Employer Brandje souhrnem všech asociací, které si člověk na trhu práce vybaví o konkrétním zaměstnavateli. Stejně jako máme dobré a špatné pocity z různých lidí, máme dobré i špatné pocity z různých firem. Cítíme, že někomu můžeme věřit a někomu ne. Employer brand je tedy značkou zaměstnavatele.
Silná značka přiláká a následně udrží zaměstnance a zapojí je do dění firmy. Je centrálním prvkem personálního marketingu a odlišuje společnost od konkurence na trhu práce. Značka zaměstnavatele zachycuje základní filozofii každé firmy, zahrnuje v sobě vizi i poslání organizace, odpovídá na otázku, proč firma existuje, jaké jsou hodnoty, kterým věří a podle kterých se orientuje, jaká v ní panuje firemní kultura, co očekává od zaměstnanců a co jim za to nabízí. V čem se odlišuje oproti konkurenci a proč by se uchazeči měli rozhodnout právě pro práci v té konkrétní firmě.
„Ambasadory značky nejsou jen logo společnosti, její historie, produkty či služby, ale jsou jimi zejména zaměstnanci společnosti, kteří vystupují navenek a mají tak velký vliv na utváření jména a pověsti společnosti.“