E-mailing neboli e-mail marketing je hromadné rozesílání informačních zpráv, e-mailů. Jedná se o dostupnou a relativně levnou formu internetové reklamy, která se dobře měří a jednoduše vyhodnocuje.
Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
E-mailing neboli e-mail marketing je hromadné rozesílání informačních zpráv, e-mailů. Jedná se o dostupnou a relativně levnou formu internetové reklamy, která se dobře měří a jednoduše vyhodnocuje.
E-mailing slouží především k oslovení nových nebo již stávajících zákazníků. Pomůže vám budovat s klienty vztah, vzbudit v nich důvěryhodnost a podpořit vaši značku. Newslettery vám rovněž zvýší návštěvnost stránek, ušetří váš čas a vyvolají aktivitu příjemců s vašimi stránkami.
Zároveň předáváte užitečné informace, kde například upozorňujete zákazníka na nový článek na firemním blogu, kde se dozví něco nového. Dle výzkumů navíc e-mailing řadíme mezi nejziskovější marketingové kanály. Pokud ho zvládáte opravdu dobře, může být ziskovější než SEO, PPC kampaně nebo sociální sítě.
Proto, abyste mohli úspěšně tvrdit, že máte funkční e-mailing, musíte splnit tři základní podmínky:
Máte nastavené automatické rozesílání e-mailů
Segmentace je rozdělení cílové skupiny na menší části na základě informací, které již o uživatelích máte. Jedná se například o výši objednávky, lokalitu a další údaje.
Jestliže složíte zákazníkovi jednotlivé části e-mailu na míru, získá váš e-mail větší důvěryhodnost a bude lépe působit. Přidat můžete oslovení nebo nabídku toho, o co se uživatel v nedávné době zajímal.
Velkým plusem je pro vás automatické rozesílání e-mailů na základě akcí uživatelů. Můžete jim například zaslat nabídku příslušenství k nedávno zakoupenému produktu. Nebo zvýšit šanci, že u vás nakoupí tím, že mu připravíte personalizovanou nabídku.
Jedním ze způsobů získávání kontaktů je registrační formulář. Pomocí něj snadno získáte do databáze spolehlivou síť kontaktů. Důležité je, abyste uživatele do odebírání e-mailů nenutili. Vždy je to jejich volba, zda se rozhodnou zaškrtnout políčko se souhlasem, nebo ne. To samé platí pro odhlášení – jestliže se uživatel rozhodne, že již vaše e-maily odebírat nechce, dejte mu vždy možnost odběr odhlásit odkazem v e-mailu.
„Vyhněte se kupování databází. Vždy si vybudujte svou vlastní síť vašich potenciálních zákazníků.“
David Hubáček
Poté, co se uživatel přihlásí k odběru vašich e-mailů, nezapomeňte udržet jeho pozornost a dostatečnou míru interakce s vašimi stránkami. Neposílejte nudné a jednoduché e-maily. Dobrým příkladem je zaslání slevového kódu jako dárek k narozeninám či k svátku. Uživateli uděláte radost, zvýšíte jeho důvěru ve vaši značku a e-mail bude personalizovaný na míru, ne pouze obecný.
Účelem e-mailingu není odeslání jednoho newsletteru na co nejvíce zákazníků. Pokud budete posílat nabídku dámského spodního prádla mužům, je možné, že se najde několik zákazníků, kteří pro své drahé polovičky spodní prádlo nakoupí, ale zcela jistě budete mít větší šanci na úspěch při zaslání newsletteru ženám.
Máte ve své databázi i jména a příjmení svých adresátů?
Pokud ano, pak jednoduše rozsegmentujete na muže a ženy. Víte, že v segmentu žen máte takové ženy, kteří preferují danou značku oblečení, ale již několik měsíců u vás nenakoupily? Pošlete jim e-mail se slevou na oblečení dané značky.
Segmentací zvýšíte množství otevřených e-mailů, zvýšíte proklikovost z newsletteru na váš web či e-shop a v neposlední řadě zvýšíte konverzní poměr.
Se segmentací vám pomohou mailingové nástroje, kteří sbírají data i o chování zákazníků na webu, jako například návštěvu konkrétních stránek či opuštění košíku. Takovým nástrojem je například mailchimp.
Přečtěte si náš celý článek věnovaný segmentaci.
Personalizace je vlastně druhou a osobitější úrovní segmentace. Představte si, že u vás zákazník nakoupil kolo a vy příští měsíc všem zákazníkům rozešlete slevu na jízdní kola. Zákazník, co si minulý měsíc kolo koupil asi nebude zrovna nadšený. Ale personalizovat pro tyto zákazníky newsletter a nabídnout jim první servis zdarma, nebo cyklistické doplňky?
To budou zákazníci pravděpodobně o poznání spokojenější. Díky e-mailingovým nástrojům můžete navíc jednoduše zákazníky oslovit konkrétně jejich jménem. Stačí napsat „%OSLOVENÍ% %JMÉNO%, máme pro tebe nabídku“ a e-mailingový nástroj rozešle „Milá Katko, máme pro tebe nabídku...“ Více opět najdete v našem článku věnovaný personalizaci e-mailů.
Využijte aktuálního dění, svátků, prázdnin a podobně. Popřejte zákazníkům Veselé Vánoce a při té příležitosti jim ukažte svou akční vánoční nabídku. Nebo například koncem srpna pošlete informační mail o slevách pro školáky, kteří v září míří zpátky do škol. Příležitostí, jak využít aktuálního dění je spousta.
Ten začíná již samotným předmětem e-mailu. Pokud neupoutá pozornost, lidé ho nemusí ani otevřít. Dejte si pozor na velká písmena či emotikony, aby e-mail nezapadl do SPAMU, ale nebojte se experimentovat s číslovkami nebo dobře fungují věty „Jak ... něco udělat nejlépe“ apod.
Celý článek věnovaný tipům na úspěšný newslettery najdete zde.