, protože dostanete šanci nahlédnout do hlav mlaďáků, sdílet s nimi know-how a nechat se inspirovat jejich přemýšlením i pohledem na věc.

Co vám spolupráce s vysokými školami přinese?

Kromě řady vedlejších benefitů se hlavně zvýší povědomí o vaší značce a z dlouhodobého hlediska vám vaše působení na školách výrazně usnadní náborový proces. Představte si, že každý student, který daný obor vystuduje a bude se rozmýšlet, kam poslat svůj životopis, uvidí vaši firmu jako jeho první volbu. Zároveň vás bude jako firmu znát – jakou máte firemní kulturu, co vyrábíte, jak komunikujete a dokáže zhodnotit, jestli sdílí vaše firemní hodnoty a dobře k vám zapadne. Jako kandidát bude relevantnější a vaše náborové aktivity budou levnější a efektivnější. Toho však nedocílíte, pokud o sobě jako o skvělém zaměstnavateli nebudete dávat vědět už během dob jeho studia.

Jak na to?

Způsobů, jak se studentům vepsat do paměti, je mnoho. A nemusíte se ihned pustit do všech. Máme pro vás soupis tipů, které máme vyzkoušené a které by mohly velice dobře fungovat i vám. Často stačí univerzitu oslovit s tím, co jí můžete nabídnout a ukázat zájem. Kdykoliv bude příležitost, ozve se vám univerzita zpět.

  • Účastněte se akcí pro firmy a zaměstnavatele, které univerzita či konkrétní fakulta pořádá. Může jít např. o kariérní veletrhy nebo přednášky z praxe během akcí.
  • Nabídněte univerzitě přednášky z vašeho oboru do vyučovacích hodin.
  • Zajistěte si kontakty na kariérní centra, PR oddělení nebo osoby, které spravují sociální sítě univerzity a vždy, když hledáte posily, dejte jim vědět. Zadarmo je rozdistribují přímo ke studentům.
  • Zamyslete se, zda můžete studentům nabídnout možnost, že u vás ve firmě mohou absolvovat stáž nebo povinnou praxi.
  • Můžete také sponzorovat různé události. Řada univerzit má vítání nováčků, sportovní turnaje nebo další speciální eventy, kde můžete být vidět.
  • Obecně studenty zaměstnávat už během let, kdy ještě školu navštěvují. Pokud jsou spokojení, řeknou o vás svým přátelům. A to je ta nejlepší a nejlevnější reklama.
  • Skvěle funguje propojení absolventů s jejich alma mater. Ať už formou rozhovoru do univerzitních novin, účastí v diskusi, podcastu, nebo přednáškou o jejich cestě k vysněnému zaměstnání.
  • Dejte o sobě vědět, že vítáte studenty, kteří potřebují vedení či konzultanta absolventské práce. Může to být výhodné pro obě strany – vy studentovi zadáte reálný úkol, jehož řešení vás pálí, student dostane téma práce, které má smysl, a navíc může přijít s kreativním řešením, které vás doteď nenapadlo. Když navíc bude na práci spolupracovat někdo z vašich zaměstnanců, dostane skvělou možnost sdílet své zkušenosti a předávat je mladším generacím. I pro něj to bude znamenat profesní a osobní rozvoj.
  • Málokdo ví, že univerzity nabízí možnost spolupracovat třeba i na vlastním předmětu. Vaše firma se tak může stát garantem a učit mohou vaši zaměstnanci. Nebo se lze podílet na tvorbě osnov a vzdělávacích programů.
  • Můžete školám nabízet exkurze, dny otevřených dveří nebo cokoliv, co studentům přiblíží praxi a dá jim možnost poznat vás jako zaměstnavatele. Zapamatují si vás.
  • Podpořte školu a moderní vzdělání darováním financí na nejnovější technologie, materiály a pracovní pomůcky.
  • Umožněte studentům zúčastnit se vámi organizovaných volnočasových aktivit. Může to být sportovní odpoledne, ale i například víkendový kurz.

Ať už pro vás bude spolupráce s vysokými školami součást marketingu, náboru, nebo CSR aktivit, neměla by rozhodně ve vaší strategii chybět. Jedná se o investici, která má řadu benefitů a není náročná na zavedení. Takže ji v žádném případě neodkládejte.

Samolepku si můžete nalepit, když:

  1. Máte ve své firmě pověřenou osobu, která má spolupráci se školami na starost.
  2. Spolupráce se školami je součástí vaší strategie. Ať už z hlediska náboru, marketingu, nebo CSR.
  3. Pravidelně realizujete některé z výše uvedených aktivit (účast na veletrhu, přednášky, stáže, vedení absolventských prací…).
  4. Sdílíte ve firmě výsledky spolupráce a motivujete zaměstnance, aby vám přinášeli další podněty, jak spolupráci rozvíjet a těžit.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti