Hodnocení a zpětná vazba

Hodnocení a zpětná vazba jako strategický rozvoj zaměstnanců

Má vaše firma stanovený byznysplán? Pokud ano, víte, co to obnáší. Podobné je to i se strategickým rozvojem zaměstnanců. Nejenom firma musí plánovat, kde bude za jeden rok, za tři nebo za pět. I lidi ve firmě by měli mít cíl, kam se chtějí v rozmezí kariérního růstu dostat, v čem se chtějí vzdělat, na jakou pracovní pozici se chtějí posunout nebo zda chtějí softskillově vyzrávat.

Rozdíl mezi individuální zpětnou vazbou je ten, že toto hodnocení probíhá jednou za rok a hlavním kritériem není řešit aktuální agendu a problémy pracovníka, ale jeho strategický vývoj ve firmě.

Co se v rámci tohoto hodnocení řeší?

  1. Cítí se zaměstnanec na své pozici dobře?
  2. Chce pozici změnit?
  3. Jeho specializace ho baví, ale chtěl by zkusit na půl úvazku i jinou specializaci?

Pečlivé plánování zaměstnaneckého růstu je základ

Důležité je zaznamenat si jednotlivé schůzky v čase. Vyhovuje vám obyčejný dokument? Vytvořte si ho pro každého zaměstnance, kam si budete jeho požadavky na kariérní růst zaznamenávat. My v eBRÁNĚ používáme interní systém, ve kterém má vedoucí pro každého podřízeného vytvořenou aktivitu. Do ní si zapisuje jednotlivé kroky a díky tomu má k informacím přístup vždy, kdy je potřebuje. Pro toto hodnocení je stěžejní, aby na domluveném postupu vedoucí trval a měl ho u každého zaměstnance pečlivě naplánovaný.

Hodnocení a individuální zpětná vazba napomáhají k menší fluktuaci a přispívají k větší spokojenosti zaměstnanců. Spousta z nich totiž může odcházet právě proto, že necítí potenciál a nezná svůj účel ve firmě. Nebo naopak, firma zaměstnance nepodporuje v kariérním růstu, a to pro ně může být dalším problémem. Principem všech hodnocení je hlavně komunikace. Firma si musí uvědomit, že zaměstnanci nejsou jen pracovní síla, ale jsou to hlavní tahouni firmy. A jen pokud budou spokojení oni, bude prosperovat i firma samotná.

Kdy si mohu nalepit samolepku na marketingovou mapu za splnění?

  1. Máte naplánované pravidelné roční porady s podřízenými.
  2. Máte připravený okruh otázek, na které se budete zaměstnance ptát (pod tímto článkem najdete vzor, kterého se můžete chytit.).
  3. Začali jste pracovat se zaměstnanci.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti