Čím se Instagram liší od ostatních sociálních sítí?
Princip toho, jak tato sociální síť funguje, vypadá velmi jednoduše – nahráváte sem fotografie a videa. Tím budujete svou značku a kolem ní svou komunitu fanoušků, se kterými pak diskutujete v komentářích a soukromých zprávách. Tím se snažíte vyvolat jejich zájem zapojit se do diskuze. Budování vztahů s fanoušky je jedním z pilířů všech sociálních sítí, a proto byste se na něj měli zaměřit. Mimo již zmíněné můžete na Instagramu také propagovat své produkty.
Aby tohle všechno fungovalo z hlediska marketingu pouze skrze fotky a videa, již tak jednoduché není. Ovšem pokud se vám to povede a získáte na Instagramu pozitivní reakce a ohlasy, existuje zde poměrně vysoká pravděpodobnost, že se zvýší i počet vašich zákazníků. Dle výzkumu se až 16 % lidí ve věku od 16 do 24 let dozví o nové značce právě z Instagramu.
A čím se tedy Instagram liší od ostatních sociálních sítí? Tak především již zmíněným obsahem, který se skládá výhradně z fotek a videí. Dále pak publikem. Ačkoliv můžete znát velmi dobře publikum svého blogu nebo Facebooku, neznamená to, že automaticky znáte i své publikum na Instagramu.
Fanoušci se na vaší instagramové stránce mohou řadit do jiné věkové kategorie a je důležité si uvědomit, zda vaše publikum na Instagramu vůbec působí. A pokud ano, tak najít správný způsob komunikace. Dle zdroje AMI Digital Index jsou nejsilnější věkovou skupinou lidé spadající do věkového rozmezí 15-29 let. Ti tvoří až 55 % všech instagramových uživatelů. Dále pak skupina 30-45 let tvořící 38 % a lidé v rozmezí věku 45-59 tvořící 7 %.
Populární druh propagace, který může na Instagramu velmi dobře fungovat, je spolupráce s influencery*. V neposlední řadě se liší tím, co již vyplývá z jejího názvu. „Instantní příběhy“, které můžete vytvářet skrze tzv. Insta strories, jsou k vidění pouze 24 hodin od jejich nahrání. Představují skvělý způsob, jak být ve spojení se svými fanoušky právě teď a tady.
*Influencer – zpravidla člověk, který svými názory ovlivňuje ostatní lidi. V rámci marketingu se spolupráce s influencery využívá například k propagování produktů a služeb firem.