V užším slova smyslu se jedná o dokument, návrh či plán, obsahující pravidla pro vytvoření originálního webového obsahu. Již v devadesátých letech bylo vyřčeno Billem Gatesem, že “content is king”. A k tomu lze dodat, že online budoucnosti může vládnout jedině atraktivní, smysluplný a jedinečný obsah.
Za tím vším hledejte „content marketing”, neboli obsahový marketing, se kterým má obsahová strategie co do činění. A to výrazně, protože mu vytváří pevné základy. Obsahový marketing je moderním nástrojem, dlouhodobým strategickým plánováním, které definuje cíle, jejichž plnění je v rukou obsahové strategie. Ta se jej snaží splnit do toho nejmenšího detailu. Obsahová strategie tak bude držet ochranou ruku nad obsahem, kterému dá jednotnou tvář a styl.
Atraktivní a pečlivě promyšlený obsah bude online světu kralovat a vyhraje si z různými formami internetového marketingu. S obsahovým kalendářem, který bude mít jasně definované cíle, persony, zvolený tón komunikace se prostě stanete pánem situace. A můžete se tak dostat o další krok před konkurenci. Budete mít takový obsah, který budou milovat nejenom čtenáři, kteří se stanou vašimi zákazníky a třeba i skalními fanoušky, ale také SEO vyhledávače.