Jak vytvářet obsah na Facebook

Reklama, která ani jako reklama nevypadá, a přátelská komunikace se zákazníky zbavená zbytečných formalit. Buďte se svými klienty denně v kontaktu. Nechte je nahlédnout do zákulisí a předávejte jim zajímavé informace z oboru. Takové, které je budou zajímat. Takové, pro které vás budou chtít sledovat. A hlavně takové, díky kterým jim utkvíte v paměti a při dalším nákupu si na vás vzpomenou. S úsměvem na tváři.

K čemu taková sociální síť slouží?

Sociální sítě představují další komunikační kanál, další marketingovou příležitost. Vyšperkovaná facebooková stránka přispěje k profesionální prezentaci vaší firmy a dodá vám na důvěryhodnosti. Její pečlivá správa vás udrží v kontaktu se zákazníky a přivede na web nové zájemce o vaše produkty či služby.

Veškerá aktivita se zde většinou točí kolem jednotlivých příspěvků (případně kampaní). Základní podobu, která by měla odrážet vaši firemní image, dodáte facebookové stránce během chvilky. Je to ale pravidelnost, jednotný styl komunikace, obohacující sdělení, propracovaná grafika a promyšlený účel příspěvků, které činí z obyčejné stránky (často vytvořené jen proto, aby existovala) profesionální marketingový nástroj.

A co recenze?

Účet na Facebooku vlastní v současné době přibližně 5,3 milionu lidí v ČR. Oslovit tak můžete více než polovinu české populace. O každém ze svých uživatelů navíc Facebook denně sbírá miliony informací. Využijte je. Ukažte, že vám záleží jak na sebeprezentaci, tak na vztahu se zákazníkem. A že jste k tomu všemu taky trendy

Co vám to přinese?

1 Vybudujete vztah se svými zákazníky

Sociální sítě představují ideální způsob neformální komunikace s vašimi stávajícími i potenciálními zákazníky. Představte se jim, zaujměte je, bavte je. Firemní prezentace s účelem prodeje a zisku se dnes už netýká jen vychvalování jednotlivých produktů a služeb. Zákazníci jsou vybíraví. Při rozhodování, zda budou spolupracovat právě s vámi, bude hrát roli i jejich vztah k vám. A ten prostřednictvím bannerů ani letáků nevybudujete.

2 Získáte na důvěryhodnosti

I Facebook dnes slouží jako internetový vyhledávač. Více než polovina uživatelů zde cíleně vyhledává informace o produktech. Mějte o hodnocení svých služeb přehled, reagujte na recenze a dál je v komunikaci využívejte. Spravujte veškerou komunikaci od dotazů po reakce u příspěvků. Profesionálně vedený profil vám dodá na důvěryhodnosti. Jaké jsou základní požadavky, abyste svou facebookovou stránku mohli označit za živou a funkční?

3 Budete stále na očích

Zákazník si na vás vzpomene při prohlížení své vlastní zdi, při odepisování svým přátelům v Messengeru, i při lajkování obrázků na Instagramu. Všude tam můžete být s ním, a to ať sedí ve svém obývacím pokoji u stolního počítače, nebo zrovna pospíchá do práce s telefonem v ruce. Připomínat se navíc budete nenásilně – a především cíleně.

4 Informace zákazníkovi doručíte s jistotou a přesností

Sponzorované příspěvky a reklamní kampaně, kterým se podrobněji věnujeme v sekci Facebook Ads, jsou nedílnou součástí správy každé facebookové stránky. Organický dosah příspěvků má totiž svůj limit. Oslovte větší publikum a ukažte jim zároveň i obsah, který tvoříte na svém webu (nové produkty, články, důležitá oznámení). Pamatujte, že co je na webu, musí být i na Facebooku. Jedině tak se informace k zákazníkovi s jistotou dostane.

5 Zacílíte relevantní publikum

Přesně takové, které bude mít reálný zájem o vaše produkty či služby. Facebook svou databázi informací o uživatelích denně rozšiřuje o nové a nové údaje. Při tvorbě příspěvků (a zvláště pak jejich sponzoringu) toho můžete snadno využít a tvořit obsah na míru stávající skupině zákazníků. Oslovit ale můžete i nové klienty, a to takové, kteří budou mít dle jejich dosavadního nákupního chování a zájmů o vaši nabídku opravdový zájem.

Kdy můžete říci, že máte kvalitní facebook obsah?

1Máte vyplněný profil

Profilová a úvodní fotografie, základní informace v podobě oblasti podnikání, sídla firmy, otevírací doby, kontaktních údajů – vše by mělo být vyplněno tak, aby bylo uživateli na první pohled jasné, kdo stránku vlastní, a jaký obsah na ní nalezne. Stránka bude díky tomu také lépe dohledatelná.

2Alespoň 100 sledujících

Z počátku to nebude snadné, nenechte se však pomalým růstem fanoušků své stránky zastrašit. Soustřeďte se místo toho na pravidelné zveřejňování příspěvků, promýšlejte dopředu jejich obsah a komunikujte se svým publikem tak, jako kdyby těch 100 lidí už čítalo.

3Nový příspěvek každých 14 dní

Nejlépe tedy každý týden (nebo každý třetí den). Uživatel by se měl moci s jistotou spolehnout na to, že se na vaší stránce za určitý časový úsek nový příspěvek zase objeví. Poslední příspěvek by rozhodně neměl být staršího data než jeden měsíc. Lidem tak dáte jasný signál o tom, že to u vás žije, a že se proto vyplatí vaši stránku sledovat.

4Reakce na dotazy, komentáře a recenze

Jedním z vašich cílů by měla být i podpora interakce na stránce. Nebuďte ale jen jejími podněcovateli, udržujte ji, regulujte ji a dál s ní pracujte. Pečujte o své fanoušky tím, že jim odpovíte na dotaz a poděkujete za milý komentář. Nezapomeňte též vhodně zareagovat na každou novou recenzi – na tu pozitivní, ale i na tu negativní – a zachovejte si dobrou pověst.

A protože nové cíle jsou potřeba, je dobré usilovat i o odškrtnutí následujících bodů!

5Propracovaná grafika

Nejprve alespoň nějaká grafika, ale časem by se mohla nést v jednotném firemním duchu, co říkáte? Experimentovat můžete také s různými typy příspěvků a jejich formáty (carousel, canvas, ankety, videa).

6Jednotná komunikace

Sociální sítě svádějí k používání uvolněnějšího stylu komunikace. A to je určitě v pořádku, pokud tomu odpovídá i způsob sdělování informací na vašem webu. Hlavní roli by tak při tvorbě textů měla hrát konzistentnost.

7Přidaná hodnota

Prohlédněte si svou stránku a zkuste se vžít do role návštěvníka, který ji vidí poprvé. Získali jste nové informace? Měli jste potřebu některý příspěvek ohodnotit, přesdílet? Užitečný obsah, který vzbuzuje emoce, bude mít při rozhodnutí začít stránku sledovat zásadní vliv.

8Propracovaná strategie

Na začátku každého měsíce byste měli mít jasnou představu o tom, co se na vaší stránce v průběhu následujících týdnů objeví. Střídejte mezi sebou příspěvky podporující prodej, povědomí o značce, ale nevynechejte ani zábavný obsah. Myslete dopředu a udržujte si zákazníkovu pozornost.

9Vyhodnocování aktivit

Jakmile vaše příspěvky osloví několik lidí, vyvolají reakce, vyslouží si nějaký ten „lajk“, nahlédněte na stránce do sekce Přehledy. Podívejte se, které příspěvky si vedly nejlépe, kdy jsou vaši fanoušci aktivní, a jakou skupinu lidí vlastně oslovujete. Své další aktivity tomu můžete potom snadno přizpůsobit.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti