K čemu mi je firemní DNA?
Můžete mít sebelepší marketingovou strategii, ale jakmile nebudete mít definovanou firemní DNA, která ji bude podporovat, nebude mít strategie žádný smysl. Ve zkratce řečeno, DNA firmy je unikátní řešení mapující potenciál firmy a zaměstnanců, sleduje reálné hodnoty, kam firma směřuje a jak je schopna naplňovat vize a cíle majitelů. DNA firmy předurčuje její konkurenceschopnost na trhu.
Právě kvalitní a zdravá firemní kultura je spolu se skvělými lidmi něco, co konkurence nemůže okopírovat. Pokud o ní budete náležitě pečovat a udržovat ji zdravou, pak bude fungovat jako magnet. Dobře fungující firemní kultura přitahuje lidi s podobnou DNA. Pokud naopak budete mít ve firmě problém s nedostatkem důvěry, zadržováním informací apod., budete magnetem pro lidi s DNA, kteří tyto problémy ještě prohloubí.
Nejsou to velké zakázky, nejnovější modely služebních aut nebo vysoké výplaty co odlišuje nejlepší firmy od těch dobrých. Jsou to především lidé v plném souladu s vizí a misí firmy a jejími hodnotami. To je rozdíl, který z vaší dobré firmy udělá nejlepší. Zaměstnanci, co sice mají špičkový výkon, ale nemají v sobě firemní DNA, vedou firmu do šedého průměru.