Jak na průzkum spokojenosti

Zaměstnanci jsou u firmy ta nejzákladnější komodita. Proto se o ně musí firma náležitě starat. Spokojený zaměstnanec totiž znamená nejen kvalitní marketing, ale taky je to záruka kvalitně odvedené práce. A to je něco, co tvoří spokojené klienty. Proto je důležité si pravidelně získávat informace o spokojenosti vašich zaměstnanců. Průzkum spokojenosti by měl být nedílnou součástí HR aktivit ve společnostech, pro které jsou zaměstnanci opravdovou prioritou.

Fakt, že se staráte o své zaměstnance, přispívá hlavně k celkovému obrazu firmy. Dává vám možnost odlišit se od jiných společností, a získat tak konkurenční výhodu. Dále ušetříte zdroje za nábor nových zaměstnanců a snížíte fluktuaci těch svých. Je to jednoduché - pokud jsou vaši zaměstnanci spokojeni, nemají proč odcházet jinam. Dobré jméno vaší firmy navíc sami přirozeně šíří dále, pomáhají budovat váš employer brand a ulehčují nábor nových a kvalitních lidí do vaší firmy.

Pokud chcete tvrdit, že jsou vaši zaměstnanci spokojeni, musíte pro to mít i důkaz. Průzkum spokojenosti je pro tento účel skvělým nástrojem. V rámci celofiremního dotazníku získáte jasné odpovědi, proč lidé ve vaší firmě pracují, či naopak, co jim na přístupu k nim vadí. Je to vcelku jednoduché, na Face to Face s vedoucím si spousta lidí netroufne říct od srdce, co jim vadí. Proto je tento systém dotazníku, který je anonymní, tak potřebný.

Tento nástroj je rychle, snadno a levně aplikovatelný do každé společnosti.
Zároveň odhalí míru spokojenosti, loajality i angažovanosti velkého počtu lidí najednou.

Aby byl tento nástroj efektivní a úspěšný, tak je
potřeba dodržet tyto základní rysy:

Spokojenost
  1. Jednoduchost

  2. Rychlost

  3. Srozumitelnost otázek

  4. Anonymita

  5. Snadná vyhodnotitelnost

  6. Přijetí následných opatření

  7. Opakování alespoň 2x ročně

Na co se v dotazníku ptáme v eBRÁNĚ?

Pokud chcete zajistit pracovní i osobní stabilitu každého zaměstnance, musí být i oblasti dotazníku jasně stanovené. My se zaměřujeme primárně na těchto 8 oblastí:

  1. Byznys plán a hlavní události roku
  2. Pozice zaměstnance
  3. Pracovní prostředí
  4. Vztahy s nadřízeným
  1. Vzdělávání a školení
  2. Kvalita produktů a služeb
  3. Odměňování a benefity společnosti
  4. Fungování společnosti

Na začátku dotazníku si může každá společnost položit otázku z aktuálního dění firmy, například, zda nový poskytovatel jídla vaří dobře, nebo zda se jim líbí barva, kterou byla celá firma vymalována. Důležité je, aby se mohli zaměstnanci ke každému bloku otázek podrobněji rozepsat, pokud chtějí.

Jak už jsme nakousli v článku, nejdůležitější je však finále celého dotazníku, a to vyhodnocení a přijetí následných opatření. Lidé by neměli získat pocit, že vyplnění dotazníku je zbytečné, protože se stejně nic nezmění. Pokud něco změnit nejde, je potřeba ke svým zaměstnancům promluvit a vysvětlit, proč právě daná věc nebyla změněna. Třeba jen není ten správný čas a máte to v plánu příští rok. Ale komunikace těchto věcí je klíčem k úspěchu. Největším úspěchem průzkumu spokojenosti je rostoucí míra zapojení (počet vyplněných dotazníků) v průběhu let, protože to je znamení, že lidé v tom vidí smysl a že jejich zpětná vazba je vyslyšena.

Spokojenost

Pro přidání samolepky na marketingovou mapu však nestačí jen vytvořit dotazník, je potřeba projít celým procesem.

  1. Definice oblastí, které budou v dotazníku
  2. Tvorba dotazníku a jeho distribuce (například pomocí Google formulář, Microsoft office)
  3. Realizace průzkumu spokojenosti
  4. Vyhodnocení dotazníku
  5. Uvedení zpětné vazby do praxe
  6. Zopakování průzkumu spokojenosti v pravidelném intervalu (doporučujeme 6 měsíců, max. 1 rok)

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti