Youtube Ads

Odborný článek, se kterým zazáříte

Myslíte si, že tvorba vlastního obsahu na YouTube není pro Vás? Pak věřte, že YouTube nabízí hned několik možností, díky kterým můžete být i na této platformě vidět. Jednou z nich je PPC reklama. A jelikož YouTube vlastní společnost Google, máte k dispozici téměř neomezený prostor pro inzerci. A to jak na YouTube, tak v obsahové síti Google. A pokud pro vás PPC reklama není velkou neznámou, jistě uvítáte i fakt, že i PPC video reklamy je možné spravovat přes Google Ads. Jestliže s jejich správou zatím nemáte zkušenosti, obraťte se na marketingovou agenturu, která vám video reklamu pomůže nastavit.

Samotné video, které bude základem PPC reklamy na YouTube, je samozřejmě základ. Rozhodně ale nebude nutné hned sahat po kameře. Alternativou klasického videa, která je zároveň často levnější, může být animace. Vše od natáčení až po střih ale můžete nechat také na influencerech.

K čemu je YouTube reklama a proč do ní investovat?

5 hlavních důvodů, proč se investice do YouTube reklamy vyplatí:

  1. Menší konkurence, tudíž i levnější ceny za proklik
  2. YouTube je 2. nejpoužívanější vyhledávač
  3. Platební model CPV, díky kterému platíte pouze za diváka, který zhlédnul alespoň 30 vteřin reklamy. V případě, že je reklama kratší než 30 vteřin, pak musí zhlédnout celé video.
  4. Větší pravděpodobnost na oslovení diváka než v rámci textové/obrázkové reklamy
  5. Jednodušší navázání kontaktu s potenciálním zákazníkem

Jaké formáty video reklam lze na YouTube využívat?

Na YouTube si můžete vyhrát se 4 základními formáty videoreklamy. Mezi tyto „In-stream reklamy“ patří přeskočitelné reklamy, nepřeskočitelné reklamy, mikrospoty a překryvné reklamy. Chcete se o nich dozvědět víc? Jejich specifikace najdete v následující tabulce od Google:

Formát videoreklamy Popis Platforma Specifikace

Přeskočitelné videoreklamy

Přeskočitelné videoreklamy může divák po 5 vteřinách přeskočit.

Počítače, mobilní zařízení, televize a herní konzole

Přehrávají se ve videopřehrávači (možnost přeskočit po 5 vteřinách).

Nepřeskočitelné videoreklamy Nepřeskočitelné videoreklamy musí být zhlédnuty před přehráním videa.

Počítače, mobilní zařízení, televize a herní konzole

Přehrávají se ve videopřehrávači.
Délka 15 až 20 sekund podle regionálních standardů.

Mikrospoty Krátké nepřeskočitelné reklamy o maximální délce 6 sekund, které musí být zhlédnuty před přehráním videa. Mikrospoty jsou zapnuty, když jsou zapnuty přeskočitelné nebo nepřeskočitelné reklamy.
 

Počítače, mobilní zařízení, televize a herní konzole

Přehrávají se v přehrávači videa, maximální délka je 6 sekund.
Překryvné reklamy Překryvné obrázky nebo textové reklamy se mohou objevit ve spodních 20 % videa. Pouze počítače     468×60 nebo 728×90 pixelů

Video reklamou můžete oslovovat remarketingová publika také mimo YouTube, a to prostřednictvím obsahové sítě.
Na samotném YouTube se poté kromě videoreklamy v přehrávači zobrazuje také tzv. „in-display“ obsahová reklama. Najdete ji nad seznamem doporučených videí: 

Objevit se může také nad výsledky vyhledávání:

Kdy můžu říct, že ovládám YouTube reklamu?

  • Mám připravenou reklamu a vydefinovaný cíl (prodej, podpora brandu…).
  • YouTube reklama vodí na web/e-shop relevantní zákazníky.
  • Vyhodnocuji výsledky jednotlivých kampaní a dle výsledků je nadále optimalizuji.

Jak tedy s YouTube reklamou začít?

  • Krokem číslo jedna je definovat si, čeho chcete reklamou docílit, co chcete změnit apod.
  • Rozmyslete si, zda si dokážete reklamu připravit sami, nebo se radši obrátíte na agenturu.
  • Rozhodli jste se, že se do tvorby reklamy pustíte sami? Přečtěte si následujících #6+1 rad pro ještě lepší a kreativnější video

6+1 rad pro YouTube reklamu

  • Rada #1 – Buďte kreativní, buďte originální a zaujměte. 

A to i v případě, že máte k dispozici jen pár vteřin. Pokud ke své propagaci využijete přeskočitelnou reklamu, využijte jejích prvních pět 5 sekund naplno. Za těchto počátečních pár vteřin neplatíte, vaším cílem ale i tak je, aby divák video dokoukal až do konce. Bude to pro vás jasný signál, že se reklama opravdu povedla. Zaujměte hned na začátku a pokuste se do úvodu videa vměstnat i váš brand. Je to jednoduchý způsob, jak budovat povědomí o značce, a ještě k tomu zadarmo!

  • Rada #2 – Probuďte svůj hlas.

Ano, hlas v reklamě je velmi důležitý. V marketingové branži nazýváme komentář reklamy jako tzv. „VoiceOver“. V tomto hlasovém komentáři nezapomeňte zmínit název brandu, zvýšíte tím povědomí o značce u svých zákazníků. Dle studie Google dokonce až o 20 %.

  • Rada #3 – Zapojte celebrity a influncery.

Dejte příběhům jasnou strukturu. Předem si stanovte, zda se bude jednat o souvislý text v první či třetí osobě, anebo rozhovor. Seznamte čtenáře se zaměstnancem hezky od začátku. Vhodné je uvést celé jméno a jeho pozici. Dále sepište úvodní originální perex, který osloví.

  • Rada #4 – Storytelling.

Lidé mají rádi příběhy. Zvlášť takové, které jsou nabité emocemi, akcí a humorem. Pokud budete schopní svému publiku takový příběh naservírovat, nemusíte se bát toho, že by lidé reklamu po 5 vteřinách přeskočili. Klidně se pusťte do reklamy, která bude trvá déle než 1 minutu. Lidé ji s chutí dokoukají do konce a s nadšením si o ní budou vyprávět v hospodě u piva. Něco podobného se povedlo například emotivní kampani od Nike k příležitosti MDŽ.

  • Rada #5 – Zvolte správnou hudbu.

My a pravděpodobně zatím ani vy bohužel nejsme takovými giganty jako Coca-Cola, která si může dovolit spolupráci s dalšími giganty – např. Avicii. Dobrou zprávou je, že to ničemu nevadí. Diváky zaujme jakákoli chytlavá a rytmická melodie. Zabrouzdejte v internetových vodách, které jsou plné písniček bez autorských práv. S tou snahou o chytlavost to však nemusíte.

  • Rada #6 – Akce!

Nezapomeňte na konec videa přidat nějakou výzvu k akci. Výzva k akci by měla být jasná, jednoduchá a návodná. Využít můžete například „přejděte na web“, „nakupte v e-shopu“, „objednejte si jídlo na…“. Pohrajte si s akčními slovy a jemně naveďte zákazníka přesně tam, kam chcete.


 Rada na závěr – Nebojte se video reklamu vyzkoušet!

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti