Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Jak využít sdílení úspěchů
Sdílení úspěchů je především o pozitivní motivaci a otevírání nových obzorů.
Jen si představte, že máte ve firmě jednoduchý komunikační nástroj a dokážete jeho prostřednictvím během chvilky všem ve firmě předat pochvalu za dobře odvedenou práci od vašeho klíčového klienta. Vše navíc doplníte pěknou fotkou z instalace produktu. Co myslíte, jaký to bude mít efekt na vaše kolegy, váš tým? Bezesporu motivační! V takový okamžik je snad každý zaměstnanec hrdý na svou firmu a značku, kterou představuje.
Prezentace pochval od klientů je ale jen jednou z možností, jak jim do žil vlít novou energii. Další zajímavou oblastí jsou klientské příběhy. Jde o příběhy, které popisují dosavadní průběh spolupráce s klientem. Mají za cíl inspirovat ostatní kolegy a vysvětlit, proč jsou naše produkty pro klienta zajímavé a co na nich oceňuje.
K čemu to je?
Jak už bylo řečeno, jde především o motivaci a inspiraci. Ne vždy se vše daří, tak jak má nebo je málo pozitivních impulsů. Je proto potřeba dát týmu hmatatelný důkaz účelnosti a smysluplnosti jejich práce. Každý totiž rád zažívá úspěchy a když není zrovna žádný po ruce, je dobré vědět, kam si zajít pro inspiraci.
Navíc nezapomínejte na skutečnost, že bez pozitivní zpětné vazby přestává mít práce smysl a začíná se propadat do rutiny. V takovém případě jsou lidé demotivovaní a neefektivní. A to už je jen malý krůček k odchodu z firmy.
Kdy si můžu nalepit samolepku
Samolepku si můžete nalepit v okamžiku, kdy víte, že u vás ve firmě nejen sbíráte zpětnou vazbu od svých klientů, ale především ji dostatečně rychle a kvalitně publikujete mezi všechny zaměstnance. Nejde tedy jen o existenci nějakého procesu v interních pravidlech, ale především o jeho každodenní realizaci a aktivní přístup ke sdílení.
Aktivní přístup je totiž v této oblasti nezbytný, protože leckdy sdílení úspěchů v daný moment pro autora znamená pouze časové zdržení a nemá pro něj okamžitý efekt. Zde je však nutné si uvědomit, že jde o týmovou hru a investici do budoucna.
Jak začít?
Sdílení úspěchů může mít různou formu. Od osobní ústní prezentace až po textové informace publikované na firemním Intranetu. V zásadě je jedno, jakou formu zvolíte. Klíčové je začít sbírat zpětnou vazbu a následně ji vhodným způsobem prezentovat.
Nejlehčí způsob, jak předat pozitivní zpětnou vazbu dovnitř do firmy, je vzít obsah (nebo vybraný text) z klientova e-mailu, vložit ho do intranetu, napsat k němu ještě svůj vlastní malý komentář a publikovat. Účel to splní, avšak s minimem vynaložené práce.
Zkušenější a také psavější kolegové mohou citace z emailů nebo obchodního jednání doplnit o krátké informační shrnutí, kde klienta více přiblíží ostatním členům v týmu a zároveň prozradí i pár detailů z motivace klienta. Vždy se totiž hodí připomenout si, v čem jsou naše služby nebo produkty dobré a co na nich klienti oceňují.
Protože se však fantazii, a dnes i možnostem, meze nekladou, můžete zkusit předávat své zkušenosti a úspěchy jakoukoliv další formou. Někdo rád tvoří články doplněné fotkami a animovanými obrázky, jiný si dokonce troufne natočit s klientem krátké video. Hlavní je předat pozitivní energii a inspirovat k další práci.