Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Hodnocení a zpětná vazba
Má vaše firma stanovený byznysplán? Pokud ano, víte, co to obnáší. Podobné je to i se strategickým rozvojem zaměstnanců. Nejenom firma musí plánovat, kde bude za jeden rok, za tři nebo za pět. I lidi ve firmě by měli mít cíl, kam se chtějí v rozmezí kariérního růstu dostat, v čem se chtějí vzdělat, na jakou pracovní pozici se chtějí posunout nebo zda chtějí softskillově vyzrávat.
Rozdíl mezi individuální zpětnou vazbou je ten, že toto hodnocení probíhá jednou za rok a hlavním kritériem není řešit aktuální agendu a problémy pracovníka, ale jeho strategický vývoj ve firmě.
Co se v rámci tohoto hodnocení řeší?
- Cítí se zaměstnanec na své pozici dobře?
- Chce pozici změnit?
- Jeho specializace ho baví, ale chtěl by zkusit na půl úvazku i jinou specializaci?
Pečlivé plánování zaměstnaneckého růstu je základ
Důležité je zaznamenat si jednotlivé schůzky v čase. Vyhovuje vám obyčejný dokument? Vytvořte si ho pro každého zaměstnance, kam si budete jeho požadavky na kariérní růst zaznamenávat. My v eBRÁNĚ používáme interní systém, ve kterém má vedoucí pro každého podřízeného vytvořenou aktivitu. Do ní si zapisuje jednotlivé kroky a díky tomu má k informacím přístup vždy, kdy je potřebuje. Pro toto hodnocení je stěžejní, aby na domluveném postupu vedoucí trval a měl ho u každého zaměstnance pečlivě naplánovaný.
Hodnocení a individuální zpětná vazba napomáhají k menší fluktuaci a přispívají k větší spokojenosti zaměstnanců. Spousta z nich totiž může odcházet právě proto, že necítí potenciál a nezná svůj účel ve firmě. Nebo naopak, firma zaměstnance nepodporuje v kariérním růstu, a to pro ně může být dalším problémem. Principem všech hodnocení je hlavně komunikace. Firma si musí uvědomit, že zaměstnanci nejsou jen pracovní síla, ale jsou to hlavní tahouni firmy. A jen pokud budou spokojení oni, bude prosperovat i firma samotná.
Kdy si mohu nalepit samolepku na marketingovou mapu za splnění?
- Máte naplánované pravidelné roční porady s podřízenými.
- Máte připravený okruh otázek, na které se budete zaměstnance ptát (pod tímto článkem najdete vzor, kterého se můžete chytit.).
- Začali jste pracovat se zaměstnanci.