Corporate Identity

Pojem CI – korporátní identita je častokrát mylně zaměňována za pouhý vizuální styl. Nejde pouze o vizuál! Jde o soubor pravidel, které společně vytvářejí tvář firmy a odlišují ji od ostatních. CI vychází z podnikové filozofie, vize, mise a brandu. Nastavením a dlouhodobým udržováním jednotné identity se buduje silná značka. Firma se tak stává snadno rozpoznatelnou napříč všemi formami komunikace.

Základními pilíři korporátní identity jsou:

Corporate identity je tvořena čtyřmi vzájemně provázanými oblastmi. Ty společně vytváří obraz o společnosti v hlavách veřejnosti, zákazníků a zaměstnanců.

  1. Firemní komunikace

Určuje formu a tón jazyka značky. Je to jako hlas, kterým firma komunikuje a promlouvá k lidem, zákazníkům 
a zaměstnancům.

  1. Kultura

Ukazuje, jaká je firma uvnitř. Spadá sem atmosféra, nastavení zaměstnanců a interní hodnoty. To se propisuje do veškerého přístupu k lidem a do všeho, co firma dělá.

  1. Produkt

Je tím, co firma prodává. Výrobek nebo služba zároveň naplňuje potřebu zákazníků, a to za využití ojedinělého přístupu.

  1. Jednotný vizuální styl

Stanovuje vizuální tvář firmy a určuje, jak má vše vypadat, aby vše asociovalo jednu konkrétní značku. Udává vzhled produktů, propagačních materiálů, budov, webových stránek, loga, automobilů, reklam atd. Všechny tyto vizuální prvky jsou definovány v grafickém manuálu sloužícím jako zákoník pro udržení jednotného vizuálního stylu.

K čemu to je?

CI slouží k tomu, aby si firma udržela komunikační, vizuální jednotu a odlišila se od ostatních. Pokud je CI definováno a vědomě používáno, pak pomáhá zákazníkům a široké veřejnosti s víceúrovňovou identifikací značky. Lidé ví, co si o ní myslet a kam ji zařadit. Pevně stanovená identita buduje sounáležitost zaměstnanců s firmou.

Naopak nedefinovaná firemní identita přináší komunikační a vizuální zmatek, pro zákazníky je taková firma obtížně rozpoznatelná a nepůsobí důvěryhodně. Lidé si pod takovou firmou nedovedou představit jednu konkrétní značku.

Jednota v identitě

Firma musí mít naprostou rovnováhu v tom, co o sobě říká, ideální je, pokud je obsah a vizuální forma komunikace v naprostém souladu. Značka, která se chce odlišit a prodat svůj ojedinělý přístup k podnikaní, by měla vystupovat jednotným vizuálním a komunikačním stylem. Jen tak vykoukne z šedi ostatních firem.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti