Co je YouTube obsah a proč ho tvořit?
Již v roce 1996 vyřkl Bill Gates, spoluzakladatel společnosti Microsoft, větu Obsah je král. A i tvorba YouTube videí je tvorba obsahu, která by měla být součástí obsahové strategie. Je tomu především proto, že popularita videoobsahu každým rokem roste a YouTube je v našich končinách jednoznačně nejpopulárnější sítí pro sdílení video obsahu. V roce 2019 ji použilo 94 % českých uživatelů internetu.
Pro tvorbu videí na YouTube platí velmi podobné výhody a argumenty toho, proč je tvořit, jako v případě psaní článků na váš web či e-shop. Tedy typicky zvýšení organické návštěvnosti webu, za kterou nemusíte platit, či budování důvěry ve vaši značku, která je základem každého dobrého vztahu se zákazníkem. S tím ruku v ruce následně samozřejmě přichází generování zisku. Oproti PPC kampaním, které vodí návštěvnost a generují zisk pouze v případě, kdy platíte, jedno povedené video může na váš web vodit návštěvy až několik let. Příkladem může být video jednoho z našich klientů, který nahrál video v roce 2014 a na následujícím grafu můžete vidět vývoj počtu zhlédnutí až do jara roku 2021.