Persony pozic

Jádrem personálního marketingu jsou zaměstnanci. A to nejenom ti, kteří své vysněné místo už našli, ale i potenciální uchazeči, kteří to ideální místo prozatím hledají. Ale to není vše, do jeho podoby se nesmazatelně zapisují i ti lidé, kteří vaši firmu již dávno opustili. 

A bez čeho dalšího se svět personálního marketingu neobejde? Rozhodně bez originálních inzerátů, zajímavých kariérních stránek, prezentací při veletrzích, různých eventů, ale i adaptačních procesů či nabídek firemních benefitů. Protože to všechno společně se zaměstnancem vylaďuje celkový firemní koncept, hodnoty a značku. A právě vytvořené persony uchazečů vám prozradí, koho hledat. Zkrátka vám pomohou objevit osobnosti, které do vaší firmy dokonale zapadnou. Uchazeče, kteří budou spokojení a svojí práci budou vykonávat kvalitně a s radostí. Co víc si totiž přát, než je spokojený zaměstnanec, který bude s radostí a kvalitně vykonávat svoji práci?

Zaměstnanci jsou totiž velmi důležitými firemními pilíři. Neboť každý z nich tvoří vaši značku, a to především v oblasti trhu práce. Chcete se pyšnit dobrým jménem? Pak nezapomínejte, že k tomu je potřeba spokojených a motivovaných zaměstnanců, jejichž potřeby jsou naplněny. Důležitá je také loajalita, která neopadne ani v případě, že dojde k rozvázání pracovního poměru. Jen těžko se zbavíte negativní reference bývalého zaměstnance. Ty se zaryjí do paměti lidí a ovlivňují jejich rozhodování

Co vám definované persony uchazečů přinesou?

  1. Ideální zaměstnance
  2. Čas, prostředky a energii
  3. Skvělé inzeráty
  1. Kariérní stránky
  2. Odhalíte motivace uchazečů
  3. Zjistíte co persony spojuje

1 Ideální zaměstnance

Efektivní nábor ideálních zaměstnanců, kteří budou skvěle vykonávat nejenom práci, ale stanou se plnohodnotnými členy firemní komunity. Oslovíte přesně ty uchazeče, kteří se budou do vašeho kolektivu hodit odpovídajícím vzděláním, ale svými osobnostními rysy.

2 Čas, prostředky a energii

Čas, prostředky a energii, které byste jinak během neefektivního náboru poztráceli.

3 Skvělé inzeráty

Budete proslulí skvělými inzeráty, které zaujmou svým obsahem. Jejich součástí budou informace, které uchazeči hledají a potřebují, vyladěné do padnoucího komunikačního tónu

4 Kariérní stránky

Výsledkem tak budou ideálně zacílené inzeráty a kariérní stránky, které zaujmou a neztratí se v záplavě dalších nabídek.

5 Odhalíte motivace

Odhalíte motivace uchazečů. Zjistíte, zda k vám uchazeč chce za kariérním růstem nebo zda se jedná o zkušeného pracovníka, hledajícího změnu a práci na zajímavých projektech. Či jedince, přicházející jako specialista z úplně jiného odvětví.

6 Zjistíte co persony spojuje

Zjistíte, že ačkoli každá z person má jiná přání, motivace a touhy, je něco, co je spojuje, a právě díky definovaným personám to odhalíte! A tak budete mít eso v rukávu!

Zjistěte co nejvíce informací

Prvním krokem je zjistit co nejvíce informací. A to přímo od svých zaměstnanců. Ptejte se, jak se o dané pozici dozvěděli, co je pro ně v inzerátu důležité a co je přesvědčilo k tomu, že zaslali životopis. A nebojte se zeptat také na to, co v nich naopak vyvolávalo pochybnosti.

Nezapomeňte se také poptat na to, jak by zhodnotili současnou náplň práce a spokojenost. Zajímejte se, zda jejich současná pozice naplňuje jejich představy a očekávání, se kterými nastupovali jako nováčci. 

Dotazníky jsou skvělým prostředkem, jak získat nová a aktuální data. Nebojte se dotazníky dávat průběžně všem svým zaměstnancům, ale také lidem, kteří se účastní pohovoru, i když jenom prvního kola. 

„Tvoření person může být také vhodnou příležitostí pro firemní brainstorming. Během přímé a společné komunikace se možná dozvíte mnohem více než byste vyčetli z dotazníků. “

Markéta Veselá

Jak na persony?

Tak, a právě nastal čas pro zrození nových person. A pokud budete postupovat dle následujících kroků, pak vytvoříte prospěšné persony, které vám přinesou ideální zaměstnance:

  • Nejdříve definujte, KDO je persona. Zjistěte pohlaví, věk, místo, kde jedinec žije, jeho životní styl, rodinné zázemí, vzdělání, pracovní zkušenosti, sociální zařazení a jaký je aktuální stav jedince, zda je zaměstnaný či nezaměstnaný?
  • JAKÁ persona vůbec je? Důležité je vědět, čeho chce v životě dosáhnout, jaké jsou její kariérní cíle. Jakou práci hledá, ideální pozici a její náplň, pracovní prostředí, jaké jsou její očekávání ohledně finančního ohodnocení a benefitů. Definujte si, že v čem při výkonu práce vyniká, jaké jsou její silné stránky a co jí naopak stresuje a jaké jsou její slabé stránky a obavy. Zjistěte, jak moc dokáže být flexibilní.
  • KDE ji najdete a jak se s ní vůbec seznámíte? V tom vám pomůže, když vypátráte, na jakých sítích získává informace. Je vášnivým čtenářem ranního tisku nebo si raději projíždí webové stránky, online magazíny a neuniknou jí žádné novinky na sítích, jako je Instagram či Facebook? Máte ho? Pak si nenechte ujít příležitost a vytvořte působivý inzerát.

Jeden příklad za všechny

Hledáte do své marketingové firmy nového kolegu?

Pak by vás mohla zaujmout třeba Lucie!

Lucie je třicetiletá vysokoškolačka, která vystudovala personalistiku a IT technologie. Pochází z malého města, ale posledních deset let žije ve velkoměstě. Neustále hledá výzvy a ve své práci se snaží neustále zdokonalovat.

Již během studia absolvovala několik stáží, a to dokonce v zahraničí. Ráda by se více zaměřila na programování, ale zároveň se nechce vzdát komunikace s lidmi, neboť slovem umí vládnout, a to dokonce v angličtině, němčině a francouzštině.

Lucie hledá takovou pracovní pozici, kde v první řadě mohla skloubit sebevzdělání s výkonem práce. Důležitý je pro ni neustálý posun kupředu. Chce najít takové místo, kde se může věnovat IT technologiím a zároveň personalistice. Jejím snem je podílet se na tvorbě firemní kultury. Kariéra je pro ni velmi důležitá, stejně jako naplněný osobní život. Je důležité, aby tyto hodnoty pro ni byly v symbióze. Je svědomitá, cílevědomá, komunikativní, přátelská, odolná vůči stresu a nebojí se krizových situací. Neustále hledá nová řešení. Každá novinka v oblasti technologií je pro ni výzvou k vyzkoušení. Její slabou vlastností je přílišná pečlivost, která ji u práce pozdrží více, než by chtěla.

V online prostředí se pohybuje jako doma. Každý den pročítá webové stránky a online novinky. Zpravidla jí neujdou ani žádné novinky na Facebooku a Instagramu. Každý den zhlédne LinkedIn i YouTube.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti