Jak vytvořit marketingovou strategii

Marketingová strategie náboru

Marketingová strategie náboru není jen o náborovém procesu a vydaných inzerátech. Je to komplexní tematika, která v sobě skrývá spoustu dalších oblastí. A co si pod pojmem marketingová strategie náboru představit?

Marketingová strategie náboru se snaží oslovit a zaujmout vhodné uchazeče, ze kterých se stanou dobří zaměstnanci. Využívá se proaktivního náboru a strategie, kterými se firma snaží dostat do povědomí uchazečů. Několik posledních let je nedílnou součástí HR činností.

Díky komplexní marketingové strategii náboru získáte nejenom aktivní, ale i pasivní kandidáty. Ti sice aktuálně nehledají práci, ale jejich postoj můžete svou nabídkou změnit. Získávání nových adeptů začíná vlastně už dávno předtím, než si to sami uvědomí. Jsme v době, kdy si zaměstnanci mohou na pracovním trhu vybírat. Vyberte si svého zaměstnance, než ho zaměstná někdo jiný.

Kdy máte úspěšnou marketingovou strategii náboru?

  1. Definovali jste si persony pozic a formu propagace.
  2. Stabilizovali jste náborový proces.
  3. Máte STDC nábor a víte, v jaké fázi se uchazeč nachází.

Jak nastolit marketingovou strategii náboru

Pokud nevíte, koho přesně hledáte, nemůžete najít vhodného uchazeče. Proto si pro každou pozici definujte personu. Ušetříte si nejenom spoustu práce při odmítání nevhodných uchazečů, ale i peněz, které byste investovali do neefektivních kampaní na sociálních sítích.

Se SEE – THINK – DO – CARE se nesetkáte jen u prodeje produktů a služeb. Jedná se o oblíbený framework i v oblasti řízení lidských zdrojů. Díky němu si rozdělíte jednotlivé fáze náborového procesu a účelně na ně můžete začít reagovat. Jak?
Ve SEE fázi zachyťte pozornost lidí. Tvořte pro ně obsah, který je zaujme. Bavte je, inspirujte a vzdělávejte. Uchazeč už o vás začíná přemýšlet? Dostali jste se do fáze THINK. Mluvte víc o firmě, její kultuře a poslání. Využijte blog, newslettery nebo články. Ve třetí fázi, DO, je uchazeč připraven poslat CV. Zachyťte správný okamžik. 

Nabídněte mu všechny důvody, proč by měl jít pracovat k vám. Vše podpoří i kariérní web s jednoduchým kontaktním formulářem. O kandidáta náležitě pečujte. Fáze CARE je o pohovoru, osobním jednání, dodržování slibů a čitelné komunikaci.
Nezbytnou součástí je i kvalitní chování k neúspěšným kandidátům, a to nejen forma jejich odmítnutí, ale také zdůvodnění, feedback nebo doporučení ke zlepšení v případě zájmu uchazeče. Tato fáze nekončí při podepsání smlouvy. Pokračujte v ní i poté, co nového zaměstnance získáte.
  1. Vylaďte kariérní stránky

Kariérní stránky a fungující web v dnešní době patří k základu každé firmy. Pracujte na obsahu, kterým se prezentujete a na kariérních stránkách se snažte co nejvíce zapracovat. Je to přece vaše online vizitka. V dnešní době nestačí napsat jen co požadujete a co chcete. Musíte uchazeče zaujmout. Kariérní web vám dá více prostoru pro představení firmy a jejích hodnot. Pravidelně aktualizujte pozice a zapracujte na textu. Přidávejte benefity a výhody, proveďte uchazeče procesem náboru a představte týmy a zaměstnance. Na stránku umístěte i jednoduchý kontaktní formulář, který bude intuitivní.

  1. Zapracujte na formě propagace

Máte definované persony a víte, kde se nachází vaše cílová skupina? Můžete začít s propagací. Využijte síly sociálních sítích. Vždyť na nich se nachází spousta uchazečů, které by váš obsah mohl zaujmout. Promyšlená forma propagace je polovinou úspěchu. Sdílejte obsah a dejte vědět, koho a proč hledáte. Organizujte a účastněte se i offline akcí. Hledáte studenty? Spolupracujte se školami, jezděte na career days, zaštitujte odborné předměty a přednášejte. Využijte každé příležitosti k tomu, abyste byli vidět.

  1. Tvořte značku zaměstnavatele a budujte EVP

Značku zaměstnavatele najdete i pod pojmem „interní značka“ nebo „zaměstnavatelská značka“. Nejvíce je spojována s interní komunikací a s komunikací ohledně náboru z pohledu současných i potencionálních zaměstnanců. Proto se vyplatí na ní zapracovat. To samé platí o EVP – jedinečné zaměstnanecké pobídce. Jedná se o jedinečný soubor atributů a výhod. Proč u vás zaměstnanci zůstávají? Jaké jsou jejich motivace? Najděte, v čem je vaše firma jedinečná a co nabízí svým zaměstnancům.

  1. Nepodceňte náborový proces

Propracovaný náborový proces vám ušetří spoustu energie i nákladů. Pokud s uchazeči neumíte pracovat, kampaně ani definované persony vám nepomůžou. S dobře stanoveným náborovým procesem nastolíte řád, který se bude snadno dodržovat a neopomenete podstatné body. Zamezíte také zbytečným nejasnostem a zmatkům. Zaměstnance poté správně adaptujte. Adaptace má za cíl začlenit nové jedince do týmu a do firmy jako takové. Uveďte ho do nového prostředí a předejte mu všechny nezbytné informace.


Abyste ustálili marketingovou strategii náboru, je důležité mít již zmíněný náborový proces. Ten byste měli přizpůsobit individuálním potřebám vaší firmy. Pořádejte také společné teambuildingy a celofiremní akce. Pokračujte v CARE fázi a budujte úspěšnou firmu, která bude stát na kvalitních zaměstnancích.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti