Chcete-li, jako podnikatel, motivovat svoje zaměstnance a svým zákazníkům dát možnost se s vaším byznysem více ztotožnit, musíte mít misi. Vědět, kterým směrem jdete, a proč. Dostatečně silná mise dokáže lidi motivovat k tomu, aby udělali první krok. Jenže i sebelepší motivace je v ohrožení v okamžiku, kdy nemáte jasné cíle, nedokážete svůj úspěch změřit a nemáte konkrétní představu, čeho chcete dosáhnout.
Tady přichází na řadu firemní VIZE.
Firemní vize je měřitelný milník při plnění vaší mise. VIZE popisuje stav, ve kterém se za určitou dobu chcete nacházet. Zatímco MISE říká, proč podnikáte, co vás motivuje a jakým směrem jdete, VIZE je konkrétní místo na vaší cestě. MISI nikdy nemůžete splnit. Je nekonečná. VIZE je časově ohraničená a dá se změřit. Je to nejvyšší cíl, o který celá firma usiluje v rámci svojí mise.
Vize vám umožní položit na cestu drobečky, které budou dostatečně konkrétní a uchopitelné. Vize vám pomůže přenést motivaci a chuť do práce ke konkrétním krokům. Díky vizi získají vaši zaměstnanci i zákazníci přehled o vašich budoucích plánech. Budou schopni pochopit, čeho chcete dosáhnout, a to na konkrétním příkladu, který jim pevně utkví v mysli. Nehmotná představa se stane reálným cílem.